חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תופעות אוטואימוניות

תופעה אוטואימונית מתרחשת כאשר המערכת החיסונית, שהיא חלק במכלול השלם שנקרא גוף, תוקפת מערכת/ איבר אחר באותו מכלול (גוף).

 למה הדבר דומה?

שאמא, שהיא חלק בגוף המשפחתי, תוקפת את ילדה, שגם הוא חלק בגוף המשפחתי, במגמה להשמידו כאילו היה אוייב.

עוד דוגמא?

בני האדם, שמהווים חלק מהטבע תוקפים, מתוך גאווה, אנוכיות ונצלנות את משאבי הכדור עליו הם חיים.

 אז מה הן, אם כך, הסיבות שיכולות להוביל לתופעה אוטואימונית?

  • גאווה, אנוכיות, נצלנות, רצון לשליטה, ... וכד' (הבנו את הכיוון).
  • אולי תחושת קינאה, תחרות, דימוי עצמי נמוך, בטחון פנימי מעורער...
  • אולי בורות שבאה מחוסר מודעות,
  • אולי תחושת כשלון וחוסר אונים מסתחרר - פגיעות ורגישות, שזו השפה בה אני יודע כרגע לדבר.

מה עושה המערכת הרפואית כדי להתגבר על תופעת התקיפה העצמית?

מרסנת/ משתקת/ מחסלת את המערכת החיסונית ה'פושעת'. נוקטת באלימות כנגד אלימות. נכון, זה מה שלימדו אותנו מימים ימימה. קיבלנו מכה מהשולחן, נחזיר לו, נכה אותו בחזרה. מה הוא חושב לעצמו השולחן הזה שרק הוא יפגע בנו? גם אנחנו יכולים. ..... מה עשינו? ברמה המעשית הפשוטה כעת כואב לנו ברגל, שם נתקלנו בשולחן וכואב לנו ביד, בה הכינו את השולחן. מתוחכם להפליא.

אז אם היינו רוצים לעסות את מקום הכאב ברגל, כדי לפזר את חומצות החלב, המצטברות במקום הפגיעה ויוצרות סטגנציה (תקיעות/ פקק תנועה) בזרימת נוזלי הגוף.. הרי שיד אחת כואבת לנו והשנייה נבוכה ומתבלבלת.. מי קודם למה???

 כך גם הטיפול אותו מציעה הרפואה הממוסדת. המערכת החיסונית נבוכה ומתבלבלת בין מוכר לזר. תוקפת את הידיד כאילו היה אויב. תוקפת תוקפת, במגמה להשמידו עד כלות.

ואז באה הרפואה הממוסדת, זו שמגובה (או לא מגובה, רק לא מספרים לנו) במחקרים מדעיים אובייקטיביים ומראה למערכת החיסונית הסוררת הזו. מה שאת יכולה, גם אנחנו יכולים. נשמיד אותך עד כלות! כדי שלא תתקפי את שותפייך למכלול הגוף. ואז, גם אם יכולת להועיל באי אלו מקומות, הרי קטענו לך את הרגלים והידיים. עכשיו לכי תעסי את הכאב ברגל שקיבלה מכה מהשולחן... נראה אותך מתגברת על החומרים הזרים (כימיים) שהזרמנו אל המכלול שנקרא אדם/גוף/מערכת חיסונית.

 איך הייתם מציעים להתייחס לילד בגוף המשפחתי?

בד"כ נרצה להבין איך אנחנו יכולים לסייע לו לצמוח ולהתפתח לאישיות יעילה בגוף החברתי ובעולם כולו. (לא נכנס כרגע לנושא ה'יעילות'. נראה שהרעיון מובן). נרצה ללמד אותו, למען ידע לפעם הבאה וכך ילך ויתייעל בהתמודדויותיו עם אתגרי חייו.

כך גם המערכת החיסונית שלנו. כאשר היא מצליחה להתגבר על אתגר זה או אחר, היא לומדת ובפעם הבאה/ באתגר הבא, היא חכמה ומנוסה ומתגברת בצורה הולכת ומתייעלת.

 אם כך אולי נוכל להרחיב את ההבנה ולהסיק, שמחלות באות כדי לאפשר לנו ללמוד ולהתייעל במפגשינו עם אירועי/ אתגרי חיינו.

 נרחיב עוד קצת.

כל אירוע מאתגר את המערכת ללמידה ולצמיחה אל מעבר למוכר ולממומש עד כה.

 הבנה זו אנו מבקשים לזרוע בעולם. לא מלחמה ואלימות כי אם למידה והתייעלות.

 בת-אור יסעור כהן

04-6277277

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בת-אור יסעור כהן

מתרגלת, מורה ומטפלת בצ'י קונג.

בוגרת וינגייט במגמה לצ'י קונג טיפולי.

מעמיקה בלימודי פילוסופיית הרפואה הסינית.

מטפלת בשיאצו.

חיה ומלמדת איך מחשבה מוליכה את האנרגיה, שמוליכה את המציאות הפיזית, רגשית ונפשית.

עובדת עם אנשים במצבי מעבר בחייהם ובמצבי מחלה דרמטיים.

 פרדס חנה

046277277

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בת-אור יסעור כהן

מאת: בת-אור יסעור כהןרפואה סינית02/04/09921 צפיות
האביב פותח לנו אפשרויות מרתקות. זהו מאמר המציע לנו צורת הסתכלות איך להתארגן חכם וטוב באביב. ואכן הטבע מתעורר. מתנער מתרדמת החורף. מניח ל'אגוצנטריות' /להתרכזות בעצמו. פונה החוצה, לאינטראקציה עם האחר, באשר הוא. מעגלי תקשורת מתרחבים. אנרגיית היאנג מורגשת היטב באוויר. הולכת ונבנית, הולכת ומתעצמת לקראת שיא היאנג שיתממש עוד 'רגע' קט, בקיץ.

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191195 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103227 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182150 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181847 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181423 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162322 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica