חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החזר מס מפעילות בשוק ההון

מאת: דוד בכרמס הכנסה24/08/20101347 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החל משנת 2003 במסגרת הרפורמה במס,הוטל מס רווחי הון על מכירת ניירות ערך הנסחרים בבורסה.

רבים לא מודעים לעובדה, שניתן לקבל החזרי מס בשל מיסוי זה. לא תמיד המס שמנוכה ע"י הבנקים/בתי השקעות משקף  את הרווחים שהיו בפועל, ויתכן מצב שעל אף שהיו הפסדים במשך השנה נוכה מס,או שהיו רווחים בשיעור נמוך מהמס שנוכה בפועל.

להלן מס' מצבים שבגינם יתכן מצב של החזר מס מהפעילות בשוק ההון:

סדר הרווחים וההפסדים מהפעילות בניירות ערך- ישנה חשיבות לסדר הרווחים וההפסדים מהפעילות בני"ע.יתכן מצב שבתחילה היה רווח שבגינו נוכה מס, ולאחר מכן היה הפסד, כך שברמה שנתית היה למעשה הפסד ובכל זאת נוכה מס ע"י הבנק. את המס שנוכה, לא ניתן לקבל חזרה מהבנק, אלא ע"י הגשת דו"ח להחזר מס. במידה וישנו תחילה הפסד,הפסד זה מועבר לחודשים הבאים ומקוזז מרווחים, ובמצב כזה המס שמנוכה הוא בהתאם לרווחים שהיו בפועל.

פעילות באמצעות מס' חשבונות ניירות ערך ו/או מס' בנקים- במידה ופועלים באמצעות מס' חשבונות של ניירות ערך או מס' בנקים, יתכן מצב שבחלק מהחשבונות ישנם רווחים ובחלק אחר הפסדים. מהחשבונות הרווחיים מנוכה מס,שמשקף אך ורק את הרווחים שהיו. ניתן לקזז את ההפסדים שהיו בחשבונות האחרים וכך לקבל החזר מס.

העברת הפסדים משנה לשנה- ישנן שנים שמסתיימות בהפסדים. ההפסדים האלה לא נלקחים בחשבון ע"י הבנקים, כשמתחילה שנה חדשה, ועל מנת להכיר בהם ולקזז אותם מרווחים, יש צורך בהגשת דו"ח למס הכנסה ולהכיר בהפסדים אלה. דוגמה טובה לכך הייתה שנת 2008, שהסתיימה אצל רבים בהפסדים,כאשר שנת 2009 הסתיימה ברווחים.על מנת לקבל החזרי מס היה צורך להגיש דו"ח להחזר מס לשנת 2008 ולרשום את ההפסדים, ודו"ח נוסף לשנת 2009 ולקזז מהרווחים שהיו את ההפסדים.

מה צריך לצורך קבלת ההחזרים? יש לקבל מהבנקים את ריכוז הרווחים וההפסדים שהיו מניירות ערך מכל החשבונות(טפסי 867). בנוסף יש צורך בקבלת טפסי 106 מהמעסיקים במידה והיו הכנסות ממשכורת, מאחר ויש צורך לדווח על כלל ההכנסות למס הכנסה. ישנם אישורים וטפסים נוספים,שעשויים להגדיל את ההחזר(כגון הפקדות עצמאיות לקופת גמל/ביטוח חיים).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דוד בכר רואה חשבון המתמחה בתחום של החזרי מס לשכירים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד בכר

מאת: דוד בכרהחזרי מס01/05/162181 צפיות
מדוע ישנה זכאות להחזרי מס אצל השכירים? מה הסיבות לכך וכיצד לקבל החזרי מס אלה. במאמר זה נסביר על הסיבות להיווצרות החזרי מס, על אילו שנים ניתן להגיש בקשה להחזר מס וכיצד ניתן לקבל החזרי מס אלה חזרה.

מאמרים נוספים בנושא מס הכנסה

מאת: רוני הכהןמס הכנסה23/04/181613 צפיות
איך בדיוק מקבלים מאת מס הכנסה החזר מס ומה צריכים לבצע כדי שכל זה יקרה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןמס הכנסה19/07/172261 צפיות
הרמה של ההוצאות רק הולכת וגדלה לה בעוד הרמה של ההכנסות רק הולכת ומצטמקת מנגד, מה כבר יכולים לעשות

מאת: נטלי הרוש מס הכנסה01/01/172451 צפיות
בעקבות חישובים שאינם מדויקים או משתנים במהלך השנה נוצרים עודפים ומכאן מגיעים לחלק ממשלמי המיסים גם החזרי מס. החזרי מס הכנסה..

מאת: מנחם כהןמס הכנסה30/12/1510771 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמס הכנסה05/11/159132 צפיות
1. כללי תוספת ז' להוראות עוסקת בניהול החשבונות על ידי בעלי בתי ספר לנהיגה, וקובעת לאמור: "תוספת ז' ניהול פנקסי חשבונות על-ידי בעלי בתי-ספר לנהיגה

מאת: מנחם כהןמס הכנסה28/07/152412 צפיות
מטרתה של תקנה 2(6) לתקנות הדיווח במס הכנסה היא להצביע בפני רשויות המס על אותם מקרים, שבהם מסיבות שונות עלול בעל המניות להסוות הכנסה בצורה של הלוואה שניטלה. זאת, באמצעות סגירת יתרת החובה שלו בחברה לקראת סיומה של השנה, והגדלת יתרת החובה בחזרה בתחילת השנה העוקבת. כך, למשל, במקום להצהיר על משיכת דיבידנד בסכום מסוים ולהתחייב במס, בעל מניות עשוי לתת למהלך כסות של נטילת הלוואה מהחברה, אשר מוחזרת על ידו לקראת סוף השנה, כאשר בתחילת השנה הבאה נותנת החברה לבעל המניות "הלוואה" נוספת.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142904 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica