חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החזרי מס לשכירים- הסיבות להיווצרות החזרי המס.

מאת: דוד בכרהחזרי מס01/05/20162176 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות ישנה מודעות רבה יותר, אם כי לא מספקת, לאפשרות לקבלת החזרי מס אצל השכירים. מדוע בעצם שיגיעו לשכירים החזרי מס בעצם ? הרי המעסיקים אמורים לנכות מס בהתאם למדרגות המס עפ"י החוק.

ישנן סיבות רבות להיווצרות החזרי מס אצל השכירים. הסיבות העיקריות והנפוצות ביותר הן במצב שלא עבדתם כל השנה, החלפתם מקום עבודה והשכר השתנה בין המעסיקים ,קיבלתם דמי אבטלה, או שעבדתם במקביל ביותר ממקום אחד.

בדוגמאות שתוארו, מאחר וחישוב המס הוא שנתי, מספיק שלא עבדתם חודש אחד לפחות בכדי שיהיה סיכוי גבוה לקבלת החזרי מס. כנ"ל בעת קבלת דמי האבטלה ישנו סיכוי גבוה לקבל החזר מס, מאחר ודמי האבטלה נמוכים משמעותית מהשכר שקיבלתם .  במצב שעבדתם ביותר ממקום אחד וביצעתם תיאום מס, הרי שתיאום המס הוא לא תמיד מדויק ופעמים רבות מסתבר ששילמתם יותר מס ממה שהיה צריך לשלם.

בנוסף יתכנו החזרי מס, גם במצב שעבדתם שנה מלאה באותו מקום, אך לא קיבלתם הטבות שהגיעו לכם, אם בגלל חוסר ידע שלכם, ואם בגלל שהמעסיק לא עדכן הטבות אלה בתלוש השכר. כאשר מדובר על הטבות ,הכוונה בעיקר לנקודות זיכוי נוספות שמגיעות למגזרים מסויימים ולא תמיד מעדכנים נקודות זיכוי אלה בתלוש השכר. אם אתם נמנים על אחת האוכלוסיות הבאות הרי שמגיעות לכם נקודות זיכוי נוספות: חיילים משוחררים, עולים חדשים, זכאים לתואר אקדמי, משלמי מזונות, משפחות חד הוריות, אבות לילדים עד גיל 3, הורים לילדים נכים/בעלי לקות למידה שעברו ועדת השמה.

בנוסף ישנם דברים ספציפיים שמקנים החזרי מס כגון: תשלומים לביטוחי חיים ו/או הפקדות לקרן פנסייה באופן עצמאי שלא על ידי המעסיק. תרומות למוסדות מוכרים, התגוררות בישוב ספר וכן פעילות בשוק ההון. במידה והייתם פעילים בשוק ההון, חשוב לבדוק אם מגיעים החזרי מס, מאחר ובמידה והיו לכם הפסדים הם לא עוברים אוטומטית משנה לשנה, ועל מנת שתהיה אפשרות לקזז הפסדים אלה, בשנים שיהיו רווחים, יש להגיש דו"ח למס הכנסה.

חשוב לדעת, שישנה אפשרות לבדוק ולהגיש בקשות להחזרי מס עד 6 שנים אחורה, ולאחר מכן יש התיישנות ולא ניתן להגיש בקשות להחזרי מס לשכירים. כיום ניתן, להגיש בקשות להחזרי מס על השנים 2010-2015. הגשת הבקשה להחזר מס נעשית באמצעות טופס 135, שאליו יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים. חשוב ,כמובן, לפני הגשת הבקשה לוודא שאכן מגיעים לכם החזרי מס ,על מנת שלא תגישו בקשה להחזר ותהיו חייבים כסף למס הכנסה. נשמח, כמובן, לעמוד לרשותכם ולסייע לכם לבדוק אם מגיעים לכם החזרי מס. הבדיקה על ידינו היא ללא תשלום ושכ"ט משולם אך ורק אם מגיע החזר מס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דוד בכר רואה חשבון המתמחה בתחום של החזרי מס לשכירים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד בכר

מאת: דוד בכרמס הכנסה24/08/101346 צפיות
ניתן לקבל החזרי מס בגין המס שמנוכה על פעילות בשוק ההון.

מאמרים נוספים בנושא החזרי מס

מאת: רוני הכהןהחזרי מס03/01/181494 צפיות
מה שצריכים להבין הוא כי ישנן סיבות רבות שמאפשרת גם לקבל מאותה רשות מס הכנסה החזר מס שמגיע בסדרי גודל די משמעותיים גם כן

מאת: נטלי הרוש החזרי מס29/01/172194 צפיות
המרכז להחזרי מס הכנסה מטרתו לסייע לציבור השכירים ולציבור העצמאיים בבירור שאלת השאלות האם גם לי מגיע החזרי מס??

מאת: נטלי הרוש החזרי מס01/01/172319 צפיות
המרכז להחזרי מס הוקם על מנת לעזור לכם להשיב כספי החזרים. קראו את המאמר שלפניכם.

מאת: נטלי הרוש החזרי מס02/11/162410 צפיות
החזרי מס הכנסה, למי יגיעו? למה יגיעו? כל זאת ועוד במאמר הבא!

מאת: נטלי הרוש החזרי מס31/08/162740 צפיות
החזרי מס לחיילים משוחררים ויוצאי שירות לאומי. לכאלה שמעסיקיהם לא דווח על שירותם במסמכים הרלוונטים וחויבו במס מיותר במהלך השנים. פרטים נוספים והכוונה במאמר הבא.

מאת: רוני הכהןהחזרי מס12/01/152507 צפיות
חתירה לקראת איתור כספים אבודים השייכים לכם היא זכות בסיסית של כל אדם, זה הזמן לנצל את הכוח של האינטרנט להשלמת איתור הכספים להם אתם זכאים במהרה.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהחזרי מס15/09/142686 צפיות
במאמר זה תוכלו לקרוא על אופן ההחזקות של בעלי המניות, חברות ההחזקות וחברות העסקים בע"מ. בנוסף תוכלו לקרוא גם על תכנון המס שלהם ולקבל המלצה לייעוץ במשרדינו...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica