חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעיית מכירות בזמן מיתון

מאת: חנן זוגלובקשיווק12/04/20091506 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעיית מכירות בזמן מיתון

מיתון.
המצב חמור יותר מתמיד.
המכירות לא זזות. 
פחות לקוחות מתעניינים, זרם הלקוחות החדשים נחלש וגם הלקוחות הוותיקים לא ששים להוציא הוצאות מיותרות ומקצצים בתקציב שלהם.  
המכירות נחתכות בעשרות אחוזים במקרה הטוב, ואף יותר מ80% במקרה הפחות טוב, ובמקרה הגרוע עסקים מפטרים עובדים בכמויות, ואז מתמוטטים. אנשים שאינם עובדים אינם קונים פוטנציאליים טובים עבורך.

  הרווחיות איננה מה שהייתה פעם.

העסק ריק.
אתה שואל את עצמך איפה הלקוחות מתחבאים? העובדים שלך (אלה שאתה עוד מחזיק) יושבים ומחכים לניסים ,ללקוח שיכנס. אתה בודק האם כבל הטלפון מנותק- יכול להיות שבאמת לא מתקשרים אליך? כן, יכול להיות.  
כל עסק "יודע" לשווק בתקופות של שפע. כשישנם המון לקוחות מתעניינים בתקופות טובות, כל מנהל יכול להמשיך בדרך למעלה למרות טעויות- מי יותר ומי פחות. אבל הוא תמיד יצליח, למרות הטעויות שונות, בתנאי שהוא לא יטעה יותר מדי. העסקים האלה הם טרמפיסטים על מצבי השפע הכלכליים. 

  צעד קדימה, שניים אחורה  

המצב משתנה בזמן מיתון.
כשמתחיל השפל, הוא חושף את כל ליקויי העסק.
שינויים ותזוזות בנקודות מבטו של הציבור גורמים לצרכים חדשים.  
דעת הקהל משתנה, הצרכים שלו אחרים. אם אתה נשאר במקום ולא מברר מה השתנה אתה בהכרח הולך אחורה.

בעולם משתנה, אתה חייב לסגל לעצמך ראיית מצב אחרת. לצאת ולחקור את השוק: לבצע מחקרים עדכניים על הצרכנים שלך, ונטיותיהם שהשתנו לאחרונה.  
אם לא תעשה זאת, לעולם לא תדע מה הצרכנים שלך צריכים ורוצים. לעומת זאת אם תעשה זאת, תדע מה יכול להביא את הצרכנים שלך לעסק, על מה הם מוכנים לשלם, ועל מה הם מוכנים לשלם יותר.  
כך יהיו לך מקורות מידע טובים יותר מאשר למתחרים שלך, תהיה לך מדרגה גבוהה יותר להתחיל ממנה מאחר ותוכל להשיג את המתחרים שלך בתחרות על ליבו של הצרכן.  
אתה תדע מה הציבור רוצה וצריך ותדע להתאים את עצמך לכך. הביקוש למוצריך יעלה ותוכל להגדיל את נתח השוק שלך בהרבה פחות מאמץ. תוכל לגבות יותר עבור המוצר המבוקש שלך וכך גם להגביר את הרווחיות.

  כמה מילות אזהרה בנושא סקרים  

בעלי עסקים וותיקים (בעיקר) נוטים לחשוב שהם יודעים הכול על הלקוחות שלהם, מה הם רוצים, מה הם צריכים, מתי הם מבסוטים ומה הם בדיוק חושבים על העסק שלנו ("יש לנו כבר שם אצל הלקוחות", "רוב הזמן מאוד מעריכים אותנו", "המתחרים סתם גנבים" ושלל אמירות דומות הנאמרות ללא בדיקה מעמיקה).
לעיתים קרובות בעל העסק לא רואה מה קורה אצלו בעסק, לא יודע שישנם כשלים קטנים שמצטברים, בחלוף הזמן, לבעיות רציניות. הם לא יודעים בדיוק מה הלקוחות שלהם חושבים על העסק, ולבעיה זו ישנו פתרון פשוט במהותו: סקרים. תוצאות הסקר יספרו לך את כל הסיפור ויאפשרו לך לבצע שינויים בהתאם.


בהצלחה!    

שאלות? אתם מוזמנים להיכנס לפורומים שלנו ולקבל תשובות!      

כותב המאמר הינו חנן זוגלובק, מומחה בניהול ויועץ בכיר בעוצמה עסקית.   אתר עוצמה עסקית באינטרנט מוקדש לקהילת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל (מתחת למחזור שנתי של 110 מיליון ₪) ומכיל ספרייה ענפה וחינמית של טיפים מקצועיים, ניהוליים, שיווקיים, אסטרטגיים וכולי. דרך האתר מתפרסמות סקירות תקופתיות וניתוחי מקרה לימודיים של תהליכי ייעוץ ובניית עסקים לקהילת המנהלים ובעלי העסקים הרשומים אליו ונשלחות הזמנות לאירועים עסקיים חשובים המאפשרים בניית קהילת נטוורקינג ענפה. אתם מוזמנים לבקר באתר ולהפיק את המקסימום מהתכנים הממתינים לכם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חנן זוגלובק, בעל ניסיון מצטבר של למעלה מ 47 שנים בהכשרת מנהלים, איש תעשיה רב פעלים, בעל ידע מקיף בניהול, יועץ בכיר ומבעלי עוצמה עסקית יועצים בע"מ -  שמספקת שירותי ייעוץ עסקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חנן זוגלובק

מאת: חנן זוגלובקעובד-מעביד12/04/091595 צפיות
במאמר זה נסקור את הדרך לתגמול נבון של עובדים. כיצד מתגמלים עובדים בצורה נכונה? מהי השיטה שגורמת להעלאת הייצור והפרודוקטיביות של עובדים?

מאת: חנן זוגלובקייעוץ עסקי16/03/091361 צפיות
במאמר זה חנן זוגלובק סוקר את אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתהליכי מכירה המסתכמות באחוזי סגירה נמוכים. מה אפשר לעשות כדי לשפר את תהליך המכירה? קרא במאמר הבא!

מאת: חנן זוגלובקניהול10/03/091298 צפיות
כמה זמן לוקח לך לקחת עובד חדש לגמרי ולהפוך אותו ל-שד משחת בתפקיד החדש? כמה זמן שלך הולך לאיבוד על תיקון תקלות שאחרים גרמו בעסק שלך? נכון שלפעמים אתה פשוט לא מבין כיצד הם הצליחו ליצור מהומה כה סבוכה? מכיר את התופעה שכולם מגיעים אליך לקבל הנחיות, הכוונות והסברים כיצד לבצע כל פעולה ופעולה בתפקיד שלהם? מעין סוג של ראש קטן? אם אתה בתפקיד ניהולי ואתה מכיר לפחות מקרה אחד מהאמורים לעיל, כנראה שאתה לא משתמש בכלי הניהולי שידוע בכינויו "נהלי עבודה" כמו שצריך.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222359 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213597 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213769 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175462 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162619 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162955 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162068 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica