חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסיוט של פינוקיו בלילות הקרים - בדיקת פוליגרף!

מאת: Shaiמבחני מיון08/06/20101316 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום משאבי האנוש התפתח רבות בשנים האחרונות, ועימו גם תהליכי הגיוס והמיון של עובדים חדשים למשרות בארגון. אם בעבר עובד שביקש להתקבל למשרה מסוימת נדרש לעבור ראיון עבודה ואולי גם מבחן מקצועי כלשהו, כיום תהליך המיון הפך לארוך ומורכב יותר. כיום עובד שמבקש להתקבל לארגון כלשהו, אפילו במשרה זוטרה ולא מקצועית, נדרש לעבור סדרה ארוכה של מבחנים והערכות: ראיונות אישיים, ראיונות התנהגותיים, מרכזי הערכה, סימולציות, מבחנים מקצועיים, מבחני אישיות ועוד.

הסיבה לכך פשוטה למדי. מעסיקים כיום רוצים להיות בטוחים ככל האפשר שהם מעסיקים את האדם הנכון והמתאים ביותר למשרה ולארגון. אולם התאמה היא לא רק שאלה של השכלה וניסיון מקצועי, אלא גם של אופי ואישיות. למרבה הצער, כל מבחני המיון שהוזכרו לעיל אינם מאפשרים לעמוד על אופיו ואישיותו של כל מועמד במידה מספקת. לשם כך נכנסה מכונת הפוליגרף לתהליך מיון העובדים.

מכונת פוליגרף, הידועה גם בשם מכונת אמת, מאפשרת לבחון את מידת אמינותו ויושרו של מועמד למשרה. בניגוד לסברה הנפוצה, שימוש במכונת פוליגרף לא נחוץ רק במשרות מסווגות שבהן יש צורך בשמירה על סודיות וביטחון מידע. הבסיס לכל מערכת יחסים בין עובד למעביד הוא אמון. המעביד צריך לסמוך על העובדים שהוא מעסיק, כיוון שהוא מאפשר להם גישה חופשית לידע ולסודות המסחריים שלו, לתהליכי עבודה שפיתח, לכספים שהרוויח, למוצרים שייצר או לסחורות שרכש. הדרך היחידה לוודא שהמועמד למשרה הוא אדם אמין וישר היא באמצעות בדיקת פוליגרף.

מנהלים רבים מתגאים ביכולתם "לקרוא אנשים". ואכן יש אנשים שיכולים לעמוד על טיב אופיו של אדם בהתבסס על שפת גוף, אינטונציה, קשר עין ועוד אמצעים תקשורתיים שאינם מילוליים. אך כל אלו לא משתווים במהימנותם ובדיוקם למכונת פוליגרף. מכונת פוליגרף בוחנת את השינויים הפיזיולוגים שמתרחשים בגופו של הנשאל בעודו משיב לשאלות, ובכך קובעת האם הוא דובר אמת או לא. לפיכך, בדיקת פוליגרף היא האמצעי הטוב ביותר שעומד כיום לרשות מעסיקים כדי לבחון האם לפניהם מועמד ישר ואמין או לא.

לכן צמחו כיום בשוק מכוני פוליגרף רבים שמציעים שירותי בדיקת פוליגרף לבדיקת אמינותם של מועמדים למשרה. חשוב לציין שבדיקה שעושה מכון פוליגרף אינה יכולה לשמש ככלי היחיד שלפיו יוחלט האם לקבל עובד למשרה או לא. בדיקה במכון פוליגרף תשמש תמיד כאמצעי תומך החלטה בלבד. המשמעות היא שהמעביד יפנה למכון פוליגרף רק לאחר שערך מספר מבחנים וראיונות למועמדים למשרה, וגיבש לעצמו 2 – 3 מועמדים סופיים ביניהם הוא מתלבט. בדיקת פוליגרף תסייע למעביד להחליט באיזה מועמד לבחור מבין מספר עובדים שנתוניהם המקצועיים זהים. בדיקת פוליגרף תשמש כגושפנקא וכאישור לכך שהמעביד בחר את העובד הנכון גם מבחינה אישיותית, ולא רק מבחינה מקצועית.

חשוב לציין שמעסיקים רבים פונים למכון פוליגרף לשם ביצוע בדיקה של מכונת אמת גם לעובדים מועסקים, ולא רק למועמדים למשרה. במקרים של גניבה, מעילה, דליפת סודות מסחריים וכדומה, בדיקה במכונת אמת יכולה להיות האמצעי היחיד לאתר את העובד שסרח. לפעמים עצם הידיעה כי קיימת האפשרות שייבדקו במכונת אמת, יש בה כדי להרתיע עובדים מפני ביצוע עבירה או פגיעה באינטרסים של מעבידם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182625 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182643 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181308 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181104 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131282 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131809 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131146 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא מבחני מיון

מאת: נויה גונןמבחני מיון15/05/152299 צפיות
אמנם בארץ אין עדיין חוק פוליגרף, אולם יש איגוד בודקים ואפילו כמה איגודים. בארצות הברית יש איגוד אחד, מסודר, מוגן בחוק, ולו קוד אתי ברור. הקוד האתי מחייב את בודקי הפוליגרף מכל העולם השייכים לאיגוד האמריקאי, בהם גם בודקים ישראלים. המאמר סוקר זאת בקצרה.

מאת: יונתן קדםמבחני מיון09/03/148020 צפיות
פלורידה היא מקום קייצי ומהנה עבור רבים. זה מהווה גורם משיכה מצד עובדים פוטנציאליים ממדינות שנות.

מאת: artikunoמבחני מיון05/03/148068 צפיות
עבודה בעגלות היא מקצוע מאד רווחי שישראלים רבים בוחרים לעבוד בו בשנות ה20 של חייהם.

מאת: dreamjobמבחני מיון15/08/128992 צפיות
כאשר מפרסמים מודעת דרושים באחד מהלוחות המובילים לחיפוש עבודה, מקבלים ברוב המקרים הרבה אמוד פניות של מועמדים מתאימים יותר ומתאימים פחות. תהליך המיון למציאת אלו המתאימים יותר יכול לקחת זמן רב ויש צורך לעשות תהליך מיון עובדים בזהירות רבה.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון31/05/128533 צפיות
בזמן האחרון ניתן לראות כי יותר ויותר חברות מעדיפות לשלוח את המועמדים שלהן אל מרכזי הערכה במקום לבצע ראיונות סטנדרטיים באופן המסורתי, כאשר למרות שלמרכזי הערכה יש יתרון רב עבור המעסיק, הרי שלא תמיד מדובר על האפשרות האופטימלית להתראיין עבור המועמד עצמו.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון10/05/128747 צפיות
מי שכבר התנסה ביום מבחנים שכזה יודע שמדובר בחוויה מתישה במיוחד המלווה בחששות. די בציון צמד המילים "יום אבחון" בכדי שהחרדות יחגגו. אז איך מתכוננים לזה?

מאת: דניאל seoמבחני מיון27/01/128819 צפיות
רצה אלוהים כנראה והגעתי למומחה אימון אישי או אימון עסקי בשם רובי שטיינר, אחד האנשים המדהימים ביותר בעולם, אני חייב לתת לו את הקרדיט על כך, באמת אדם נדיר. הוא שינה לחלוטין את הדרך שבה אני מסתכל על החיים. אני שהייתי אדם שלא מאמין בכלום ולא קונה שום כלום, הפכתי להיות אדם שמח, מאושר ומצליח הרבה יותר. איזה כיף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica