חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למנוע את תאונת הדרכים

למנוע את התאונה הבאה

 כמה קל לנו לאבד את תשומת הלב לשנייה אחת. שנייה אחת יותר מידי. לקרוא, לשמוע, לראות את התאונות המחרידות הקורות כל יום בארץ ולהתפלץ. לחשוב על חשיבותה של אותה שנייה. אותה פרק זמן שבו לא שמת לב, דעתך הייתה מוסחת, המחשבות היו שלא בנהיגה עצמה ועוד מכלול בלתי נתפס של טעויות שעשית. עשינו, עשיתי.

 "תנועה היא דבר משתנה" כך אמר לי מורה הנהיגה שלי, כבר בשיעור הראשון לפני למעלה משלושים שנה. משפט אותו אני זוכר עד היום. משפט שהגו אותו אנשים חכמים ממי. בסיסו פשוט ומהווה את ציון הדרך לנהיגה נכונה. בכל זמן נתון בדרך המצב משתנה תדיר. כלי הרכב שעקפת או עקפו אותך, התנועה ממול, מפגעים בדרך, תאונת דרכים המשנה מיידית את סגנון הנהיגה של כלי הרכב שלאחריה. בלימת פתאום של רכב, הולכי רגל, בעלי חיים, מטען שנפל ועוד אין סוף אפשרויות לתאונה הבאה.

 אנו מתייחסים לנהיגה בקלות ראש מידי. מתייחסים לעליה לכביש כאל דבר נוסף במסגרת המטלות שלנו, או ההנאות שלנו. זה כל כך לא נכון. פשוט, צריך לזכור ולהפנים את סך המצבים/אירועים/פעולות וסכנות המצפות לנו בנהיגה. לנהוג ולזכור שלא הכול תלוי בך. ממש לא רק בך יש כל כך הרבה גורמים נוספים/מתערבים/מתווכים/מפריעים/מסיחים בדרך. כמעט, אין ספור שכאלו.

 מה ניתן לעשות? אתם שואלים ובצדק. התשובה לכך היא פשוטה עד כאב. פשוטה וישימה. אל תאשים את האחר, בדוק את עצמך. היה מוכן לכל שינוי, לכל תקלה, לכל גורם מפריע צפוי ובעיקר לאלו הלא צפויים.  החיים הם שלך, הם בידיך, הם באחריותך. יש כאלו "המגדילים ראש" ומתנדבים למשטרת התנועה ומונעים את התאונה הבאה.

 הסיסמא המלווה אותנו שנים רבות: "בכביש היה חכם ולא צודק" היא הנכונה. היא האמיתית היא זו שתציל את גופך ואת חייך. גם את חיי האחרים.

אנא, סע לאט, סע בטוח, סע ערני וסע חכם.

סנ"ץ , ד"ר אבי זלבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112236 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112062 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111754 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112537 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152331 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151641 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151567 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151553 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142696 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142662 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142530 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica