חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימוץ ילדים

אימוץ ילד הזקוק לאימוץ
לפעמים ילדים שאין להם בית ו/או מסגרת נורמלית לגדול בה, יוכנסו להליך האימוץ. כך, למעשה, אפשר לסייע לילדים למצוא בית חם שייקח אותם תחת חסותו, ומסגרת משפחתית.
כמו כן, בבואם של בתי המשפט לדון בהחלטה כלשהי בנושא של אימוץ, העיקרון שמנחה אותם הוא העיקרון של טובת הילד.

אימוץ ילד שמשפחתו הביולוגית מבקשת זאת
ישנם מקרים מסוימים בהם הורים ביולוגים שאינם מסוגלים לספק לילדיהם צרכים בסיסיים, יאלצו לומסרם לאימוץ מתוך רצון שהילדים יגדלו בתנאים טובים יותר. כמו כן, ישנם אף מקרים בהם ילדים ימסרו לאימוץ אפילו ללא הסכמתם של ההורים הביולוגים מתוך רצון בטובת הילד, אך בתי המשפט, בהגיעם להחלטה שילד ימסר לאימוץ גם בלי הסכמתם של ההורים הביולוגים, מסירת הילד לאימוץ תישקל תוך כדי הבחנה והתייחסות לנזק שעלול להגרם בגלל ניתוק בין הורים לילדיהם.

אי יכולת להוליד או ללדת וסוגית האימוץ
לרוב, זהו תהליך שפונים אליו הרבה זוגות שאינם מסוגליםמצליחים להוליד מכל מיני סיבות, ובשבילם קיימת האפשרות לבחר באימוץ, אבל רק אחרי בדיקות כושר גידול ילדים ויכולת כלכלית.

מעורבות המדינה בהליכי אימוץ
המדינה מתערבת בתהליכי אימוץ, תוך דאגה שאותו ילד בר אימוץ, יגדל במשפחה שיש לא האפשרות והרצון לספק לו סביבה מתאימה.

קיימת האפשרות לאמץ ילדים בהם קרובי משפחה כמו גם ילדים שהם לא קרובי משפחה.
מלבד זאת, על פי החוק, אם זוג רוצה לאמץ, יהיה עליו לעמוד בכמה קריטריונים, על מנת שבית המשפט, הגורם המוסמך היחיד לתת צו אימוץ, יאשר את האימוץ. 

מה לגבי הסכמת ההורים הביולוגיים לאימוץ ילדיהם?
לפי העיקרון נדרשת הסכמתם של ההורים הביולוגים לאימוץ ילדיהם. אבל, יהיו מקרים בהם לא צריך הסכמה, לדוגמה, במקרה שזהות ההורים הביולוגים לא ידועה, או אם ההורים הביולוגים לא מוכנים להכיר בילדם, או שהם לא כשירים לגדל את ילדם וכד'.

התוצאות של צו האימוץ
למעשה, צו האימוץ הוא צו שמחיל על ההורים המאמצים את מלוא הזכויות והחובות שיש להורים כלפי ילדיהם ולוקח אותם מההורים הביולוגים.
קיימים מקרים מסוימים בהם, כחריגה מהנורמה, ההורים הביולוגים יקבלו זכויות ספורות כמו זכויות ביקור.

מה לגבי אימוץ ילדים מחו"ל?
על פי החוק, בקשה לאימוץ ילדים מחו"ל יש להגיש לעמותה מוכרת שעוסקת בתחום של אימוץ בין לאומי. מוטלת על אותה עמותה האחריות לוודא את כשירותם של מגישי הבקשה, כולל מצבם הכלכלי, הסטטוס המשפחתי שלהם ויושרם.

לאחר שהעמותה תבצע את הבדיקות הנ"ל, היא תיצור קשר עם הרשות המוסמכת להליכי האימוץ מהמדינה הזרה, במקרה שנתנתה הסכמה להליך האימוץ מהרשות, או אז תאושר כניסתו של המועמד לאימוץ לארץ, באישורו של שר הפנים כמובן, והעמותה תערוך בדיקות תקופתיות אצל המשפחה המאמצת, לגבי ההתאמה בין המשפחה המאמצת לילד המאומץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין | רוצה ילד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכת דין ומגשרת

מאת: עורכת דין ומגשרת חברה ומדינה - כללי24/10/101508 צפיות
אצל רובנו הרצון והצורך להיות הורים הוא עז לצערנו לא כולנו יכולים לממש את חלום ההורות בדרך הטבעית, מסיבה זו או אחרת, ולעתים אין מנוס אלא לפנות לאפיקים אחרים במטרה להפוך להורים.

מאת: עורכת דין ומגשרת דיני משפחה16/09/101454 צפיות
תהליך אימוץ ילדים בין ארצי הוא תהליך שמאפשר לאזרח יישראל (הורה יחיד או זוג) לאמץ ילד/ה ממדינה זרה.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica