חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חמשת האלמנטים לבעל חיים בריא

מאת: ד"ר דיוויד אלבזוטרינריה17/03/20091213 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ברפואה הסינית ניתן להסביר כל מצב של יציאה מאיזון על פי חמשת האלמנטים. תיאוריה עתיקה זו נמצאת עדיין בשימוש נרחב גם היום ומטרתה להגיע לשורשה של המחלה. במאמר זה אנסה להדגיש את חשיבותו של כל אלמנט ואת תפקידו בשמירה על בריאות חיות המחמד שלנו.

אלמנט המים- בעל חיים בוגר מכיל בגופו כ-60%-70% מים. כל התהליכים הכימיים בגוף מבוססים על ריאקציות עם מולקולות מים ובמצב של התייבשות הגוף מגיב בהתמוטטות וקריסת מערכות. חשיבות שתייה מרובה של מים אצל חיות מחמד גדול עוד יותר בגלל העובדה שרובם מקבלים מזון יבש אשר מכיל כמות קטנה מאוד של נוזלים, מזון זה סופח את מעט הנוזלים שבקיבה שמצידה מתחילה לייצר חם. מצב זה עלול לגרור אחריו מחלות עיכול קשות ופגיעה במערכות נוספות כגון הלב והכליות. יסוד המים הוא יסוד הבסיס לכל האלמנטים האחרים, בלעדיו אין זרימה ואין גדילה ולכן חשוב מאוד להקפיד ולדאוג שתמיד יהיו מים טריים ונקיים בקרבת מקום ההאכלה, אך לא קרוב מדי לכלי האוכל (כדי שהמים ישארו כמה שיותר נקיים), אם יש אפשרות לספק מים מינרלים מה טוב וכמובן שרצוי מאוד להחליף את המים לפחות פעם ביום ובכל פעם שהמים מלוכלכים.

אלמנט העץ- הצמיחה והאנרגיה המתפרצת החוצה שייכות ליסוד העץ אשר ניזון מהמים כדי להשלים את תהליך ההתפתחות והגדילה. בתקופה זו של החיים חשוב מאוד להקפיד על דיאטה בריאה כדי לסייע לתהליך ההתפתחות הנורמאלי של בעל החיים. בנוסף לתזונה נכונה הכרחי לדאוג לרמה מסויימת של פעילות גופנית שתספק את צרכי חיית המחמד, כאשר אלמנט העץ עולה אנרגיית היאנג מתעצמת ומחסור בפעילות גופנית יכול לדכא את הגדילה ואת התפקודים הפיסיולוגים המתלווים אליה. כלבים שלא יוצאים מהבית מספיק או לחליפין חתולים שמשתעממים רב היום יפתחו יותר בעיות אורטופדיות ויהיו בקבוצת סיכון גבוהה להשמנת יתר.

אלמנט האש- סמל השמחה ותקופת השיא בחיים הוא יסוד האש, ובדיוק כמו אצל בני אדם גם בעלי החיים נוטים לפתח יותר בעיות רפואיות מנקודה זו והילך. בעזרת הרפואה המודרנית חיי האדם ובעלי החיים התארכו בשנים האחרונות כאשר אחת הסיבות האחראיות לכך היא הרפואה המונעת. בדרכים שונות ניתן היום למנוע התפרצות מחלות עוד לפני הופעת הסימפטומים, דרך נפוצה לעשות זאת היא ע"י בדיקת דם. הדם, אשר גם הוא משתייך לאלמנט האש, מכיל בתוכו אינפורמציה רבה לגבי בריאות החיה ומאפשר לנו המטפלים להקדים תרופה למכה ובכך להאריך את החיים ולשפר את האיכות שלהם, לכן מאוד מומלץ לעשות לכלב/חתול שלכם בדיקת דם חד שנתית (מגיל 5 ומעלה) על מנת לוודא שהאיזון בגוף נשמר.

אלמנט האדמה- ההשפעה החשובה ביותר של הבעלים על בריאות חיית המחמד היא בתזונה. העיכול והמזון, המייצגים את יסוד האדמה במעגל האלמנטים, הם גורמים מכריעים בבריאותו של בעל החיים.כלבים וחתולים הם קרניבורים במקור ולכן זקוקים למזון על בסיס בשר כדי לשמור על בריאות תקינה, המזון המסחרי שנמצא בשוק כיום אינו תואם את הצרכים התזונתיים שבעלי החיים שלנו זקוקים להם (למרות שחברות המזון יטענו אחרת) ולכן מתפתחות אצלם מחלות רבות כגון מחלות עיכול, השמנת יתר, מחלות עור ובעיות שיניים. הפתרון לסוגיה זו הוא להכין את המזון בעצמינו אשר יורכב ברובו מבשר איכותי, דבר המתאים להרכב מערכת העיכול, ממנו חיית המחמד תוכל להפיק אנרגיה בצורה אופטימאלית ומאוזנת.

אלמנט המתכת-בשלבים המאוחרים יותר בחיי בעלי החיים שלנו, יש נסיגה טבעית בכל הפרמטרים, ולמרות השכיחות היותר גבוהה של בעיות בריאותיות אין זה אומר שבעל החיים אינו יכול לנהל חיים תקינים ומהנים. יסוד המתכת הלא הוא יסוד ההתכנסות פנימה שבו האש נרגעת והפעילות מתמתנת, בעל החיים לעיטים יאכל פחות, ישחק פחות ואפילו יראה סימני בלבול מדי פעם, ממש כמונו בני האדם כאשר אנחנו מגיעים לגיל מבוגר. בתקופה זו של החיים הצורך בתוספים תזונתיים גובר, גם הביקורים אצל הוטרינר הם בתכיפות גבוהה יותר ולכן חשוב לבחור באדם הנכון לטפל בילדיכם היקרים כאשר הדגש הוא על איכות החיים, פחות על אורכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דייויד אלבז, רופא וטרינר ומטפל מוסמך ברפואה סינית, צמחי מרפא ואקופונקטורה


משלימה על ארבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דיוויד אלבז

מאת: ד"ר דיוויד אלבזוטרינריה15/03/092812 צפיות
בתור מי שהיה מטפל מוסמך ברפואה סינית לפני שהתחיל ללמוד וטרינריה, לא היה קשה במיוחד לשכנע אותי שדיקור סיני עובד גם על בעלי חיים, אבל רק אחרי שראיתי כלב משותק ברגליו האחוריות וחוזר ללכת אחרי 4 טיפולים בדיקור סיני הבנתי עד כמה שיטה זו בעלת פוטנציאל ריפוי אצל ידידינו על ארבע.

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197139 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187251 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187419 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187753 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187823 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187895 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184130 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica