חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תחנות כח - הכוח לייצור

מאת: Shaiעסקים בינלאומיים19/08/20101117 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חשמל היא תופעה פיסיקלית שהייתה ידועה לאדם מימים ימימה, אך השימושים בחשמל נכנסו לחיי האנשים רק בסוף המאה ה-19, עם המצאת התאורה החשמלית. מאז החשמל תפס תאוצה וכיום הוא הבסיס לכל אותם המכשירים הביתיים המקלים כל כך על עבודות הבית: מקרר, מכונת כביסה, שואב אבק ועוד. פרט לכך, חשמל הוא הבסיס למערכות התקשורת השונות, הן תקשורת בינאישית והן תקשורת המונים. במלים אחרות, החשמל שינה את העולם שלנו לבלי היכר.

אם כן השאלה היא: איך מייצרים חשמל? ייצור חשמל הוא למעשה תהליך שבמהלכו הופכים צורה של אנרגיה ממקור כלשהו לאנרגיית חשמל. תהליך זה מתבצע בתוך מפעלים מיוחדים המכונים תחנות כוח. ישנן סוגים רבים של אנרגיה שניתן להפוך אותם לחשמל: אנרגיה סולארית, אנרגיה הידרואלקטרית, אנרגיה כימית ואפילו אנרגיה אטומית, אך מרבית תחנות הכוח בעולם הן תחנות כוח אלקטרו מכניות. תחנות כוח אלו מופעלות באמצעו שריפת דלק: פחם, גז טבעי או נפט, שריפה זו מתבצעת בתוך כבשן. אנרגיית החום האדירה בכבשן יוצרת קיטור בתוך דוד הקיטור, הקיטור בתורו מסובב את הטורבינה, וכך אנרגיית החום הופכת לאנרגיה מכאנית, הטורבינה מסובבת את הגנרטור והוא שהופך את האנרגיה המכנית לאנרגיה חשמלית.

לוחות בקרה הם עוד חלק חשוב ביותר של תחנות כוח, שכן הן מאפשרות שליטה "בשלט רחוק" בכל תהליכי ייצור החשמל. לוחות הבקרה מאפשרים להגביר את קצב הייצור במקרה הצורך, או לצמצמו ואף להפסיקו. למעשה, לא ניתן לדמיין תחנת כוח ללא לוח בקרה מסודר, יעיל ונוח, שיאפשר ניהול של ייצור החשמל. יש לזכור שלכל תחנת כוח יש יכולות, יעדים וצרכים שונים, ולכן לוח בקרה צריך להתאים לתחנת כוח מסוימת.

גנרטורים קיימים לא רק בחברת החשמל, אלא למעשה ניתן למצוא אותם בהרבה בתים משותפים. תפקידם של גנרטורים כאלה הוא להבטיח אספקת חשמל זמנית בשעה שחברת החשמל לא מצליחה לעשות זאת. גנרטורים אלו קטנים הרבה יותר מאשר הגנרטורים של חברת החשמל, ולכן אינם יכולים להחליף את חברת החשמל, אך הם יכולים לספק לה גיבוי בשעת חירום. כך למשל, מכשירים מצילי חיים בבתי חולים מופעלים באמצעות חשמל, במקרה של הפסקת חשמל, המכשירים עלולים להפסיק את עבודתם ולגרום בכך למוות. גנרטורים מאפשרים למנוע מצבים מסוג זה.

ובכן, ניתן בהחלט לומר שחשמל הוא המפעיל של החיים המודרניים. ללא חשמל יאלמו מחיינו כל המכשירים הנוחים והאהובים שלנו: מקרר, טלוויזיה, מיקרוגל ועוד. ייצור החשמל מתבצע בתחנות כוח, על ידי המרה של צורה אחת של אנרגיה ויצירה של אנרגיית חשמל. בדרך כלל הרשת האנרגטית המומרת נראית כך: אנרגיית חום ­– אנרגיה מכנית – אנרגיה חשמלית. פרט לספקית החשמל הראשית, ישנה מערכת גיבוי שתפקידה לייצר חשמל במקרי חירום, וזה גנרטור הנמצא בבתים משותפים רבים ובמבנים ציבוריים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182619 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181300 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181098 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131803 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא עסקים בינלאומיים

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים01/11/161458 צפיות
שירותי תרגום על ידי מתרגמים מקצועיים, מאפשרים לקבל תרגום מדויק ונכון, של מסמך. תרגום מסמך משפה אחת, לשפה אחרת, כדאי לבצע בעזרת חברת תרגום, שמעסיקה מתרגמים מקצועיים, שמיומנים בביצוע עבודת תרגום.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים08/11/152372 צפיות
שירותי תרגום עבור ישראלים, מאפשרים לבצע תרגום של מסמך, או תרגום סימולטני של דברים שנאמרים בזמן שיחה. שירותי תרגום מצריכים מתורגמנים ששולטים היטב בשתי שפות שונות (ברמת שפת אם). תרגום מסמך, דורש יכולת גבוהה של התבטאות בכתב, כולל הבנה של מושגים שונים שיש במסמך המיועד לתרגום. תרגום סימולטני, דורש יכולת חשיבה מהירה, ויכולת ניסוח מהירה.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים06/07/151858 צפיות
תרגום עברית אנגלית בראשון לציון, מאפשר לתרגם מסמכים שונים, מעברית לאנגלית, או הפוך. השפה האנגלית, נחשבת כיום לשפה בינלאומית, בגלל הדומיננטיות של ארצות הברית בעולם. בעולם יש כ-400 מיליון אנשים, ששולטים באנגלית ברמת שפת אם.

מאת: Alex Admonעסקים בינלאומיים05/01/151851 צפיות
אם המילים "ספא ים המלח" מעלות בך אסוציאציות של מים חמימים, טיפולים מפנקים ומנוחה מושלמת לגוף ולנפש, אתה מוזמן להכיר את הפן האחר שלהן: הזדמנות להרוויח, והרבה. כיצד? שיווק מוצרי ים המלח בסיטונאות!

מאת: דוד כהןעסקים בינלאומיים26/04/146600 צפיות
מהו רילוקיישן, כיצד הוא משפיע על המשפחה ועל סביבת העבודה, כיצד להערך בצורה טובה לפני ביצוע רילוקיישן, ועוד.

מאת: ישראל סבאעסקים בינלאומיים13/02/148355 צפיות
תרגום עוקב שווה תרגום סימולטני, לא? אז זהו - שלא! חברה שמזמינה שירותי מתורגמנות חייבת לדעת מה ההבדל בין שתי השיטות ומהו השירות היעיל והחסכוני ביותר עבורה. המאמר נותן כמה עצות טובות בנושא.

מאת: שירי נתןעסקים בינלאומיים12/01/148411 צפיות
אוסטרליה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם כיום. מספר עולה של מעסיקים ישראלים מחפשים עובדים בתחומים רבים, החל מהייטק וIT עד למכירות ומלצרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica