חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש

מאת: אלעד כהןתוכנה12/08/2010942 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאמר זה הינו מאמר טכני, הקורא אינו חייב להיות מתכנת פלאש - ידע בסיסי בשפת ActionScript 3 יספיק, בשפה זו משתמשים כדי לתכנת משחקי פלאש.
אפליקציות פלאש מופיעות באתרים בתוך קבצי swf, כל גולש מקבל למחשבו את כל תוכן האתר בו הוא גולש כמו גם את קבצי ה- swf.
ע"י שימוש ב-decompilers (תוכנות שבאמצעותן ניתן להגיע לנתונים שנמצאים בתוך קבצי swf) הגולש יכול להעתיק חלקים מהאפליקציה או לשנות בה את הגרפיקה ולשים אותה באתרו.
תוכנה decompiler היא תוכנה שיודעת לקרוא את מבנה הנתונים של קובץ פלאש ולשלוף מתוכו את הקוד שהמתכנת כתב, קיימות בשוק תוכנות שיודעות להצפין את קבצי הפלאש כדי למנוע מתוכנות אלו לפעול בצורה תקינה, אך למרות כך אין הגנה חסינה לחלוטין.
בהמשך מפורטות מספר טכניקות שמטרתן להקשות על ניסיונות העתקה. את כל הטכניקות הבאות ניתן לעקוף והן לא יספקו הגנה של 100%, אבל הן כן יגרמו לכך שאחוז גבוה מניסיונות ההעתקה ייכשל. ככל שמשקיעים יותר זמן בהגנת התוכנה כך קטנה קבוצת המשתמשים שיכולה לפרוץ את התוכנה לכן חשוב להשקיע באבטחת מידע החל מיום הפיתוח הראשון ולא להתמודד עם הבעיות כשהן מתרחשות כי אז יכול להיות מצב שהתוכנה תצטרך להיכתב מחדש.

דוגמאות
משחק הוקי-אויר 1 – http://www.miniclip.com/games/electro-air-hockey/en
משחק הוקי-אויר 2 – http://www.zolo.co.il/games/zhockey

טכניקות למניעת העתקה
1. הצפנת קובץ ה-swf ע"י שימוש בתוכנות קיימות
2. הוספת קוד בתוך אפליקציית הפלאש שמטרתו לבדוק את נתיב קובץ ה-swf, אם הנתיב הוא לא באתר המקורי, ברור שיש ניסיון להפעיל את קובץ ה-swf שלא מתוך האתר.
נתיב קובץ ה-swf נמצא בתוך המשתנה: stage.loaderInfo.url
3. קבלת המדיה (למשל גרפיקה, תמונות וצלילים) מהשרת ע"י שימוש במחלקה Loader ובשרת ביצוע בדיקה של שדה כתובת העמוד ממנו נשלחה הבקשה, האם כתובת זו זהה לנתיב העמוד שבו צריך להיות קובץ ה-swf.

קישורים למידע נוסף
תיעוד המחלקה LoaderInfo בה נמצא המאפיין url:
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ ActionScriptLangRefV3/flash/display/LoaderInfo.html

תיעוד המחלקה Loader, באמצעותה ניתן לטעון את המדיה בה האפליקציה משתמשת:
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/Acti onScriptLangRefV3/flash/display/Loader.html

הסבר על השדה בו מופיע נתיב העמוד המכיל את קובץ ה-swf בעת שליחת בקשות לשרת:
http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referrer

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד כהן

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט26/04/113287 צפיות
כל מי שמילא בעבר טופס ווינר, טוטו 16, ווינר ליין ואחרים ודאי מכיר את המתח שלפני התוצאות. תוצאות ווינר יכולות להפוך את כל החיים, לשנות את אורח החיים ולהיות נקודת מפנה בחייו של כל אחד ואחת...

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט23/04/111684 צפיות
מריו והכוכבים הוא רק אחת מגרסאות משחקי מריו שהתפתחו מאז משחק סופר מריו המקורי. בכל משחקי סופר מריו צריך השרברב הזריז להתרוצץ מעל קוביות ומכשולים, כאשר הוא אוסף פרסים וממשיך לקו הסיום...

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט23/04/112445 צפיות
שאלות טריוויה הן שאלות קצרות המנוסחות בצורה דומה, הבוחנות את הידע הכללי במגוון תחומים. חלקן הגדול של שאלות טריוויה מציגות סוגיה הקשורה לספורט, לתרבות, למדעים, לאישים...

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט22/04/112239 צפיות
בין כל משחקי הלוח הקיימים, ששבש הוא ללא ספק אחד הבולטים והותיקים ביותר בעולם. יש הנוהגים לראות את המשחק כמשחק מזל, אך יש בו גם חשיבה אסטרטגית ושקולה...

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט20/04/112340 צפיות
כל מי שממלא טופס ווינר (או ווינר ליין; טוטו 16; טוטו ווינר) היה שמח להגדיל את סיכויי הזכייה. אחת הדרכים לעשות זאת היא לחפש המלצות ווינר באתרי אינטרנט שונים. במידה מסוימת בכל הקשור...

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט19/04/112076 צפיות
אחרי שוריאציית משחק באבלס השתדרגה למשחק באבלס טראבלס, היום כבר ניתן למצוא שלוש גרסאות המשך ומאות גרסאות למשחקים הממכרים. באבלס טראבלס שונה במעט ממשחק הבאבלס המוכר, אך יש לו לא פחות מעריצים ומכורים...

מאת: אלעד כהןמשחקים באינטרנט17/04/111623 צפיות
משחק פוקר הפך בשנים האחרונות לאחד ממשחקי הקלפים הפופולאריים ביותר, בעיקר בגלל פוקר בפייסבוק ובכלל פוקר ברשת. כיום ניתן למצוא פוקר אונליין ואפילו טורניר פוקר שכולו מתקיים באינטרנט...

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162653 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152277 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151863 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151787 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151804 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151801 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151668 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica