חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכות מיזוג אויר - מערכות מים

מאת: ליאור בר זיוצרכנות02/09/2010966 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האקלים הישראלי החם והלח מקשה על רובנו להעביר את חודשי הקיץ ללא מיזוג אויר.  האקלים הישראלי מאופיין גם בגשמים מועטים כל חורף, מה שגורם למחסור תמידי במים. השילוב הייחודי של שתי תופעות אלו הביא את המוח היהודי להמציא לנו פטנט חדש: מיזוג אויר שמשולב עם מערכות מים.

כידוע, כל מערכת מיזוג אויר פולטת מים: הגז שבתוך המזגן נדחס במדחס, הופך לנוזל ומתחמם. הנוזל פולט את החום לאוויר שמחוץ למבנה, מוזרם פנימה והופך שוב לגז. הגז מתפשט ומתקרר, והצינורות ובהם הגז הקר "סופחים" חום מהאוויר שבחדר. כך אנו מקבלים אוויר קריר בתוך המבנה. כאשר אדי המים באוויר מתקררים, הם מתעבים על הצינורות הקרים, הופכים לנוזל, נאספים במעין אמבטיה וזורמים בצינור החוצה. אלו הם מי המזגנים שאנו מכירים ופוגשים מתחת לחלקו החיצוני של כל מזגן.

ככל שמערכת מיזוג האויר והשטח שהיא צריכה לקרר גדול יותר, כך גם כמויות המים שהיא פולטת הן רבות יותר. בחודשי הקיץ מערכות מיזוג אויר פולטות הרבה יותר מי מזגנים, כיוון שהלחות הגבוהה מגבירה את תהליך עיבוי המים. במקומות שבהם הדלת נפתחת ללא הרף (כמו קניונים, בנייני משרדים, חנויות ועוד), והלחות שבחוץ חודרת בקלות למבנה, נפלטים הרבה יותר מי מזגנים ממערכות מיזוג האויר.

בדרך כלל המים הרבים מטפטפים על המדרכות והולכים לאיבוד. אולם הודות לפיתוח חדש של מערכות מים, ניתן כיום לאסוף את מי המזגנים ולהשתמש בהם לצרכים שונים. מכיוון שמי המזגנים הם מים נקיים ומזוקקים (דהיינו, נטולי מינרלים) ניתן לנצלם לשימושים שונים. בביתנו הפרטי ניתן לנצל את המים שנפלטים ממערכת מיזוג האויר לטובת השקיה, גיהוץ, מילוי מים למצבר הרכב, כביסה או הדחת אסלות.

כשמדובר במושג כמו מערכות מיזוג אויר גדולות יותר (כמו במפעלים, תעשיות וכו') ניתן לנצל את כמויות המים הגדולות גם לשימושים תעשייתיים גדולים ומורכבים יותר: קירור מכונות, ניקוי ועוד. בדיוק לשם כך פותחו מערכות מים. לדוגמא: במחוז דן של חברת החשמל פיתחו מערכות מים אשר אוספות את מי המזגנים המשובחים ומשתמשות בהם לצורך ניקוי המבודדים הגדולים שמחברים את כבלי החשמל לעמודים. מבודדים אלו דורשים ניקוי לעיתים תכופות, במיוחד בחודשי הקיץ שבהם מצטברות עליהם כמויות אבק רבות. ללא ניקוי, האבק עלול לגרום לקצר ולתקלות רבות אחרות. מערכות מים שמנצלות את המים המזוקקים שמפיקות מערכות מיזוג אויר, חוסכות לחברת החשמל הוצאות רבות עבור קניית מים מזוקקים לצורכי ניקיון מתחנות כוח.

הודות למערכות מים אלו ניתן לא רק לחסוך בהוצאות כספיות בגין קניית מים, אלא גם בצריכת מי הברז הרגילים שלנו. השנים האחרונות, שהיו שנים שחונות ומועטות בגשמים, הביאו את כולנו לכדי הבנה שחייבים לחסוך במים. כשהכנרת מתייבשת, תעריפי המים עולים ותקנות האוסרות על השקיית מדשאות יוצאות חדשות לבקרים, כל אמצעי שמאפשר לנו לנצל מים אחרים ובחינם הוא מבורך. מערכות מים, המאפשרות לנו לנצל את המים של מיזוג האויר לטובת שימושים אחרים, הן אחת ההמצאות החשובות והחיוניות, במיוחד במדינה כמו ישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור בר זיו

מאת: ליאור בר זיוצרכנות13/07/101079 צפיות
התקנת מזגנים ומערכות מיזוג על ידי חברה סינית אשר חדרה לשוק הישראלי, על זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214281 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204418 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205321 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194183 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193409 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193458 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182926 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica