חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפילין ויהדות

מאת: רונןיהדות21/05/2010881 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תפילין ויהדות

קצת קשה לכתוב את המילה תפילין בלי להוסיף אחר כך את המילה יהדות. התפילין מייצגים את המורשת שלנו, התרבות שלנו כיהודים. תפילין הם מה שמפריד בינינו לבין שאר עמי העולם. תפילין עוזרים לנו לתקשר עם אלוהינו באופן יום יומי. הרי זה מנהג יהודי מזה דורות על גבי דורות להניח תפילין. תפילין הם הקודש בתוך חיים שלמים של חול, נקודת אור בתחילת יום ארוך של שגרה, מנהג מצוין אחד, לפני המשך חיים שלמים של מנהגים רעים.

זה לא שאנחנו אנשים רעים, ההיפך הוא הנכון. כולנו נולדים אנשים טהורים, נקיים ומלאי כוונות טובות, לצאת אל חיים ארוכים וטובים, מלאים בעשיית מצוות כלפי השם ושאר בני האדם על פני יקום האדם. אין קשר למוצא האדם, מקום הולדתו או מקום חייו, כולנו נולדים אנשים טובים. אז למה תפילין? אני מניח שבמקום מסוים, תפילין באים להזכיר לנו מדי יום, להמשיך להיות אנשים טובים, גם היום. זה לא פשוט להיות בן אדם טוב, רק היום. מכל הכיוונים מגיעות אלינו אנרגיות רעות: מזג האוויר האיום בדרך כלל, הפקקים, העצבים, כל שאר הדברים הרעים בעולם. האם בלי אותה הפסקת תפילין בבוקר, היינו מתפרקים? האם ללא תפילין, היינו הופכים לחבורה של זומבים, הצמאים לדם מריבה, שמחפשים לעשות רע לבני אדם אחרים? אני רוצה להאמין שלא, אנשים נולדו לעשות טוב, אחרת לא היו נולדים. אבל אני כן מסכים שתפילין וכל מנהגי התפילין, בהחלט נותנים לנו, היהודים, את התמריץ, לשוב כל בוקר ולהיזכר בסיבה שבגללה אנו פה על פני האדמה הזו. בזמן הנחת התפילין, הרוגע מגיע והשלווה עוטפת אותך בבואה נעימה של קדושה, ברגע הזה, נגלה בפנינו אלוהים ומזכיר לנו שאנחנו כאן בזכותו. התפילין הם הנציג שלו על פני האדמה והם באים לכוון אותנו לכיוון עשיית טוב ולא רע.

בכל הדתות יש את הדת שלהם, כולם הולכים למסגד או לכנסייה או לכל דבר אחר. האדוקים הולכים לשם כל בוקר ויש כאלה אפילו כמה פעמים ביום. אבל, אם תראה אדם המקדיש לטקס הזה, של תפילת הבוקר, כל כך הרבה אהבה ותשומת לב כמו יהודי? אני מעריך שלא. הנוצרים מתפללים, המוסלמים מתפללים, אבל הם לא מניחים תפילין. התפילין הם הגשר בין הרוחניות לבין הגשמיות. תפילין, הם מה שמחבר בינינו לבין אלוהינו, החוטים השחורים של התפילין, הם הקשר שלנו עם השמיים,הם, שולחים אותנו החוצה לעוד יום קשה של שגרה, עם מצב רוח קצת יותר טוב, עם הרגשה קלילה ונעימה בלב. כל הימים קשים. בחיים היום, כל יום הוא מלחמה מחדש, מלחמה על הישרדות לפעמים. איך חיינו היו נראים ללא התפילין? האם פחות טובים? די בטוח.

תודה לאל שאנחנו יהודים. תודה לאל שיצר אותנו. תודה לאל שנתן לנו את התורה להכיר אותו. תודה לאל שיצר את התפילין, כדי שנוכל לתקשר איתו.

 



תגיות המאמר: תפילין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ עסקי

עורך דין פלילי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן

מאת: רונןצימרים09/11/111013 צפיות
"אני נופל מהרגליים. אני אומר לך. אל תתחתן. תישאר רווק. הכי טוב, בשבילך ובשביל האישה המיועדת. אני נטחן בעבודה מ-8 בבוקר עד 8 בערב, חוזר הביתה וצריך להחליף חיתולים לכל הילדים ולשמוע את כל הטענות שלה. לא יכול עם זה יותר." - אלו המשפטים שאמר לי חבר טוב לפני שבועיים בדיוק.

מאת: רונןשיווק07/11/111027 צפיות
אחד הדברים המדהימים ביותר שיצא לי לראות זה כרטיסי ביקור אומנותיים, האם אתם מאמינים שאומן יעשה דברים שונים בהחלט? כן. אישה מדהימה שמאמינה בעסק שלה- שירבוטים, יצרה דברים כל כך יפים, עד שקשה להאמין שזה בכלל אפשרי. כל אחד יכול לבנות חנות בפייסבוק- השאלה היא מה תהיה הרמה.

מאת: רונןפרסום מקוון07/11/111267 צפיות
בתי דפוס פיתחו מיומנות לעבוד בצורה חכמה עם מגוון גדול מאוד של לקוחות מכל הסוגים והמינים, כאשר הלקוח הוא חברה למכירת נדל"ן בארה"ב, כל דברי הדפוס נראים שונה מאשר כאשר החברה היא ציוד משרדי והיא עוסקת בעיקר במכירות טושים ועפרונות- הם מתאימים את המראה של הדפוס לאותה חברה.

מאת: רונןשיווק ישיר07/11/111085 צפיות
החשבוניות אותם אנחנו מקבלים מודפסות על גבי נייר פשוט ומגיעות עם העתקים שמחוברים אליהם. פנקסי חשבוניות בעתיד יכולים לההפך להיות אלקטרונים. נותן השירות יכול להגיע אלינו עם מסך קטן שמתמלא על ידי לחיצה במגע. בתוך המסך אנחנו יכולים למלות את הפרטים שלנו על ידי עט אלקטרוני מיוחד

מאת: רונןצרכנות07/11/111025 צפיות
העיר תל אביב היא עיר שמלאה בעסקים ונותני שירותים. הליכה ברחובות תל אביב מציעה עבור המתבונן עשרות סוגים של עסקים שכל אחד מהם מציע ללקוחות מוצרים שונים ושירותים שונים. תל אביב שמהווה את מרכז העסקים של ישראל היא העיר בה מדפיסים את הכמות הגדולה ביותר של פנקסי החשבוניות בארצנו הקטנה. העובדה הזו היא פועל יוצא לעובדה שבתל אביב מתרחשות מידי יום אלפי עיסקאות של רכישה וקנייה.

מאת: רונןאינטרנט - כללי08/06/101101 צפיות
על הנושא של קידום בגוגל קיימים מאות מאמרים ברחבי האינטרנט, כנראה שמאות זה בעצם אלפים רבים, רק בשפה העברית. כדי להמחיש את הנקודה שלי אני אציין שבאחד מאתרי המאמרים נתקלתי בחברת קידום בגוגל שהעלתה לא פחות ולא יותר מ700 מאמרים על קידום בגוגל.

מאת: רונןצרכנות08/06/10952 צפיות
כל מי שגר בבניין קומות ויש לו שכנים מכיר את הבעיה הזו, יום אחד אתה מתעורר בבוקר ורואה באחד החדרים כתם גדול ורטוב על התקרה. הכתם כמובן לא גורם שום נזק מעשי

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103068 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195595 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195661 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195679 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195635 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195661 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195654 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica