חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הומאופתיה למתחילים

מאת: הומאופתיהרפואה משלימה17/06/2010962 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הומאופתיה התחילה להתפתח במאה ה-18, על ידי סמואל האנמן, שרצה לתת פיתרון טוב יותר לשיטות הרפואיות שהיו נהוגות באותה תקופה. אם היה נהוג לבצע בעיקר חוקנים והקזות דם, האנמן סבר שמחלות האדם יכולות לנבוע גם מסיבות נפשיות, ולכן יש צורך בשיטת טיפול שתשלב בין שני הדברים. וכל הוא חשב על הגישה שבה הוא השתמש – הומאופתיה. באמצעות הומאופתיה המטפל משוחח עם המטופל שלו, ומנסה להבין מה עובר בראשו של המטופל, כמו גם להבין את התסמינים השונים שיש לו בגוף. השילוש של שני הדברים נותנים למטפל את היכולת לחשוב על רקיחת מרשם מיוחד, שידולל רבות עד לרגע שבו המטופל ישתמש בו, בכדי שהגוף יוכל להחלים.

החלמה באמצעות הומאופתיה

הומאופתיה מבוססת על שימוש בחומר מדולל עד מאוד, כאשר כמעט ולא נשארים בו חומרים רעילים שהגוף יתמודד עימם. החומר עצמו נקרא רמדי והוא נועד בכדי לתת לגוף להחלים עם שימוש בחומר המיוחד הזה. תרופות בתחום של הומאופתיה מקבלות משנה תוקף גם משום שמדובר בטיפול נפשי בנוסף לגופני. החיבור בין השניים נותן לכל טיפול באמצעות הומאופתיה את היתרונות של החוויה הטובה מן הטיפול ואת הרצון של החולה להחלים. כאשר יינתן רמדי לאדם בריא, הוא יפתח את התסמינים של האדם החולה, ולכן לא כדאי לעשות זאת. לאדם חולה הרמדי יוכל לעזור כחלק מההתמודדות עם התסמינים שלו.

שאלות לגבי טיבה של הומאופתיה

הומאופתיה היא אינה רפואה קונבנציונאלית והטיפול באמצעות הומאופתיה לא אחת עומד במרכזה של ביקורת נוקבת כלפי התפיסה שעומדת מאחוריה. הרי חומר טיפול של הומאופתיה מדולל עד כדי כך, שלא ניתן בהכרח להבחין בינו ובין מי סוכר, מה שהופך את החומר, את הרמדי, בצורה כזו או אחרת, לפלציבו, כלומר לתרופת דמה שניתנת לעיתים לחולים בכדי לראות האם הם באמת חולים או שיש כאן משהו פסיכוסומאטי. הרפואה הקונבנציונאלית אינה מתייחסת ברצינות רבה לאותה הומאופתיה משום שאם ניקח את מדע המיקרו ביולוגיה ואם ניקח את מדע הכימייה, נוכל לראות שיש דרכים בדוקות מדעית לטיפול. הומאופתיה אינה יכולה להיבדק מדעית.

הומאופתיה זה גם להאמין

כאן זה המקום לומר, כי הרפואה הקונבנציונאלית אינה מחברת את הגוף והנפש, ואינה נוטה לקישורים הללו, למעט תופעות פסיכוסומאטיות. הרפואה האלטרנטיבית, הכוללת גישות מזרחיות רבות וגם הומאופתיה, מבקשות מן המטופלים לקבל את החיבור שבין גוף האדם לנפש שלו, את היכולת של הנפש להשפיע על סימפטומים פיזיים שבהם יש לטפל. הטיפול בסימפטומים הפיזיים הוא בהחלט עניין חשוב ובעל משמעות גדולה, אך לא ניתן לנתק את נפש האדם מן הגוף שלו. לכן, הומאופתיה וגישות אחרות, נותנות לאדם את היכולת להחליט לגבי האמונה שלו בחיבור הזה שבין הגוף והנפש, מה שהופך טיפול באמצעות הומאופתיה לאפקטיבי יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הומאופתיה

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213864 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201533 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191625 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181633 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica