חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי עבודה סוציאלית

המצב החברתי והכלכלי בישראל הביא למספר רב של נזקקים הפונים לסיועם של שירותי הרווחה, דבר המביא לביקוש בעובדים סוציאליים מקצועיים, אשר יתמודדו עם בעיות הפונים ויקדמו אותם במעלה הסולם החברתי, תוך מתן תמיכה מוסדית-מערכתית. לימודי עבודה סוציאלית נועדו להכשיר עובדים סוציאלים ויועצים אשר ישתלבו בסקטור הציבורי והפרטי, יתערו בקהילה ויסייעו ליחידים ולמשפחות להתמודד עם קשיים יומיומיים.

לימודי עבודה סוציאלית עוסקים במגוון תחומים אקדמיים, ביניהם לימודי פסיכולוגיה וסוציולוגיה, דרך כלכלה וכלה במדיניות ציבורית. על העובד הסוציאלי להתמודד עם סיטואציות קשות ומורכבות כגון אבטלה, עוני, נכות, התמכרות, התעללות במשפחה, הגירה, בעיות בריאות ועוד, ולטפל ברגישות בנזקקים המבקשים את סיועו. לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית מקנים לבוגרי המסלול את הכלים היישומיים הדרושים לו להתמודד עם מצבים שונים אליהם ייקלע במהלך עבודתו, כמו גם ידע תיאורטי-מחקרי בתחומי הלימוד הרלוונטיים.

בין הנושאים הנלמדים במהלך תואר ראשון בעבודה סוציאלית: מבוא לפסיכולוגיה, לימודי רווחה, מבנים ותפקידים בארגוני רווחה, סטטיסטיקה, יחסים בינאישיים בקבוצה, תעסוקה והכנסה, פסיכופתולוגיה, מדינת הרווחה בישראל, אתיקה בהתערבות בעבודה סוציאלית, המסגרת החוקית והמוסדית של שירותי הרווחה, התנהגות ארגונית, אנתרופולוגיה, שיטות בעבודה סוציאלית, יישומי מחשב ועוד. לצד לימודים תיאורטיים, יוענקו לסטודנטים ערכים חברתיים עליהם מושתת מקצוע העבודה הסוציאלית, ודגש יושם על זכויות חברתיות. כמו כן, לימודי עבודה סוציאלית כוללים הכשרה מעשית, במסגרתה משתלב הסטודנט במסגרות שונות וזוכה להדרכה אישית.

בין המסגרות בהן יכול העובד הסוציאלי להשתלב עם סיום לימודיו: רשויות מקומיות, בתי חולים, קופות חולים, מוסדות לילדים ונוער, מוסדות פסיכיאטריים, מחלקות לבריאות הנפש, שירות המבחן לנוער ו/או למבוגרים, מפעלי תעסוקה, מוסד לביטוח לאומי, מקלטים לנשים מוכות, עמותות ציבוריות ופרטיות, פנימיות, עבודה עם נוער בסיכון, מוסדות המסייעים לנכים ובני משפחותיהם, מתנ"סים, קליטת עלייה, מפעלי תעשייה, מערכת בתי המשפט, בתי ספר, צבא, עבודה עם אסירים ואסירים משוחררים, מוסדות שיקום וגמילה מסמים ועוד. כמו כן, יוכלו עובדים סוציאליים להמשיך לקראת לימודי תואר שני בפסיכולוגיה.

בארץ קיימות מגוון מכללות לעבודה סוציאלית, ביניהן המכללה האקדמית תל חי, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית אשקלון, המכללה האקדמית צפת ועוד.

כדאי לדעת כי עבודתו של העובד הסוציאלי קשה מאוד ורוויה במתח ובעומס רגשי ונפשי, ועל כן מי שבוחר ללמוד עבודה סוציאלית עושה זאת לרוב מתוך תחושת שליחות ומתוך רצון לממש ערכים חברתיים בהם הוא דוגל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טלי מלול

www.psychometry.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי מלול

מאת: טלי מלולאומנות - כללי27/10/101147 צפיות
לימודי אמנות מתקיימים במגוון מתכונות, החל מתואר ראשון באמנות ויצירה וכלה במגוון קורסי אמנות ועיצוב. מאמר זה נועד להקנות לקוראיו מידע כללי על לימודי אמנות במסלולים השונים, מטרתם והתעודות הניתנות בסיומם.

מאת: טלי מלוללימודים אקדמאיים26/10/101349 צפיות
מידע על לימודי משפטים - תכני הלימוד, היכן ניתן ללמוד, אפשרויות תעסוקה, אפשרויות ללימודי המשך ועוד.

מאת: טלי מלולשוק ההון21/10/101102 צפיות
מידע על לימודי שוק ההון המתקיימים במגוון מכללות ברחבי הארץ - מסלולים שונים, תכניהם, קהל יעד, אפשרויות תעסוקה ועוד.

מאת: טלי מלולאדריכלות פנים20/10/101153 צפיות
מידע על לימודי עיצוב פנים - לימודי עיצוב פנים לתואר, לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים כמו גם לימודי תעודה בעיצוב פנים - תכני הלימוד, משך הלימודים, קהל יעד, אפשרויות תעסוקה ועוד.

מאת: טלי מלולמוסדות לימוד15/09/101215 צפיות
מידע על לימודי הנדסה: תכני הלימוד, מכללות להנדסה, אפשרויות תעסוקה, תואר הניתן בסיום הלימודים ועוד.

מאת: טלי מלולרפואה משלימה13/09/101045 צפיות
מידע על לימודי רפואה משלימה המתקיימים במגוון מכללות ברחבי הארץ. במאמר זה ניתן למצוא מידע על תכני הלימוד, משך הלימודים, מיקום הלימודים ברחבי הארץ ועוד.

מאת: טלי מלוללימודים אקדמאיים02/09/101251 צפיות
מידע על לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון - תכני הלימוד, משך הלימודים, היכן ניתן ללמוד, אפשרויות תעסוקה לבוגרים ועוד.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214008 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204857 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182257 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181742 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181661 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181532 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica