חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

וטרינריה

מאת: רחלי פריוטרינריה24/08/2010962 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ילד, מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

תשאלו כל אחד או אחת מה רצו להיות כשהיו ילדים, ותגלו שלא כל החלומות היו מתגשמים, הרי שהיו לנו בארץ המון – אבל המון וטרינרים. נראה שאין אחד או אחת שלא חשבו בשלב כזה או אחר כמה מדליק היה להיות וטרינר. כאשר חושבים על ההנאה הכרוכה בעבודה עם בעלי חיים ועם הסיפוק במתן מזור לכאבן של חיות מחמד והקלה לדאגה של בעליהן, העבודה במרפאה וטרינרית אכן נראית כמו חלום. אז למה יש לנו ולמדינות רבות אחרות, למשל, בעיה של עודף עורכי דין אבל אף פעם לא עודף של וטרינרים?

הסיבה הראשונה היא ככל הנראה ההבנה כי להיות וטרינר, זה לא רק עבודה עם חיות פרוותיות ושמחות, ליטופים וליקוקים שובבים. החיות אינן יכולות להגיד לנו שכואב להן. הן לא יכולות להגיד לנו איפה כואב או מה הן מרגישות, מה שהופך את הטיפול בחיות מחמד ואת הצפייה בהן כאשר הן סובלות או כואבות לחוויה מתסכלת ומפחידה. מבחינה זו, עבודתו של וטרינר קשה אף יותר מזו של רופאים רבים, שכן עליו להגיע לאבחון מדויק על סמך חושיו וניסיונו המקצועי בלבד, והוא אינו יכול להסתמך על עזרתו של המטופל בטיפול. החלטה לא נכונה יכולה להביא לכאב רב, הן לבעל החיים והן לבעליו, עבורם לעתים בעל החיים הוא ממש חלק מן המשפחה.

הסיבה השנייה נובעת מן הפחד הגדול ביותר של כל אדם אשר חולק את האהבה לחיות – הפחד מפני הצורך בהרדמה – אולי ההחלטה הקשה ביותר שעל הווטרינר לקבל. גידול חיות מחמד הינה חוויה מעשירה מעין כמוה ומסבה הנאה רבה לבעל החיים ולבעליו כאחד. פלאי הטכנולוגיה ומדעי הרפואה מאפשרים למרפאה וטרינרית להציל את חייהן של חיות רבות ולהאריך אותם באופן משמעותי. עם זאת, אין להתכחש לכך שלטבע יש את דרכיו ולעתים הארכת חייו של בעל חיים פירושה חשיפתו לסבל פיסי ונפשי אותו לא בהם לא נועד לעמוד. בסופו של דבר מגיע השלב בו עלינו לאפשר לחיה, אהובה ככל שהיא, לסיים את חייה בנחת. עם זאת, אין ספק שבחירת הרגע המתאים להמליץ על הרדמה, ויותר מכך - ביצוע ההרדמה הם מן הדברים הקשים ביותר עימם על וטרינר להתמודד. רבים מעדיפים לוותר לחלוטין על חלום העבודה במרפאה וטרינרית, על פני הצורך להתמודד עם החלטה גורלית זאת.

הסיבה השלישית היא תנאי הקבלה הגבוהים ודרישות הלימודים הקשות הנדרשים על מנת לעסוק במקצוע הווטרינריה. בדיוק בשל גודל האחריות ומתוך ההכרה בכך שווטרינריה הינה רפואה לכל דבר ועניין, החלום להיות וטרינר ולפתוח מרפאה וטרינרית עובר דרך שנים ארוכות של לימוד והכשרה. לימודי וטרינריה הם לימודים מתקדמים ונדרשות שנים של לימודים בטרם ניתן בכלל לגשת ללימוד המקצוע עצמו. עבור רבים, דחיית סיפוקים שכזו, די בה בכדי להוציא את הרוח מן המפרשים. מצד שני, לפחות כך ביכולתנו לדעת, בבואנו למרפאה וטרינרית עם חיית המחמד שלנו, שהווטרינרים המשרתים אותנו כנראה ממש ממש אוהבים חיות ומסורים לטיפול בהן.

התנדבות

נשאלת השאלה; אז אם לא להיות וטרינר, באמת חייבים לוותר על החלום לעבוד עם חיות? אז זהו, שלא. מתוך כל אותם אנשים החולמים להיות וטרינרים לכשיגדלו, רק מעטים אכן יצליחו להגשים את החלום, אבל ישנה תקווה גם עבור אחרים. אפשר להתנדב במרפאה וטרינרית! ההתנדבות במרפאה וטרינרית חשובה מעין כמוה ומאפשרת למתנדבים לעזור לווטרינר בשיפור חווית הביקור במרפאה, הן עבור בעל החיים והן עבור בעליו. אם מניחים את התארים בצד, בעל חיים המגיע מפוחד וכואב אינו מסתכל על מדים או על תגים. הוא רק אסיר תודה על כל טיפול מנחם ואוהב ומשיב באותה אהבה. לכן, התנדבות במרפאה וטרינרית יכולה לעזור לכם להגשים חלום ילדות מחד ולתרום מאידך.

 



תגיות המאמר: וטרינר, מרפאה וטרינרית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121303 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121360 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111280 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112137 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111552 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197157 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187271 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187439 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187772 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187843 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187915 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184133 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica