חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחסי ציבור והיזם המתחיל

מאת: אבירם בלזרעסקים - כללי22/07/20101116 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעידן של היום, בו התקשורת קובעת את סדר היום, אתה זקוק שהעסק שלך יהיה ממוקם במקום הבולט ביותר, ואין זה משנה במה אתה עוסק, בעל חנות, סטרטאפיסט או בעל מספרה. לכולם יש מקום בתקשורת, עם עבודת יחסי ציבור מקצועית, כולם יכולים למצוא את מקומם בעיתון.
נכון, יש דרך קלה יותר להיכנס לעיתון, בתשלום עבור מודעת פרסום, אבל האם חשבת פעם האם הפרסום שעשית ממצב את העסק שלך בצורה שונה מהמתחרים שלך? האם הפרסום עוזר לך להתקדם מהמקום שאתה נמצא בו מקצועית? האם הוא עושה ממך בר סמכא בתחום, או משמר אותך באותה נישה מוכרת וידועה?
אם ענית "כן", לכל השאלות הללו, אתה זקוק למערכת יחסי ציבור שתזניק את העסק שלך קדימה, תמתג אותו ותנחה אותך כיצד מייצרים כותרות ואיך לקבל את הבולטות שתקדם את המטרות העסקיות אליהן אתה מכוון, אפילו מעבודה שגרתית בחנות נעליים.

אז איך עושים את זה?
1. החלטה אסטרטגית
דבר ראשון, אתה צריך לעשות החלטה אסטרטגית איפה אתה רואה את עצמך ואת העסק שלך בעוד 10 שנים? האם אתה מוכן להמשיך לדרוך במקום, להסתפק ברמת הכנסות סטטית, או להמשיך קדימה, להוביל את התחום ואולי אפילו להוסיף סניפים. אם אתה חושב במספרים גדולים, אתה צריך מערכת יחסי ציבור משומנת שתתמוך בך.

2. בחירה נכונה
ודא שיש התאמה בינן ובין משרד יחסי הציבור. יש היום בישראל מאות משרדים כאלה (רובם קטנים ומאזור המרכז). הטובים שבהם מתמחים בנושאים מסוימים בהם הם חזקים יותר. ישנם משרדים שעוסקים בכל, מכל וכל. אם אתה אדריכל, חשוב שתמצא משרד המתמחה בתחום העיצוב, אם אתה מנהל מסעדה, משרד יחסי ציבור שמתמחה בתחום הבילוי וההסעדה יעשה עבורך את העבודה הטובה ביותר, אם אתה מארגן קבוצת רכישה, קבלן, שמאי, עו"ד או אדריכל העוסקים בנדל"ן, אתה זקוק למשרד שמתמחה בנדל"ן. התאמה עשויה למנוע עגמת נפש משני הצדדים. יהיו משרדים שיקלטו אותך בכל מקרה, יהיו אחרים שיהיו הוגנים איתך ויסבירו שהתיק שלך אינו מתאים לתמהיל התיקים או אופי המשרד. ההחלטה בידייך.

3. תהיה יוזם
גם איש יחסי הציבור הכי מוכשר, לא יודע מה באמת מתרחש בעסק שלך. אתה המומחה לעסק, אתה מכיר אותו לפרטי פרטים. אם לא תשתף את איש יחסי הציבור שלך בכל מה שקורה בעסק, הוא לעולם לא יוכל לדעת מאיפה להוציא את הכותרת הבאה שלך, אם היא בכלל קיימת. ערוך רשימה של הדברים שאתה עושה, זמן את איש יחסי הציבור שלך לשיחת היכרות מעמיקה, ספר על עצמך, על הרקע שלך, על המקום ממנו צמחת, על העסק, ועל התחום. זוהי הדרך היחידה להבטיח פעילות אפקטיבית.

4. שמור על קשר
הקפד לשמור על קשר רצוף עם משרד יחסי הציבור ועם התקציבאי שממונה על התיק שלך. אל תיעלם, אל תתעלם, למשרד יחסי הציבור שלך יש אינטרס זהה ולפעמים אולי אף גדול משלך שתופיע בכלי התקשורת השונים. שיתוף פעולה הדדי חיוני להצלחת הקשר עם משרד יחסי הציבור ולקבלת התוצאה הטובה ביותר עבורך. התקציבאי שממונה על תיק שלך לעולם אינו מציק, הוא עושה את העבודה שלו, וקשר יציב איתך אומר שהוא עושה אותה טוב. אז שתף איתו פעולה וגלה אורך רוח.

5. היה מעורה בכתוב בעיתונים
אם תבין את הלך הרוח בתקשורת ואת השפה בה מדברים בתקשורת, תדע להעלות בפני איש יחסי הציבור שלך את הדרישות המתאימות לך ולעסק שלך. לא יזיק לך להכיר את המדורים השונים בעיתונים ואת הכתבים. כך תמיד תוכל להיות מעודכן, תדע מה לבקש וכיצד להוציא את מיטב התמורה עבור הכסף אותו אתה משלם עבור יחסי הציבור.

6. פגוש את העיתונות
אתה עשוי להימנע מפרסום שלילי אם רק תקפיד להכיר את העיתונאים השונים ותשמור איתם על קשר אישי, ומשרד יחסי הציבור שלך ישמור איתם על קשר מקצועי.

7. קח לך אותו את הזמן
עבודת יחסי הציבור ייעודה ליצור מותג. לכן, אל לך לצפות שהדברים יתרחשו בין לילה. יחסי ציבור לוקחים זמן. כמו שלך לוקח זמן לעשות דברים, גם לתקציבאי שלך לוקח זמן לנסח כתבה.

8. יחצן את עצמך
אם הופעת בעיתון במקום נחשב ובולט, זו הזדמנות להפיץ את הבשורה לכל החברים, לכל בני המשפחה והמעגלים הקרובים השונים כולל הרשתות החברתיות, שידאגו גם הם לעשות תפוצה בכל מקום אפשרי. היום בעידן הבלוגים, הפיסבוק והטויטר ניתן להגיע לחשיפה שאינה פחותה מפרסום בעיתונות הכלכלית המקצועית. ככל שהחשיפה של העסק גדולה יותר, כך היא יעילה יותר.

9. גילוי נאות
גם לא מידע שלילי. אם עומד להתרחש או התרחש כבר אירוע שלילי בעסק, או אם היית מעורב באירוע שלילי, דווח לו. הוא יסייע לך לצמצמם את מימדי הנזק. אל תיצור מצב בו אין הוא יכול לענות על שאלות שהוא נשאל על ידי עיתונאים.

10. אל תתייאש
תן לזמן לעשות שלו. אל תצפה לתוצאות תוך שבוע, זה לא ריאלי. זהו תהליך שמתחילים תלראות את תוצאותיו רק לאחר חודש, לפחות, אך התוצאות שוות את הסבלנות.

 



תגיות המאמר: יחסי ציבור, בעל עסק, יחצ, יזם


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://israel-advertising.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבירם בלזר

מאת: אבירם בלזריחסי ציבור11/10/10943 צפיות
אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו – המשפט הזה נכון בכל מצב, אולם בעידן של היום, משפטם של חשודים ונאשמים רבים מוכרע ציבורית, הרבה לפני שנקבע מועד גזר הדין. למה זה קורה?

מאת: אבירם בלזריחסי ציבור03/08/101090 צפיות
ענף הנדל"ן הבין בשנים האחרונות את הביטוי הידוע של תחום התקשורת: עשית ולא פרסמת, לא עשית. כולם למדו שעם כל הכבוד למשרד המכירות ואנשי המכירות, זירת המכירות האמיתית כיום מתקיימת על גבי העיתונים ובאתרי הכלכלה באינטרנט. כולם רוצים בחשיפה התקשורתית הזו, כיוון והם מבינים מה היא שווה.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231774 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222679 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221832 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221885 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222057 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221925 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221533 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica