חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברת אספקת גז לבית

מאת: רחלי פריצרכנות26/08/20101503 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גז

גז הוא אחד ממוצרי היסוד שכולנו משתמשים בו: לבישול, להסקה, לצרכים רפואיים ועוד. אולם למרות שכולנו משתמשים בו, רק מעטים מאיתנו מקדישים זמן ומחשבה בבחירת חברת הגז שתספק לנו אותו. רובנו פשוט מקבלים את הגז כמובן מאליו ולא חושבים שגם בבחירת חברת גז חשוב לבצע סקר שוק ולבחור בחברה המשתלמת לנו ביותר.

הסיבה העיקרית למצב זה היא אופיו של שוק הגז בישראל, אשר במשך שנים רבות אופיין בריכוזיות יתרה ובהיעדר חופש בחירה לצרכני הגז. עד שנות ה-90 פעלו בארץ 4 חברות גז בלבד, והממשלה התערבה רבות בהתנהלות השוק. כתוצאה מכך, צרכני הגז היו כבולים הלכה למעשה לחברת הגז הראשונה שבחר הקבלן שבנה את הבניין שלהם. בין אם קיבלת את הגז ממערכת גז מרכזית ובין אם השתמשת במיכלי גז, כל ניסיון לעבור בין חברת גז אחת לשנייה היה קשה ואף בלתי אפשרי.


אך למרבה המזל העיוותים הרבים שאפיינו את שוק הגז בישראל תוקנו בתחילת שנות ה- 90, אז יצאה לפועל רפורמה כללית בשוק הגז. הרפורמה פתחה את השוק לתחרות חופשית והביאה לכך שכיום פועלות בו כ- 19 חברות אספקת גז. יתרה מכך, הרפורמה הנהיגה חוקים מפורשים המקלים על כל אחד ואחת מאיתנו להחליף חברת גז בהתאם להעדפתנו ומבלי שחברת הגז תערים עלינו קשיים בירוקרטיים כאלו ואחרים.


על פי החוקים החדשים שנכנסו לתוקפם עם הרפורמה החדשה, כל לקוח שמעוניין להחליף חברת גז יכול לעשות זאת, בתנאי שחלפה לפחות שנה אחת מהיום שבו החלה לפעול, ללא כל תשלום של קנס או דמי יציאה למיניהם. כל שנדרש הוא לעשות סקר שוק, לברר איזו חברת אספקת גז מעניקה את ההצעה המשתלמת ביותר ולהודיע לחברת הגז הנוכחית שאתם מעוניינים להתנתק ממנה.


אם אתם גרים בבניין מגורים ומחוברים למערכת גז מרכזית, עליכם להשיג את הסכמתם של לפחות 51% מדיירי הבניין כדי להחליף חברת גז. לאחר שהושגה ההסכמה והודעתם לחברת הגז הנוכחית על רצונכם להפסיק את התקשרותכם עימה, היא מחויבת תוך 15 ימי עבודה להחזיר לדיירי הבניין את הפיקדון הכספי שהפקידו אצלה ולמכור לחברת הגז החדשה את צובר הגז שבבניין. אם אתם גרים בבית פרטי ומשתמשים במיכלי גז, חברת הגז מחויבת להגיע אליכם תוך 10 ימי עבודה מרגע שהודעתם על רצונכם להפסיק את שירותיה ולאסוף את מיכלי הגז שלה.


אין ספק שהרפורמה החדשה בשוק הגז רק מיטיבה עם הצרכנים. החוקים החדשים מעניקים לצרכני הגז כוח מיקוח, והם ניגשים לכל מו"מ עם חברת גז כשידם על העליונה. כל חברת גז כיום יודעת שכל צרכן יכול להשיג הצעה טובה יותר מחברת אספקת גז מתחרה. לכן היא תעשה כל שביכולתה כדי לשמר את לקוחותיה הקיימים (הדבר קל הרבה יותר מגיוס לקוחות חדשים). כפועל יוצא, לעיתים רבות די באיום בלבד בהפסקת ההתקשרות עם חברת הגז כדי לקבל ממנה הצעת מחיר זולה יותר או חבילת שירותים טובה יותר. ואם מדובר בקבוצת צרכנים גדולה, כמו דיירים רבים בבניין מגורים אחד או יותר, כוחם הצרכני הוא כפול ומכופל.

 



תגיות המאמר: אספקת גז, חברת גז


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121304 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121364 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121836 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111834 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111282 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112140 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111554 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214269 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204407 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205308 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194180 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193406 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193457 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182925 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica