חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיול לסין - אוכל סיני

מאת: ברווז סיןטיולים בחו"ל27/06/20101161 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המגוון הקולינארי בסין הוא עצום
לא יהיה לכם משעמם (קולינארית) בסין בה תוכלו לבחור
בין מאכלי אטריות, מוקפצים, מאודים, נאים וכמובן, מאוד חריפים. תחום המשקאות בסין הוא דווקא יותר סולידי, הסינים דבקים בכוס התה שלהם המשתלבת בכל הארוחות, גם בתור תחליף למים ולשאר משקאות קלים. כמובן, שעם עידן המותגים, תוכלו למצוא בסין גם משקאות מוגזים דוגמת הקוקה קולה ודומיהם. בתחום האלכוהול, הסינים נצמדים לבירה.

ישנם ארבעה אזורי מטבח עיקריים בסין
מטבח בייג'ין-מנדרין ושאנדונג (שמרכיביו הבסיסיים הם לחם מאודה ונודלס), מטבח קנטון וצ'אג'ו (בשרים וירקות מבושלים קלות), מטבח שנגחאי (שבו התפתח 'הבישול האדום' - בישול בשר או עוף במים עם רוטב סויה ותבלינים) ומטבח סצ'ואן (מתובל וחריף, עם הרבה הרבה צ'ילי).

צ'ופסטיקס
מנהג הסינים לאכול באמצעות המקלות הדקים, מקורו בהחשבת סכינים על השולחן כמעשה ברברי. ולכן, על מנת להקל על האכילה עם המקלות הקטנים, האוכל הסיני יוגש לשולחן כשהוא כבר חתוך לפיסות קטנות ונוחות להרמה במקלות.

ירקות פופולרים
הסינים חובבים את האפונה הסינית, הפטריות על כל סוגיהן, הבצל הירוק, שורשי הלוטוס, נצרי הבמבוק ובוק צ'וי. משעועית אדומה מכינים הסינים ממרחים ומליות מתוקות.

פירות פופולרים
הסינים נוהגים לשלב פירות - בעיקר אננס, מלון סיני וליצ'י, בתבשילי הבשר או להגישם כקינוח בסיום הארוחה.

בשר ודגים בסין
הבשרים הנפוצים בסין הן בשר העוף, ברווז, הודו, בקר וחזיר וגם, למרות שהם לא מציגים זאת בחוצות העיר – כלבים.
פירות ודגי ים - החל מדגים, חסילונים ודיונונים וכלה במלפפוני ים, מדוזות, צבי ים וכרישים, כולם יגיעו (רק אם תבקשו) לצלחת שלכם.

אורז
הסמל הלאומי של סין. את האורז תוכלו למצוא בצורה של אורז מאודה, אורז מטוגן, אורז דביק וגם קמח אורז, איטריות אורז וממתקי אורז. האיטריות הסיניות, עוד מרכיב מרכזי בקולינאריה של סין נעשות מרכיבים שונים כמו חיטה, ביצים, אורז, שעועית ירוקה ועוד.

סויה ושאר תבלינים
פולי הסויה פופולרים גם כן במטבח הסיני והם לרוב נאכלים כשהם מעובדים בצורות שונות כמו שןמן סויה, רטבי סויה, חלב סויה וכמובן טופו, שבסין מוגש כחלק מהמנה הבשרית ולא כתחליף. עוד שימוש מרכזי בסויה בסין הוא לתיבול המאכלים (המלח מסתבר כיקר מאוד בסין). מלבד סויה, הסינים מתבלים גם בצ'ילי, שום, ג'ינג'ר, כוכב אניס, שמן שומשום, סוכר וגם תערובת חמשת התבלינים המורכבת מקינמון, ציפורן, זרעי שומר, כוכב אניס ופלפל סצ'ואני. המנות הסיניות ידועות גם בטעם החזק של המונוסודיום גלוטומט בו משתמשים הסינים לחיזוק הטעם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הייחוד של ברווז סין הוא בהגשת מידע פשוט, ברור וממוקד אודות סין. ברווז סין הוא חלק מקבוצת ברווז טיולים שמפעילה כעת מדריכי טיולים באינטרנט לתאילנד, הודו וסין.

ברווז סין הוא מיזם של ד"ר יוסי מערבי. יוסי הוא חוקר, מרצה ויועץ בתחומים שונים של פסיכולוגיה עסקית וארגונית. בנוסף, יוסי הוא טייל חובב שביקר עשרות פעמים בכל רחבי מזרח אסיה, ואף הדריך בעבר טיולים מאורגנים לסין, טיבט ונפאל.

יוסי מסביר את הרעיון שמאחורי ברווז טיולים: "כאשר עבדתי כמדריך טיולים, חברים, מכרים ובני משפחה ביקשו ממני פעמים רבות לייעץ להם לגבי טיולים במזרח הרחוק.

שמתי לב לכך שבדרך כלל הם לא ציפו להרצאות ארוכות ומפורטות, אלא לקבל תוך 30-20 דקות הבנה של היעד שתעזור להם להתמצא ולהחליט כיצד לתכנן את הטיול שלהם. הם רצו לקבל "מבט-על" על יעדי הטיול העיקריים במדינה, המסלולים המומלצים לפי פרק הזמן שיש להם ומידע כללי על המדינה. אתרי ברווז טיולים נבנו בראייה כזו."

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברווז סין

מאת: ברווז סיןטיולים בחו"ל27/06/101465 צפיות
המסלול שלפניכם מתמקד בחבל יונאן היפה. נתחיל את המסלול בבייג'ין בירת סין, עיר מרתקת לביקור המשלבת חדש וישן. מבייג'ין נמשיך לשיאן, בה נמצא אתר חיילי הטרה קוטה הפופולרי. התחנה הבאה היא ליג'יאנג שבחבל יונאן. מליג'יאנג נמשיך לערוץ דילוג הנמר. ולשנגרילה, ונסיים בקונמינג וביער האבן. מכאן נמשיך לאזור גווילין - יאנגשו עם הנופים הקסומים של נהר הלי. את סיום הטיול נוכל לבחור, בין הונג קונג לשנגחאי.

מאת: ברווז סיןטיולים בחו"ל27/06/101298 צפיות
החומה הסינית הינה אחד הסמלים המפורסמים של בייג'ין וכמובן של סין ואחד מפלאי הארכיטקטורה המרהיבים בעולם. במאמר זה תוכלו לקרוא על החומה, ההיסטוריה שלה וגם על קטעים פחות מוכרים להליכה בחומה.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196510 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182295 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181478 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181543 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181430 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171419 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171412 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica