653קונצרט תז' סימ' רשל'צ-סטרוינסקי,רחמנינוב-דןאטינגר653
צילומים-אלי ליאוןהתזמורת הסימפונית הישראלית רשל"צ הגישה קונצרט בשם חגיגהרוסית.
שמענו בניצוחו של המנהל המוסיקלי שלה דן אטינגר שתי יצירותמאת קומפוזיטורים רוסיים בני תקופתנו דהינו סטרוינסקי ורחמנינוב.
הקונצרט התחיל ב"פטרושקה"
היצירה נכתבה כמוסיקה לבלט שבוצע לראשונה ב1911.ב1947 ערךסטרוינסקי מן הבלט סויטה וקראה לה בורלסקה בארבע תמונות
זה הנוסח שנוגן בקונצרט.
התזמורת היתה בהרכב מוגבר כאשר נוספו לה כלים נוספים מיוחדיםותוגברו בין השאר חטיבות כלי הנשיפה וההקשה.
פעם נוספת נוכחתי לדעת שחטיבת כלי הנשיפה של התזמורתמעולה.בתמונה הראשונה ב"יריד" חטיבה זו הוציאה צלילים עדינים הראוייםלציון.
היצירה כולה בוצעה ביצוע מלא השראה וצלילמעולה.
שינויי הקצב הרבים כנדרש מאופי היצירה בוצעונהדר.
אטינגר שלט היטב בתזמורת שהוכנה מצויין לאורך כל הקונצרטוהיא נשמעה לו ברצון בצורה טוטאלית וללא עוררין.לאחר ההפסקה שמענו את הקונצ'רטו לפסנתר מס' 3 מאתרחמנינוב.
הסולן היה זוכה תחרות רובינשטיין 1995אלכסנדר קורסנטיה שלאשכח את זכיתו בארץ ומבקר בה לעתים קרובות ביותר.
שלושה הם הקונצ'רטות לפסנתר שכתב רחמנינוב.הראשון לא זכהלהצלחה רבה והיום ממעטים לבצעו אם בכלל.השני התפרסם והפך לפופולרי ביותר מביןהשלושה בזכות השמעת מוטיב ממנו בסרט מצליח והשלישי הקשה ביותר לביצוע שמנוגן היוםזוכה גם הוא לביצועים רבים אך לא כדוגמת השני.
זאת יצירה רומנטית מרשימה ביותר,אתגר לכל מבצע,יצירה תובעניתביותר הן מהפסנתרן והן מהקהל המאזין.קורסנטיה ביצע אותה בנגינה כוחנית ויחד עם זאת רומנטיתווירטואוזית.
הסולן בקונצ'רו זה מנגן כמעט ללא הפסק לאורך כל היצירההנמשכת כשלושת רבעי שעה.
ביצירה מעטים מאוד הקטעים בהם התזמורת מנגנת ללאהסולן.
בפרק הראשון שלה ישנו מוטיב עליו בעצם בנויה כל היצירהוהחוזר בכלים שונים וכן בפרק האחרון .
לאחר סערה לקראת הסוף, הקונצ'רטו "נרגע"ומסתייםברוגע,רומנטיקה ושלווה רועמת.
קורסנטיה ביצע את הקונצ'רטו מצויין באינטרפרטציה אישיתביותר.
הביצוע זיכה אותו בצדק במחיאות כפיים ממושכות ובלתי פוסקותבדרשם הדרן שלא נוגן.לראות או לא לראות:קונצרט מעולה ,ביצוע מקסים .בהנאה רבההיתי שומע אותו פעם נוספת.נכתב על ידי elybikoret אלי ליאון,10/6/2010 08:11