חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לחוות את הדברים מנקודת מבט חדשה

לחוות את הדברים מנקודת מבט חדשה

סיפור: כאשר הייתי ילד, דמיינתי לעצמי דרך, דרך שכייף לצעוד בה ללא סוף, עם נופים מדבריים, שדה אינסופי שאפשר לטייל בו, בור גדול שאפשר להיכנס אליו ולצלול לתוכו ללא פחד, היישר למעמקים ולגלות בו דברים, מים עם אדווה גדולה ונופים מסביב ושמיים. לאחר מכן, המשכתי לדמיין איך אני נהנה מדבר עד הסוף, ללא הפסקה, בלי להגיד לא רציתי את זה וכך וכך.

עם הזמן התחלתי לחפש דרך כזו, אבל היה קונפליקט גדול בדרך, כי היו כל מיני מחשבות שאין דרך כזאת והיא רק דמיונית, אבל המשכתי לחפש אותה כל הזמן, גם בתוך תוכי. כל הזמן חיפשתי את הדרך, דרך כזאת שלא יהיו לי שגיאות, דרך שאדע דבר מה ב - 100% דרך שיהיה לי תמיד חידושים בה ולא משעמם אבל שאדע את הדברים בשלמות.

הדברים בהמשך גרמו להפרכת התפיסה הישנה מהעבר, בעצם הדרך שעברתי בחיים, לימדה אותי פעם אחרי פעם שאין דבר כזה להתקדם בלי לטעות, ומאחר שלא אהבתי שיש בעולם טעויות, לא ממש הבנתי את המשמעות האמיתית של הטעויות עבורי הן היוו את מקור הצרות.

ובהמשך, הטעיות מלמדות את האדם, אבל לעתים האדם במצבי לחץ והוא לא ממש שם לב מה הוא עושה וזה היה עבורי בלבול גדול לא לעשות את הדבר שאני יודע לעשות רק בגלל בלבול. עם הזמן, הדבר גורם לכעס מצטבר, כאשר אדם מבולבל למה דבר מה לא מסתדר הוא כועס על עצמו ומתחיל לחיות באשליה כאילו הוא יכל למנוע משהו מלקרות.

תפיסה שנראית טוב, נראית אחר כך כטעות, ואין שקט, מחפש תפיסה יציבה, אבל התפיסה הזו לא בנמצא מאחר ולהקשיב לאנשים ולראות אותם כסוף פסוק ממש לא מביא את הפתרון הזה, ההיפך הוא רק מרחיק אותי מחשיבה עצמאית וגורם להיתלות בתיאוריות שלא בהכרח רצו להיות אמיתיות או לא יכלו להיות אמיתיות.

במרק הגדול של הדעות, יש דעות שהן רק סברות, יש אמיתות, יש חצאי אמיתות שגרועות מהשקר. ועדיין חיפשתי את החוויה של אני יודע את זה, למה אף אחד לא מביא לי את הדעה? אולי אי אפשר לדעת? השאלות לא מצאו בזמנו תשובה, אבל המשכתי להמתין אבל הפסקתי לחפש.

והיו לי תהיות, על דת, חילוניות, אתאיזם, דאיזם, אגנוסציזם, אקוסמיזם, פלאטוניזם ושאר ירקות. ותמיד חיפשתי להצדיק את הדעות האחרות ולא הקשבתי לקולי הפנימי שקרא לי להקשיב לו. הייתי רגיל להאמין באנשים יותר מאשר בעצמי.

לא משנה הסיבות, החיים מלמדים אחרת. גיליתי שלא צריך לסובב את הגלגל אחורה, כי כל דבר הוא לפי ההבנה של אותו הרגע ובאותו הרגע עשיתי את הטוב ביותר. גיליתי כמו כן, שהטעויות הן חלק מהדרך אל המטרה, והטעות היא מורה דרך גדול לאדם, שכן היא מגלה לו שהוא לא בחר בדרך הנכונה והוא יכול להחליף דרך, לשנות כיוון ולהמשיך ליעד דרך דרכים אחרות וטובות יותר.

הבנתי שרק הבנה של צעד אחר צעד ע"י האני האמיתי שלי תוביל אותי ליעד בבטחה, וכל הבנה טובה, בזכות טעויות לומדים דבר מה ומתפתחים בדרך. הטעויות הן דרך להתפתחות. אדם טועה ולומד מהדרך ומחפש את הדרך שתוביל אותו למטרה.

אבל דבר אחד נוסף שכחתי והוא לחוות את הדברים, כל הזמן אמרתי לעצמי שאשיג את המטרה הזו והזו אהיה שמח, שאשיג את המטרה הזו והזו אהיה שמח. ואז אשיג את המטרה הבאה ואהיה שמח. זה לא מתכון לשמחה זה מתכון בדוק לעצבות. כי כמה מטרות שאשיג לא אהיה מאושר.

ואמרתי לעצמי, ידע, זה הפתרון, אבל הפתרון הגדול יותר בא לא אחרי הרבה זמן והוא התחליף האידאלי לחמור נושא ספרים או חמור גרם והוא נקרא לימוד הדברים מתוך הבנה מעמיקה.

ההבנה המעמיקה החליפה את הידע הריקני, ועם זה המשכתי. התחלתי להבין שהטעויות הן טובות אבל אמרתי לעצמי אני רוצה להימנע מטעויות כמה שיותר, אבל גם זה לא היה מדוייק. כי בעצם ע"י כך גרמתי לעצמי סבל סתמי, חששתי מטעויות ולמרות שידעתי שהן מלמדות עדיין היה לי קונפליקט איתן שיש טוב יותר ושיש טוב פחות ובוודאי שלא רציתי להיות בטוב פחות. ולכן, כאשר עלו לי על נקודה ש"לא באה לי בטוב" התחלתי לסבול מהדברים ולא להינות מהדברים. וכאשר משהו שלא רציתי שיקרה קרה, הייתי כועס ורק חיכיתי לרגע ש"אגמול" לאותו הרגע הזה.

עם הזמן הבנתי שזו לא הדרך, ובזכות הטעויות לומדים וגם הטעויות עצמן טוב שהן קיימות כי הן האינדיקציה שלי לזמן אמת, ואני לא חי על ידע תאורטי ואני חי על ידע מעשי. ולכן, טעות מראה שלא בחרתי את הדרך הנכונה לעשות את הדברים. ולכן, אבחר דרך אחרת. אבל עד שהמטרה מתגשמת אני בינתיים מחכה בציפייה ולא נהנה.

אז כאן התפתחה המודעות שלי, שאני יכול לחשוב על דברים אחרת שהכל טוב באותה מידה, שכל מה שאדם עושה הוא יכול להינות ממנו ואין שום סיבה בעולם שיצטער עליו כל עוד הדבר שעשה לא מזיק. אז יש מטרה ויש את הדרך אל המטרה. ואפשר להינות בדרך אל המטרה, ולקחת את החיים כמו משחק.

כמו שבמשחק משחקים ומגדירים מטרה והיא לנצח, אבל גם אם מפסידים במשחק זה רק משחק והמטרה הסופית היא להינות מהמשחק. כך גם בחיים, אדם קובע לעצמו מטרות כדי להינות מהמשחק, כדי שתהיה לו הנאה מירבית מהמשחק ע"י הגדרת המטרה. אבל, גם אם הוא לא משיג את המטרה הוא יכול להמשיך לחפש את המטרה או אם ירצה להחליף מטרה באפשרותו לעשות כן, ואם הוא רוצה לדבוק במטרה עד הסוף כפי שאני בוחר הרי שגם זה ניתן. ואם דרך אחת לא הצליחה ואפילו לא דרך 1,000 אז אולי בדרך 10,001 הפתרון נמצא שם, כי תמיד יש סיכוי ותמיד יש תקווה. אבל זה לא באמת משנה מה המטרה.

הדבר המשנה ביותר הוא להינות מהדרך אל המטרה, להינות מכל רגע, כפי שרציתי ברצונותי הכמוסים תמיד, להינות מהדרך אל המטרה, להינות מכל "נופי הדרך" החיים הם הדרך, והדברים שעוברים אותם הם "הנופים" ואדם רואה כל יום נופים חדשים. וכל יום יש אתגרים חדשים ודברים חדשים שלא היו קודם. כל יום שונה מקודמו ואפילו כל רגע הוא שונה לגמרי מקודמו. צמחים גודלים גם אם לא רואים את זה בין רגע.

האדם אם הוא מסתכל על הטווח הקרוב הוא לא רואה שינוי מיידי אבל בטווח הרחוק אם הוא מסתכל לאן הוא התקדם זה אומר הכל. כל צעד חשוב להתקדמות בחיים. מסע של 1,000 ק"מ לא עושים בצעד אחד. אבל כל צעד חשוב למטרה. ויותר חשובה הדרך אל המטרה.

אדם הולך במסע ארוך הוא רואה נהרות, נחלים, מדבריות, נופים מרתקים, מכיר מקומות חדשים וכו'. ודרך המסע הארוך הזה היעד שלו להגיע למקום X אז, אם הוא רוצה לטייל, אז הוא יכול להינות מהדרך אל היעד. הוא יכול להכיל את הנופים היפים, וכל האתרים בהם הוא מבקר ואת החוויות, ואז הוא נהנה מהמסע מאוד יותר מהיעד למקום X. כי כאשר האדם חווה את הדברים בצורה טובה ביותר הוא הכי נהנה.

כך אדם בחיים יכול לטייל מרגע לרגע, מאירוע לאירוע, מהדרכים בחיים, להינות מכל רגע. זה אומר לחוות את הכל כטוב באותה מידה, וכל החיים הם כמו משחק. אדם יוצר לעצמו מטרות כדי להינות מהדרך אל המטרה, וע"מ לחוות את האושר הגדול ביותר, הוא נהנה מכל הדרכים ונהנה וחווה את הדברים באופן הטוב ביותר.

והרעיון הוא לחוות את הדרך באופן ממשי, ולא באופן תיאורטי. כי כאשר אדם חווה את הדברים כשאשיג את הדבר הזה והזה אהיה מאושר, אז עד המטרה לא יהיה מאושר, ובעצם האדם כך פוגע באיכות חייו וחי ממטרה למטרה. והאדם שוכח את הדבר האמיתי עבורו הוא רוצה לחיות את חייו האמיתיים ודוחק אותו לקרן זווית.

כי כאשר האדם חי את חייו באופן ממשי וכבר הכל טוב לו עכשיו, אז הוא חי את חייו בלעשות טוב יותר מאשר הכל טוב.

ואדם כזה נהנה מכל הדברים בחיים, כי כל דבר משפר את המיומנויות בחייו. ואדם מצד אחד מגדיר את הדברים רק לצורך ההנאה המירבית של המשחק כמו להגדיר מטרות, אבל זאת למרות שהוא יודע שהכל טוב באותה מידה מצד אחר. אבל מכאן הוא מפסיק להגדיר וזה הזמן להינות מהדברים לזרום וליסוע הלאה. ומתוך הבנה שהכל טוב באותה מידה האדם זורם עם החיים ונוסע הלאה, ואז הוא נהנה מהדברים.

נשאלת השאלה, מתי להגדיר ומתי להפסיק להגדיר? יש להגדיר את מה שלצורך המשחק, כדי להפיק הנאה מירבית. אבל, בשאר הדברים אין שום צורך להגדיר, כאשר האדם מבין שההגדרות הן לצורך המשחק בלבד, והכל טוב באותה מידה, הוא מפסיק להגדיר כי הוא יודע ע"י ההבנה שהכל טוב, שאפשר לזרום עם הדברים וההחלטה להגדיר היא בהתאם לאותה ההבנה של אותו הרגע. כי הכל טוב באותה מידה.

וכאשר האדם מבין שהכל טוב באותה מידה וזורם עם החיים ונוסע הלאה ולא נתקע בזוטות, ע"י זה החיים שלו זורמים וכייף לו אתם. והוא מסתכל על התכלית הסופית ובהתאם לכך הוא יודע איך לחשוב על הדברים נכון ולהחליט בכל רגע נתון דברים בבהירות גדולה יותר. הוא חושב אם הדבר הזה ירחיק אותי מהתכלית הסופית אעשה דבר אחר, ולכן אחפש דבר שיקרב אותי לתכלית הסופית. וכל הדברים הנ"ל באים לו מהפנימיות האמיתית שלו, ולכן האדם חווה שמחה אמיתית ע"י שהוא אמיתי עם עצמו.

ואז הוא מתחבר לתודעה הנצחית שלו אשר מתחברת למציאות האינסופית ואז הוא חווה את הטוב האינסופי המובטח לו בכל רגע המחולק באינסוף רגעים. שכולם נמצאים מעל הזמן.

והאדם ממלא את עצמו ואחרים בעזרה לזולת לעזור מתי שאפשר, כמה שיותר עזרה תעזור גם לו וגם לאחרים בכל אופן, העזרה בלא לחשוב על קבלת התמורה נותנת את הסיפוק הטוב ביותר ואת ההנאה השלמה ביותר. ככל שאדם מעביר ידע מאצלו לאחרים, ועזרה בכל דבר שהוא יכול, כך הסיפוק גדל והלמידה נעשית אצלו שונה לגמרי, באיכות והבנה ובכמות המידע.

ולרגל השנה החדשה אני מאחל לנו, שכל משאלות לבנו תתגשמנה לטובה, שתמיד נבין שהכל לטובתנו, שהכל יהיה טוב אצל כולנו באותה מידה. ותמיד יהיו מטרות ודרך יפה להינות מהן.

ידע - Yeda.EIP.co.il

הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות בנושא אני, שלמות, דמיון, הצלחה, חוויות ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191189 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103093 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182140 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181837 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181415 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162314 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica