חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימוץ בינלאומי

תהליך אימוץ ילדים בין ארצי הוא תהליך שמאפשר לאזרח יישראל (הורה יחיד או זוג) לאמץ ילד/ה ממדינה זרה.

במשך שנים רבות הליך זה היה פרוץ ולא מבוקר והוא הוסדר בשנת 1998 כשמוסדחוק אימוץ ילדים. התיקון נערך ברוח אמנת האג, בדבר הגנה על ילדים ושיתוףפעולה באימוץ בין ארצי משנת 1993. מטרתה של האמנה היא להסדיר את האימוץהבינלאומי ברשויות מוסמכות של המדינות בכדי להמנע מתופעות כמו חטיפת ילדים,הברחתם וסחר בהם.

לאור התיקון, החל משנת 1998, ניתן לאמץ ילדים מחו"ל לפי חוק האימוץ בלבד.

חוק האימוץ בארץ לעומת אימוץ מחו"ל:
קיימים הבדלים משמעותיים מספר בין הליך אימוץ של ילד ישראלי בישראל, ובין הליך אימוץ של ילד מחו"ל.

הבדלים כגון:
זמן ההמתנה לילד קטן באופן משמעותי בחו"ל מאשר בארץ
בחו"ל הליך האימוץ יקר יותר
ההבדלהכי משמעותי הינו הפרוצדורה, שכן כשמדובר באימוץ ילד מחו"ל, הליך האימוץאמור לעמוד בתנאי החוק הישראלי, בתנאי האמנות הבין לאומיות הרלוונטיותובתנאי החוק במדינה הזרה משם מקורו של הילד.

חשוב להדגיש סיבה מרכזית שתהליך האימוץ בישראל מתארך, היא שאין בישראלמספר רב של ילדים בגיל צעיר מאוד שמועמדים לאימוץ, להבדיל ממדינות אחרות שםישנם הרבה בתי יתומים.

החוק אומר שאימוץ בין ארצי מבוצע אך ורק באמצעות עמותה שמתמחה בנושא,בעלת הרשאה מיוחדת, עמדה בתנאים שנקבעו והיא מוכרת על ידי שר העבודהוהרווחה ושר המשפטים לצורך טיפול בנושא. עמותה מוכרת מצויה בפיקוח של"הרשות המרכזית לאימוץ בין ארצי", גוף אשר שייך למשרד העבודה והרווחה אשרצריך לפקח על פעולותיה של העמותה הן בפן הסוציאלי והן בפן הכספי.

העמותה המוכרת אחראית לכל תהליכי האימוץ הבין לאומי הן בארץ והן בחוץ לארץ ובכלל זה אמורה:
לקבוע אם המבקש לאמץ כשיר ומתאים לתפקיד
לפנות לרשות המוסמכת של המדינה המתאימה ולבקש את כל המידע על הילד שיועד על ידי מדינת החוץ לאימוץ
לבדוק שכל ההליכים, האישורים וההסכמות שנדרשים לאימוץ במדינת החוץ מולאו כהלכה
לדאוג {לאישורי כניסה של הילד|לילד לאישור כניסה למדינה
לערוך בדיקות אחר קליטתו של הילד במשפחה המאמצת.

מהי צורת ההתקשרות עם העמותה?
הקשר של ההורה המאמץעם עמותה מוכרת נעשית באמצעות חוזה. במסגרת החוזה קובעים את ההתחייבויות שלכל אחד מהצדדים. כמו כן, נקבעים המועדים, התנאים ואופן העברת התשלוםלעמותה.

בגלל התנאים והפרוצדורות הסבוכות בהליך אימוץ ילד בחו"ל והקשריםהמשפטיים הסבוכים שכרוכים בהליך אימוץ בין ארצי, כדאי למאמץ להיעזר בייעוץובייצוג משפטי עוד לפני החתימה על הסכם עם עמותת אימוץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין | רוצה ילד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכת דין ומגשרת

מאת: עורכת דין ומגשרת דיני משפחה26/12/101655 צפיות
לפעמים ילדים שאין להם בית ו/או מסגרת נורמלית לגדול בה, יוכנסו להליך האימוץ. כך, למעשה, אפשר לסייע לילדים למצוא בית חם שייקח אותם תחת חסותו, ומסגרת משפחתית.

מאת: עורכת דין ומגשרת חברה ומדינה - כללי24/10/101508 צפיות
אצל רובנו הרצון והצורך להיות הורים הוא עז לצערנו לא כולנו יכולים לממש את חלום ההורות בדרך הטבעית, מסיבה זו או אחרת, ולעתים אין מנוס אלא לפנות לאפיקים אחרים במטרה להפוך להורים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica