חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכת החיסון ורפואה משלימה

מאת: רפאל רוזנסקירפואה משלימה25/05/20101083 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל פולש או חומר פנים-גופני שלא מזוהה ע"י מערכת החיסון כ"עצמי" כלומר ששייך לגוף, נחשב לאויב ונידון להשמדה. חומרים או פולשים אלה נקראים אנטיגנים או אלרגנים. ביניהם נמנים חיידקים, נגיפים, חלבונים, פחמימות, תאים סרטניים ורעלים. המאמר נכתב לצורך מתן פתרונות לבעיות בריאות ע"י רפואה משלימה ולרבות רפואה סינית משולבת עם שיטות ריפוי טביעות אחרות.

האסטרטגיה של מערכת החיסון צבאית לכל דבר: · זיהוי האויב. · גיוס כוחות. · תקיפה וחיסול.   מערכת החיסון הינה אחת ממערכות גוף האדם המופלאות ביותר. מערכת החיסון לא דומה למערכות איברים הנראות לעין כגון מערכת השלד והשרירים או מערכת העיכול. מערכת החיסון היא מערכת סמויה.

רכיבים המזוהים עם המערכת החיסון:

1. תאי הדם הלבנים (ליקוציטים):

א. מקרופגים: תאי הדם הלבנים גדולים הבולעים מיקרובים, וחומרים אחרים.

מקרופגים לא נמצאים בדם, אלה במקומות אסטרטגיים שבהם יש מגע בין האיבר לזרם הדם. למשל בריאות במקום שהריאות מקבלות את האוויר מין החוץ. תאים דומים בדם נקראים מונוציטים. ב. נייטרופילים: תאי הדם הלבנים שנמצאים בזרם דם. הם גם גדולים ובולעים מיקרובים, וחומרים אחרים. הם צריכים גירוי מיוחד כדי לצאת מזרם הדם ולהיכנס לרקמות הגוף. כתוצאה מהשמדת המיקרובים ע"' נויטרופילים מיוצרת מוגלה. ג. לימפוציטים: התאים העיקריים במערכת הלימפה. ללימפוציטים יש אורך חיים של עשרות שנים והם זוכרים את האנטיגנים שפעם השמידו.   קיימים שלושה סוגים עיקריים של לימפוציטים:

1. לימפוציטים מסוג B - נוצרים במח העצם ומפרישים נוגדנים.

2. לימפוציטים מסוג T - נוצרים במח העצם, נודדים לבלוטת התימוס ומבשילים שם. בלוטת התימוס - הינה בית הספר ללימפוציטים מסוג T, בה הם לומדים להבדיל בין עצמי ללא-עצמי.

3. תאים קוטלים טבעיים ( Natural Killers ) - נקראים כך משום שהם הורגים מיקרובים ותאים סרטניים. למה קוראים להם קוטלים טבעיים ? משום שהם לא זקוקים לתהליך הבשלה ולימוד כמו לימפוציטים מסוג B ו - T . הם הורגים תאי מטרה מיד ללא שום הכנה מוקדמת.

2. נוגדנים או Antibody , או Immunoglobulin

קיימים 5 סוגים: IgM, IgG, IgA, IgE, IgD . כל אחד מהם אחראי על עבודה מול האנטיגנים שונים אך נראה ש מאימונוגלובולין מסוג IgMיש יותר נזק מתועלת. IgM מצוי בתאי MAST ומעורר תגובות אלרגיות ורגישות יתר ע"י שחרור Gistamin, Serotonin ו- Geparin . עודף היסטמין גורם תופעות אלרגיות. לכן לחלק מהתכשירים נגד אלרגיה קוראים אנטיהיסטמינים.

 3. מערכת המשלים: אלה חלבונים מיוחדים שבעצמם לא יכולים להשמיד מיקרובים אך יודעים לזהות אותם, לתפוס אותם ולהביא אותם לתאים גדולים שנקראים פאגוציטים. הפאגוציטים כבר משמידים את המיקרובים. 4. ציטוקינים: פועלים כשליחים של מערכת החיסונית. הציטוקינים מגבירים או מדכאים תגובה חיסונית. ישנם מספר סוגים של ציטוקינים. מטפלים בהם בד"כ נגד סרטן:Interpheron alfa, Interpheron beta, Interlokin 2

5. מכלול תואם רקמה ראשי ( Major Histocompatibility Complex-MHC)

על שטח פנים של כל התאים של אדם מצויות מולקולות ייחודיות אך ורק לאותו האדם. מעין תעודת הזיהוי. למולקולות אילה קוראים - מכלול תואם רקמה ראשי ( Major Histocompatibility Complex-MHC). הגוף מנפיק לכל תא ותא שלו תעודת זיהוי (כמו מדינה ותושבים). באמצעות מולקולות אלה הגוף ומע' החיסון מסוגלת להבחין בין "עצמי" ל-"לא-עצמי". כל מולקולה בגוף שלנו שאין לה תעודת זהות MHC - מיועדת לדחייה והשמדה.

למערכת החיסון לוקח בערך 5 - 7 ימים להכיר ולהתגבר על ווירוס חדש שהיא עדיין לא מכירה. זאת הסיבה שאנחנו לרוב חולים בגלל הווירוסים כשבוע ימים. כאשר מערכת החיסון מזהה ווירוס שפעם כבר הצליחה להתגבר עליו היא מגיבה במהירות הבזק כנגד הווירוס ומנטרלת אותו. המחלה לא מתרחשת. מערכת החיסון מפתחת מעין בית מרקחת עם חומרים מיוחדים (אנטיגנים) נגד כל מיני ווירוסים שהיא כבר מכירה. היא יודעת לאחסן אותם ובעת הצורך לייצר אותם בכמויות הנדרשות. על עיקרון זה מבססים את זריקות החיסון נגד מחלות.

גורמים המחלישים את מערכת החיסון

  • תורשה.
  • מחלות.
  • תזונה לקויה.
  • סטרס, חרדות, פחדים, מצב רוח ירוד. במצבי לחץ בלוטת יותרת הכליות, מפרישה לזרם הדם חומרים שלאורך הזמן גורמים לעיכוב פעילות תאי הדם הלבנים ובכך מדכאים את מערכת החיסון.(שינה והרפיה, לעומת זאת, גורמות לשחרור תרכובות לחיזוק תפקוד מערכת החיסון).
  • חוסר שינה כרוני.
  • עישון.
  • סוכרים פשוטים ואלכוהול.
  • כולסטרול גבוה.
  • חוסר פעילות גופנית.
  • הרגלי לבוש לא נכונים.

המלצות לסובלים מחולשה במערכת החיסון (דרכי חיזוק מערכת החיסון)

  • להקפיד על שעות שינה מספקות.
  • לבצע פעילות גופנית סבירה יום יומית.
  • להתלבש בהתאם למזג האוויר. ללבוש "לבנים" מכותנה בלבד.
  • לשמור על היגיינה אישית.
  • לשמור על תפריט מאוזן הכולל את כל אבות המזון. להמנע מ- .fast food
  • לאכול מאכלים מבושלים.
  • לשמור בצורה קפדנית על היגיינת הפה.
  • להתרחק מאנשים חולים במחלות מדבקות, להימנע ממגע איתם.
  • לא לשתות מי ברז.
  • לא לעשן ולא לשאוף עשן של סיגריות של אחרים.
  • להקפיד על אוורור החדר שאתם נמצאים בו.
  • ללמוד תרגילי הרפיה.
  • להתרחץ במקלחת חמה/קרה לסרוגין. מתחילים בקיץ בהעדר תסמיני חולי וממשיכים בחורף.
  • לטייל בחיק הטבע.

 רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מומחה לרפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל לרפואה משלימה. סניפים בתל אביב וראשל"צ. טל' 054-5721258 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מומחה לרפואה סינית   054-5721258

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רפאל רוזנסקי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222688 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222947 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212993 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213192 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213386 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213639 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213684 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213866 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201534 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201335 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191626 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181634 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica