חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מינוי אפוטרופסות

אפוטרופוס הוא אדם שמינה בית המשפט, כדי שינהל את ענייניו של מישהו אחרשאינו יכול לסדרם בעצמו, כתוצאה ממצבו הפיזי או מצבו הנפשי. ההחלטה עלמינוי אפוטרופוס, זמני או קבוע, תלויה בנסיבות המקרה ונקבעת על ידי ביתהמשפט.


סעיף 33 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962 מפרט אתהמצבים בהם ימונה אפוטרופוס על ידי בית המשפט.

בית המשפט הוא שיקבע את תוכן הנושאים עליהם יהיה אמון האפוטרופוס, כךלדוגמה, יכול בית המשפט למנות לאדם אפוטרופוס על גופו ועל רכושו של החסויאו לחילופין לקבוע כי האפוטרופוס יהא אחראי על גופו של החסוי או על רכושו.

מותר לו לאפוטרופוס לבצע פעולות שוטפות הקשורות לחסוי, למעט פעולותהדורשות אישור בית משפט המנויות בסעיף 47 לחוק הכשרות המשפטיתוהאפוטרופסות, תשכ"ב-1962, אלה יבוצעו על ידי האפוטרופוס רק לאחר קבלתאישור מבית המשפט.
{כדי לקבוע אפוטרופוס צריך להגיש בקשה תואמת לביתהמשפט. את הבקשה למינוי אפוטרופוס רשאים להגיש:
בן זוגו של האדם שנדרשלו אפוטרופוס או קרוב משפחתו
היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו
בקשהלמינוי אפוטרופוס תוגש בכתב, במסגרתה יפרט המבקש:
שמו, מענו ומספרזהותו של החסוי הטעמים בשלם יש למנות אפוטרופוס לחסוי
לבקשה יש לצרףתצהיר לאימות העובדות שכתובות בה וכן מסמכים רפואיים המפרטים את מצבבריאותו של החסוי לפי הצורך. כמו כן, לפני שבית המשפט על מינוי אפוטרופוסלחסוי, חייב הוא לשמוע את דעתו של החסוי באשר למינוי, אם הוא מסוגל להביןאת משמעות המינוי ולהביע את דעתו.

יפויי כוח: סעיף 16 בחוק זכויות החולה נותן לחולה אפשרות "למנות לעצמובא כוח מטעמו שיהיה מוסמך להסכים במקומו לקבלת הטיפול הרפואי". אותו מיופהכוח הוא אדם שהחולה סומך עליו ומאפשר לו לשוחח עם הסגל הרפואי ולהחליטבמקומו של החולה.
למשרד הבריאות (חוזר מנכ"ל 6/03) שוטח את התנאיםלמינוי בא הכוח. בין היתר נקבע כי אם מתעורר מצב של אי הסכמה בין החולהלבין מיופה הכוח של החולה דעתו של החולה תקבע בסופו של דבר. מיופה הכוח באבמקומו של החולה אל אין הוא רשאי להסכים לטיפול רפואי שאפשר להניח כי החולההיה מתנגד לו. יפויי הכוח נעשה מרצונו החופשי של החולה ועל גבי טפסיםמיוחדים הנמצאים בבתי החולים. עניין מיוחד בהוראות המנכ"ל המפורטות לעילהוא בכך שכתב ייפוי הכוח תופס גם במקרים בהם מצבו של החולה התחלף מצלולומודע לבלתי כשיר מכל סיבה שהיא שאז יש למנות לו אפוטרופוס.
במקרה שלמצב חירום רפואי {יש צורך|צריך למנות אפוטרופוס שייתן את הסכמתו המודעתלטיפול הנדרש. אדם שמחמת מחלת נפש או ליקוי בשכלו מכל סיבה שהיא אינו מסוגללדאוג לענייניו ו/או לתת את הסכמתו, בית המשפט מכריז עליו ב"פסול דין" ואזממנה לו אפוטרופוס.
כיוון והרבה אנשים חוששים להתמנות כמיופי כוח אוכאפוטרופוסים כדאי להסביר: ייפוי כוח או אפוטרופסות לענייני גוף נבדליםמאלה העוסקים ברכוש. אפשר לקבל מינוי לרכוש בלבד, לגוף בלבד או יפויי כוחכולל זמני או קבוע.

עורך דין משה קורמן | רישום מקרקעין , דיני מקרקעין , מיסוי מקרקעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עורך דין משה קורמן | רישום מקרקעין , דיני מקרקעין , מיסוי מקרקעין
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין משה קורמן

מאת: עורך דין משה קורמןנדל"ן10/08/101045 צפיות
עדיף שלכל צד יהיה עורך דין, על מנת שהאינטרס שלו יהיה מוגן ככל שניתן. עבור מרבית האנשים מדובר בעסקה הגדולה של חייהם, ובעסקה זו כלולים רגשות והרבה כסף, ולכן אין זה המקום לחסוך בעלויות, ובטח לא בעלויות של מקצוען שבאפשרותו להבטיח את רכישתכם.

מאת: עורך דין משה קורמןחוק ומשפט - כללי23/05/10967 צפיות
לבירוקרטיה המלווה לרכישת דירה או כל נכס מקרקעין אחר במדינת ישראל אין אח ורע בעולם. המחוקק הישראלי, בתוך עמו הוא חי, ומודע למספר הנרחב של ניסיונות ההונאה בנכסי מקרקעין.

מאת: עורך דין משה קורמןחוק ומשפט - כללי23/05/101216 צפיות
בימינו אנו כאשר שיעור הגירושין בארץ רק בעליה והנישואין האזרחיים הופכים למקובלים, מומלץ לחשוב על חתימת הסכם ממון בין בני הזוג.

מאת: עורך דין משה קורמןדיני ירושה09/05/101180 צפיות
חוק הירושה התשכ"ה – 1965 קובע כי במות אדם יקבלו בן זוגו וילדיו את רכושו. בן הזוג יורש מחצית מרכושו של המת, וילדיו (או נכדיו, אם ילדיו נפטרו לפניו) מתחלקים במחצית השניה - בחלקים שווים ביניהם.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211505 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182011 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181682 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171795 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica