חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון 101

בימינו אנו כאשר שיעור הגירושין בארץ רק בעליה והנישואין האזרחייםהופכים למקובלים, מומלץ לחשוב על חתימת הסכם ממון בין בני הזוג.

הרעיון מאחורי הסכם הממון הוא להסדיר את הנושאים הפיננסים והרכוש לפנישמתחילים את החיים המשותפים על מנת לחסוך קונפליקטים עתידיים.

נכון, זה לא כיף להתחיל לחשוב על חלוקה בימים היפים של הקשר הזוגי,בדיוק בימים שאנחנו הכי אוהבים ונדמה כי שום דבר בעולם לא יפריד בינינו.אבל, המציאות מוכיחה כי עריכת הסכם ממון לפני הנישואין לא רק מבהירה ומנסחתאת חלוקת הרכוש, אלה גם מקדמת בצורה רצינית את הדיאלוג הזוגי.

הסכם ממון מתאים לבני זוג אשר רוצים למסד את הזוגיות ביניהם וקייםביניהם פער כלכלי ניכר. במקרים אלו, בן הזוג בעל הממון מעדיף ליצור הסכםממון כדי לשמר את מעמדו הכלכלי במקרה של פירוק.

עריכת ההסכם נותנת לבני הזוג את ההזדמנות לדון בסוגיות לפני פרוץהקונפליקט, להגיע להסכם ולשמר את הדיאלוג הפתוח.

במקרה של מחלוקת בעתיד, יש הסכמה מוקדמת שנעשתה בזמן של קשר טוב, תומךואוהב.

לפיכך, בעריכת הסכם ממון יש יתרון נוסף, לבני הזוג יש השפעה ישירה עלאופי חלוקת הרכוש והסדרת העניינים הקשורים לחייהם המשותפים, אפשר ליצורחלוקה שהיא שונה מהקבוע בחוק, פירוק שיתוף אשר קובע בהרחבה כי הרכוש מתחלקחצי חצי.

חשוב לדעת כי, הסכם ממון גובר, כמובן, על חלוקת הרכוש לפי חוק יחסיממון.

למי זה מתאים
הסכמי ממון אשר נערכים לפני נישואין,טובים לבני זוג שאחד מהם נכנס לנישואין עם רכוש גדול או שהוריו מתכנניםלמשל לרכוש דירה לזוג.

בנוסף, הסכם ממון מתאים לבני זוג אשר מתכוונים להנשא בשנית ומגיעיםלחיים המשותפים עם רכוש שנצבר בנישואין קודמים.

מתי עורכים את ההסכם
כדאי ומומלץ לחתום על הסכםממון לפני הנישואין, אך ישנם מקרים בהם ניתן לערוך ולחתום על הסכם ממון גםתוך כדי חיי הנישואין.

לפני עריכת וחתימת ההסכם  רצוי  לערוך בדיקה מדוקדקת של הרכוש שכל צדמביא לנישואין.

יש לערוך גילוי מלא ואמיתי של הצדדים על מנת שכל הרכוש ירשם ויקבלהתייחסות בהסכם.

תוקף ההסכם
הסכם ממון חתום הוא הסכם משפטי לכל דברועניין, יחד עם זאת מומלץ לאשר אותו בבית המשפט או בבית הדין כדי שיהיה לותוקף של פסק דין. בבוא היום, ללא אישור בית המשפט או בית הדין ההסכם מקבלמעמד של כוונת הצדדים ולא מחויבות.

על מה חותמים
כוחו של הסכם ממון גם בזה שהוא יכוללדון בעניינים הקשורים בגירושין ולמנוע סרבנות גט. בנוסף, במידה ולזוג ישילדים בבואם להתחתן שוב, יכול ההסכם לדון בהסדרי ראיה ומזונות וכמובןבחלוקת הרכוש.

פגישות גישור לעריכת וחתימת הסכם ממון
כיוון והסכםממון נערך ונחתם לפני הנישואין, בתקופה הטובה של יחסי בני הזוג, חשוב לשמרתחושה זו. לכן, בחירה במגשר על מנת להגיע להסכם בצורה נינוחה, נעימה ומכבדתהיא המומלצת ביותר.

בעזרת המגשר מעלים את לכל הנושאים הכרוכים בהסכם, דנים בהם, ולצדדיםיש שליטה על הגעה להסכמה.

רצוי לבחור במגשר אשר מתמחה בגישור משפחתי.

עורך דין משה קורמן | רישום מקרקעין , דיני מקרקעין , מיסוי מקרקעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עורך דין משה קורמן | רישום מקרקעין , דיני מקרקעין , מיסוי מקרקעין
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין משה קורמן

מאת: עורך דין משה קורמןנדל"ן10/08/101045 צפיות
עדיף שלכל צד יהיה עורך דין, על מנת שהאינטרס שלו יהיה מוגן ככל שניתן. עבור מרבית האנשים מדובר בעסקה הגדולה של חייהם, ובעסקה זו כלולים רגשות והרבה כסף, ולכן אין זה המקום לחסוך בעלויות, ובטח לא בעלויות של מקצוען שבאפשרותו להבטיח את רכישתכם.

מאת: עורך דין משה קורמןחוק ומשפט - כללי23/05/10967 צפיות
לבירוקרטיה המלווה לרכישת דירה או כל נכס מקרקעין אחר במדינת ישראל אין אח ורע בעולם. המחוקק הישראלי, בתוך עמו הוא חי, ומודע למספר הנרחב של ניסיונות ההונאה בנכסי מקרקעין.

מאת: עורך דין משה קורמןדיני משפחה23/05/101244 צפיות
אפוטרופוס הוא אדם שמינה בית המשפט, כדי שינהל את ענייניו של מישהו אחר שאינו יכול לסדרם בעצמו, כתוצאה ממצבו הפיזי או מצבו הנפשי. ההחלטה על מינוי אפוטרופוס, זמני או קבוע, תלויה בנסיבות המקרה ונקבעת על ידי בית המשפט.

מאת: עורך דין משה קורמןדיני ירושה09/05/101180 צפיות
חוק הירושה התשכ"ה – 1965 קובע כי במות אדם יקבלו בן זוגו וילדיו את רכושו. בן הזוג יורש מחצית מרכושו של המת, וילדיו (או נכדיו, אם ילדיו נפטרו לפניו) מתחלקים במחצית השניה - בחלקים שווים ביניהם.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231595 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212067 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211922 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211573 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211251 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201798 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201528 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica