בס"ד
יעוץ ארגוני לעסקים-שיפור תפוקת עובדים
התפוקה של כל עובד היא תוצאה ישירה של מספר גורמים. כגון רמת היעילות של העבודה, כמות המאמץ הנדרשת,והפוטנציאל של העובד.
ככל שהעובדים מיומנים יותר,יעילים יותר, ומסוגלים לבצע את עבודתם בפחות מאמץ, כך התפוקה גדלה.
סקרים מראים כי במקרה ולעובדים יש שביעות רצון ומוטיבציה, תפוקתם משתפרת פלאים.
כדי לבדוק תפוקת עובדים אנו מסתכלים קודם כל על יחסי עלות תועלת.
במידה והעובדים מקבלים הטבות, הערכה לעבודתם, ויחס אנושי, העלות של ההטבות זולה יותר מלאתר עובדים חדשים ולהכשירם.
מהות המוטיבציה של העובדים ויעילותם קשורה באופן ישיר לניהול יעיל.
ההצלחה והניהול שלך נמדד על פי הכישורים והידע בהכרת והערכת הסוגיות המטרידות את העובדים, ולפי היכולת שלך לפתור בעיות אלו בעזרת העובדים ושביעות רצונם.
מספר שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך כדי לבדוק את יעילות העובדים.
האם העובדים שלך יודעים איך אתה מודד ושופט את הביצועים שלהם?
האם אתה מספק ומעודד התפתחות אישית עם הדרכה ותוכניות חינוכיות?
האם אתה סומך על הידע של העובדים שלך?
האם אתה נותן לעובדים שלך לקבל החלטות לבד?
האם התקשורת בינך לבין העובדים ישירה וזורמת?
איכות הביצוע של העובדים שלך תלויה בלתת לעובדים הזדמנות לצמיחה אישית, הכרה בהישגים,הטלת אחריות,ותגמול.
צמיחה אישית-
העובד הטוב ביותר לארגון זהו עובד שהתחיל מלמטה והתקדם בסולם הדרגות.
אם תיתן לעובדים הזדמנות לצמיחה אישית ע"י שליחתם לקורסים וסדנאות, קיבלת עובדים המעריכים את מקום עבודתם, ורמת התפוקה והיעילות שלהם תעלה.
הכרה בהישגים-
במחקר שנעשה בקרב 10000 חברות נשאלו המנהלים מה לדעתם מניע את העובדים לתפוקה מלאה?
רובם ככולם השיבו שכסף הוא המניע המרכזי ואחריו קביעות,קידום,תנאי עבודה טובים,ועוד.
אותה שאלה נשאלו העובדים ותשובתם הייתה הערכה לעבודתם,עניין בעבודה,שיתוף במידע שכר,קביעות,קידום,ועוד.
כסף הוא עדיין אחד המניעים החזקים לתפוקת עובדים אבל לא רק. יש צורך באמצעים נוספים כדי להמשיך ולהניע את תפוקת העובדים שלך.
עלויות התשלום לעובדים הם עדיין חלק גדול מההוצאות התפעוליות ועדיין, פריון העובדים יכול להיות נמוך.
למרבה הצער לא תמיד משכורת גבוהה מוציאה מהעובד יותר יעילות.
אז מה עושים?איך משפרים את תפוקת העובדים?
א: ברר מה מניע את העובדים.
הדרך הטובה ביותר זה לשאול אותם כמובן.
הבסיס של כל מאמצי השיפור היא ההכרה שלך בהערכה חיובית למה שהעובדים שלך עושים.
כל מה שהעובד רוצה זה לקבל הערכה למה שהוא עושה. זהו הכלי הפשוט והיעיל ביותר .
שבח את העובדים שלך באופן קבוע, והראה להם כי יש לעבודתם משמעות עבור הארגון.
שתף את העובדים במה שקורה בארגון, ע"י שיתופם הם מרגישים תחושת שייכות ומשפחתיות, והם יהיו מחויבים יותר לבצע את עבודתם על הצד הטוב והיעיל ביותר.
ב: פנה לאיש מקצוע
ניהול ארגון כזה או אחר דורש המון התייחסות לפרטים ושימת דגש על אינספור נושאים.
לא תמיד יש זמן להקשיב לעובד ולבדוק מה מפריע לו או מה מניע אותו. ולכן התייעצות עם איש מקצוע, תפתור לך המון בעיות. במקרה כזה אתה צריך יועץ ארגוני שיעזור לך להבין איך מגבירים את יעילות העובדים ומה ניתן לשפר.