חפש מאמרים:
שלום אורח
21.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיול לסין - החומה הסינית

מאת: ברווז סיןטיולים בחו"ל27/06/20101335 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החומה הסינית הינה אחד הסמלים המפורסמים של בייג`ין וכמובן של סין ואחד מפלאי הארכיטקטורה המרהיבים בעולם. החומה הסינית נמנית על אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו מאז 1987. תואר לא רשמי נוסף של החומה הוא היותה המבנה היחיד אותו ניתן לראות מהירח (אך כאמור, טענה זאת הופרכה). 

פירוש שמה הסיני (צ'אנג-צ'נג) הינו "החומה הארוכה" וכך היא נקראת גם "החומה הסינית הגדולה" או "החומה הגדולה של סין" והיא אכן גדולה, או יותר נכון ארוכה; החומה הסינית משתרעת לאורך של יותר מ 6,400 ק"מ - מהחוף המזרחי של סין ועד ללב מדבר גובי.

מקור החומה הסינית בחומות נפרדות,שהוקמו על ידי ממלכות עצמאיות שונות להגנה ולמניעת פלישת נוודים – שבטים "ברברים" ממונגוליה ומנצ'וריה. את החומות הנפרדות החל לחבר לחומה אחת הקיסר הראשון של סין – צ'ין שחואנג, לפני כ-2,000 שנה. בהמשך, החומה שופצה והורחבה על ידי כמה מהשושלות הבאות בסין, כאשר רוב המבנה הנוכחי נוצר על ידי שושלת מינג.

החומה הסינית לעיתים מכונה גם "בית הקברות הארוך ביותר בעולם" וזאת כיוון שחלק גדול מבוני החומה נהרגו ע"י התוקפים הברברים במהלך בניית החומה.

החלק המתוייר של החומה נקרא באדאלינג Badaling, והוא נמשך לאורך כמה מאות מטרים בגובה של 1,000 מטר,  במרחק של 70 ק"מ מצפון מערב לבייג`ין. חלק זה של החומה עבר שיחזור ותחזוק בשנת 1957 והוא רחב, מרוצף ונוח להליכה. מבאדאלינג ניתן לראות את התפתלות החומה בין הגבעות והעמקים, ואת חלקיה הלא משוחזרים.

בדרך אל או מבאדאלינג אפשר לעצור בקברי מינג, וכך להגיע לשני האתרים ביום אחד.

חלק נוסף של החומה, קצת פחות מתוייר, הוא מוטיאניו Mutianyu, שנמצא כ-70 ק"מ מבייג'ין והדרך אליו עוברת בכפרים מקסימים. לאורכו קטע מוטיאניו ישנם 3 מגדלי שמירה, אחד גדול במרכז ושניים קטנים בקצוות. חלק זה של החומה הינו תלול והטיפוס אליו הרבה יותר קשה ומאתגר מאשר לבאדאלינג.

חלק נוסף ראוי לציון הוא סימאטאי Simatai, הנמצא כ-120 ק"מ צפונית לבייג`ין. זהו קטע לא קל להליכה. הוא אינו משופץ, ותלול מאוד. ניתן לטפס אליו ברגל או ברכבל. מעטים הם התיירים המגיעים לכאן, לכן הטיול במקום שקט וללא הפרעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הייחוד של ברווז סין הוא בהגשת מידע פשוט, ברור וממוקד אודות סין. ברווז סין הוא חלק מקבוצת ברווז טיולים שמפעילה כעת מדריכי טיולים באינטרנט לתאילנד, הודו וסין.

ברווז סין הוא מיזם של ד"ר יוסי מערבי. יוסי הוא חוקר, מרצה ויועץ בתחומים שונים של פסיכולוגיה עסקית וארגונית. בנוסף, יוסי הוא טייל חובב שביקר עשרות פעמים בכל רחבי מזרח אסיה, ואף הדריך בעבר טיולים מאורגנים לסין, טיבט ונפאל.

יוסי מסביר את הרעיון שמאחורי ברווז טיולים: "כאשר עבדתי כמדריך טיולים, חברים, מכרים ובני משפחה ביקשו ממני פעמים רבות לייעץ להם לגבי טיולים במזרח הרחוק.

שמתי לב לכך שבדרך כלל הם לא ציפו להרצאות ארוכות ומפורטות, אלא לקבל תוך 30-20 דקות הבנה של היעד שתעזור להם להתמצא ולהחליט כיצד לתכנן את הטיול שלהם. הם רצו לקבל "מבט-על" על יעדי הטיול העיקריים במדינה, המסלולים המומלצים לפי פרק הזמן שיש להם ומידע כללי על המדינה. אתרי ברווז טיולים נבנו בראייה כזו."

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברווז סין

מאת: ברווז סיןטיולים בחו"ל27/06/101500 צפיות
המסלול שלפניכם מתמקד בחבל יונאן היפה. נתחיל את המסלול בבייג'ין בירת סין, עיר מרתקת לביקור המשלבת חדש וישן. מבייג'ין נמשיך לשיאן, בה נמצא אתר חיילי הטרה קוטה הפופולרי. התחנה הבאה היא ליג'יאנג שבחבל יונאן. מליג'יאנג נמשיך לערוץ דילוג הנמר. ולשנגרילה, ונסיים בקונמינג וביער האבן. מכאן נמשיך לאזור גווילין - יאנגשו עם הנופים הקסומים של נהר הלי. את סיום הטיול נוכל לבחור, בין הונג קונג לשנגחאי.

מאת: ברווז סיןטיולים בחו"ל27/06/101200 צפיות
אם חשבתם שאתם מכירים את המטבח הסיני על בוריו, אתם צפויים להיות מופתעים כשתגיעו לארץ הווק והדים סם. המטבח שאנחנו מכירים מהארץ (כמו אגרול ושאר מוקפצים) הוא מטבח סיני מערבי שהוא רק חלק מתתי מטבחים רבים בסין.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196746 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182346 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181528 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181601 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181490 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171470 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171464 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica