חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד תאורת לד עובדת?

מאת: גיא ונגרפיזיקה08/06/20104865 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיודות פולטות אור, הידועות כיום יותר תחת השם לד, מבצעות תפקידים שונים בשלל מכשירים שונים. בין היתר, מספרים בשעונים דיגיטאליים, העברת מידע בשלט רחוק, או נותנים חיווי על פעולות מכשירים שונים. כאשר נאסוף כמה לדים ביחד, הם יכולים להאיר טלוויזיית ענק, תאורת רמזור או כיום אף מהווים פתרון יעיל ומשתלם לתאורת הבית והעסק.

בשונה מנורות להט, אין להט חוט להט אשר יכול להשרף, והן אינן מתחממות. תאורת לד יוצרת אור על ידי כך שחשמל עובר ממוליך מקריסטל מוליך למחצה, לקריסטל מסוג אחר בתוך הלד. הקריסטלים הקטנים הללו מהווים את ליבה של נורת הלד, והם מוקפים במראות ובעדשות היחד נותנות ללד את צורת האור הרצוייה.

את תפקיד ספק הכוח מבצע ספק מיוחד, אשר יכול מלבד לספק מתח לנורות, גם לעמעם אותם -לשנות את העוצמה בהתאם לתאורה הזמינה, ואף לשנות את צבע הלד. ספק הכוח הייחודי עבור נורות לד נקרא לד דרייבר (מניע). רוב ההספק היוצא מן הספק הולך ליצירת אור, ולא עבור יצירת חום, הדבר יוצר חסכון גדול בצריכת החשמל.

מלבד להיות יעילות יותר, לנורות לד עוד מספר יתרונות על נורות להט רגילות. נורות לד יכולות לשמש ליצירת כל צבע או גוון של אור בספקטרום הנראה, וזאת על ידי שילוב מספר נורות לד בצבעים שונים. נורות לד יושבות בתוך תושבת פלסטיק, ולא קיימים בהם חלקים נעים, מה שעושה אותן עמידות הרבה יותר. בנוסף, קל יותר להכניס נורות לד לתוך מעגליים אלקטרוניים מודרנים. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Xpi - פתרונות תאורת לדים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ונגר

מאת: גיא ונגרעיצוב פנים08/06/101255 צפיות
תאורת לד עבור חדרי המגורים של העתיד

מאת: גיא ונגראדריכלות פנים08/06/101387 צפיות
האפשרויות השונות מוגבלות רק על ידי הדמיון

מאת: גיא ונגראיכות הסביבה 08/06/101338 צפיות
כיצד לאכול נבון, לנהוג פחות ולרכוש תאורת לד יכולים לשפר את ההשפעה הסביבתית שלך?

מאת: גיא ונגראיכות הסביבה 07/06/101294 צפיות
עתיד התאורה הוא תאורת לד, המספקת פתרונות למודעים סביבתית, ולמעצבים ותיקים כאחד

מאת: גיא ונגרפיזיקה06/06/104365 צפיות
על אף שמזה זמן רב אנחנו רואים LED זוהר, לא תמיד ידענו למה זה קורה

מאמרים נוספים בנושא פיזיקה

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/196224 צפיות
היקום שלנו נראה מסודר ומתוכנן. בזאת יודה כל אדם שהוא ישר עם עצמו. מי שהוא לא ישר עם עצמו, יאלץ גם הוא להודות בכך, חרף העובדה שלפני התיאוריות הדמיוניות השונות בדבר מוצא היקום והאדם, כל התרבויות האנושיות בעולם האמינו בקיום זה או אחר של תכנון מכוון מאחורי הבריאה, מה שמוכיח כי זוהי המסקנה הראשונה לאור הסדר הנגלה לעינינו.

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/1916611 צפיות
האמת האבסולוטית עליה אנשים מדברים היא למעשה אמת אמוציונאלית, רגשית, אותה הם חשים כברורה ומובנת מאליה. אמת אבסולוטית במובן הרציונאלי והשכלתני של המילה, אינה מוחלטת כלל ועיקר ומטבעה מסוגלת להשתנות, כי היא מוגבלת לטבעו, זכרונו, הכרתו וידיעותיו של האדם.

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/196006 צפיות
במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

מאת: רענן ברנשטייןפיזיקה01/10/158123 צפיות
מרבית הציבור כבר מודע לכך שחשיפה לקרינה מעל היקפים מסוימים יכולה להוות בעיה בריאותית.

מאת: חנניה (ננו) כהןפיזיקה09/05/158653 צפיות
בפרק זה תשובות לשאלות: מהו מקור היש-החומר והאנרגיה? האם כמות היש-החומר והאנרגיה סופית או אינסופית? מדוע בכלל ישנה המציאות של יקום? מהו גודלו של החלל הריק ללא היש-החומר והאנרגיה?

מאת: חנניה (ננו) כהןפיזיקה18/04/1516567 צפיות
הפרק מכיל תשובות לשאלות החשובות: מהו למעשה הזמן? האם היתה התחלה לזמן? כיצד הזמן מתנהל ,ומהם המסקנות מרחיקות הלכת והמדהימות שיש לנו להסיק מדרך התנהלותו?

מאת: מעיין סבןפיזיקה16/04/157589 צפיות
1905 לא הייתה עוד שנה בלוח כמו זו שהייתה לפניה וזו שבאה אחריה. לפחות לא אם תשאלו את כל מי שעוסק בפיזיקה ובתחומים הנלווים לה. שנה זו זכתה לכינוי המחייב והמרהיב "שנת הפלאות", Wunderjahr בשפתו הגרמנית של האחראי הישיר לכינוי שדבק בה - אלברט איינשטיין. הייתה זו שנה יוצאת דופן בה פרסם איינשטיין לא פחות מארבעה מאמרים פיזיקליים פורצי דרך, אשר שינו את כל החשיבה ומה שהיה ידוע עד לאותה נקודת זמן בארבעת ענפי הפיזיקה בהם עסקו המאמרים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica