חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בגדי עבודה לעובד שלך - אקט שיווקי לטובת העסק שלך

מאת: Shaiעובד-מעביד21/09/20101186 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה מד מדי עבודה?

בשנים עברו, הייתה במקומות רבים חלוקה מאוד ברורה בין האופן בו התלבש עובד בזמנו הפרטי ובין האופן בו התלבש בזמן העבודה. הסיבות לשימוש במגוון בגדי עבודה הן רבות, וכך גם יתרונותיהם. בשנות התשעים ובראשית המאה ה-21 חלה ירידה במגמת השימוש במדים ובבגדי עבודה, כאשר כל אחד מבקש להציג בגאון את ייחודיותו גם במסגרת העבודה. כנראה כחלק מאותה המגמה, גם בתי ספר רבים ביטלו את התלבושת האחידה. עם זאת, לאחר מספר שנים ניסיוניות שכאלה, נצפית מגמה של חזרה לשימוש בבגדי עבודה – ובגדול. מה הסיבות לכך, למה טובים בגדי עבודה וכיצד מודדים את מידת יעילותם? על כך ועוד לפניכם.

התאמה אידיאלית לאופי העבודה ולדרישותיה

מדי עבודה מותאמים לסוג העבודה, בין אם המדובר במדי דיילים ודיילות, ביגוד מסוג סרבל עבודה או בכל סוג אחר של מדי עבודה לתעשייה. מסיבה זו, מקצועות רבים מיוצגים על ידי בגדי העבודה שלהם. בגדי עבודה, כשמם הם – הם מיועדים לעבודה: אם דרושים בגדים המאפשרים יכולת תנועה רבה במיוחד, אם דרושים בגדים המספקים מיגון הולם, אם דרושים בגדים ייצוגיים ואסתטיים ואם דרושות כל תכונות אלה יחדיו – הרי שכל צרכים אלה מגולמים ובאים לידי ביטוי בתכנון ובעיצוב של בגדי העבודה.

פני העובד הם פני הארגון אותו הוא מייצג

אז נכון שאין מסתכלים בקנקן וגו', ובכל זאת, האופן בו אנו נראים משפיע רבות על האופן בו מקבלים אותנו, ואף על הדימוי העצמי שלנו והאופן בו אנו רואים את עצמנו. לכן, עובד אשר נראה מרושל, לא מצויד בהתאם לסוג העבודה, או פשוט... לא במיטבו מספק רושם לא טוב, אשר יכול להשפיע על האופן בו הארגון מתקבל בקרב ציבור הלקוחות. ארגונים רבים עושים את הטעות של להשקיע במסעות פרסום, במוצרי קידום ובאפיקים דומים, אך נכשלים ברגע האמת – במפגש שבין נציגי החברה ובין לקוחות הקצה שלה. ייאמר זאת כאן ועכשיו: הלקוח לא טיפש! מחקרים כבר העידו כי פרק הזמן אשר לוקח ללקוח פוטנציאלי לגבש דעה הוא שניות ספורות. מדים זולים נראים ומשפיעים, גם אם בצורה לא מודעת, על הלקוח ועל מידת הפתיחות שלו למוצר או לשירות אותם ברצונך לשווק.

אולם בגדי עבודה ומדים חשובים לא רק עבור התקשורת החוץ ארגונית. כאמור, יש להם השפעה גם על האופן בו העובדים והעובדות רואים את עצמם, מעריכים את עצמם ושופטים את מידת חשיבותם לארגון. כאשר עובד נאלץ ללבוד מדים זולים, באיכות ירודה, אשר גורמים לו להיראות לא אסתטי ויכולים אפילו לגרום לתחושת השפלה, לדבר השפעה על תחושותיו ועל תפוקתו של העובד. במקרים בהם מדובר בעובד אשר אמור לבוא בהתקשרות ישירה עם לקוחות, הדבר יכול לעקב אותו מלפנות ללקוחות, או להשפיע על האופן בו יעשה זאת, לרעה. לעומת זאת, כאשר העובד לבוש בבגדי עבודה איכותיים ונאים, לדבר השפעה חיובית על הדימוי העצמי של העובד, על מידת הגאווה שלו במקום עבודתו ולבסוף אף על שביעות הרצון שלו במקום העבודה ועל אופי עבודתו. מגמה זו, באה לידי ביטוי גם כאשר מדובר בעובדים אשר אינם באים במגע ישיר עם לקוחות. הדימוי העצמי של העובדים משפיע גם על האופן בו הם מדברים בטלפון, מתכתבים וכן הלאה. למותר לציין שלדבר השפעה גם על האופן בו הלקוח מקבל את הארגון, מוצריו ושירותיו.

גיבוש ולכידות

אחת הסיבות לכך שמדי עבודה ובגדי עבודה איבדו מן הפופולאריות שלהם בעשור הקודם, הייתה הנטייה לאינדיווידואליות קיצונית. כל אחד ואחת רצו להביע את ה"אני הייחודי" שלהם בכל זמן נתון, וכך גם בזמן העבודה. מילים כמו "גיבוש", "לכידות" או אפילו "נאמנות" גרמו לרבים לנוע באי-נוחות. אין ספק, עם זאת, שישנם זמנים בהם אינדיווידואליות היא תכונה מבורכת, וזמנים אחרים, בהם הגשמת המטרה דורשת לא פחות מלכידות ועבודת צוות מגובשת היטב.

בגדי עבודה או מדי עבודה מסייעים ליצירת תחושת אחווה ולכידות בין העובדים השונים. כאשר כולם לבושים באותם הבגדים, אין הבדלים באמצעים, בחוש האופנתי וכן הלאה – כולם עובדים ביחד להגשמת היעדים הקבוצתיים והארגוניים. דוגמה טובה לכך ניתן לשאול דווקא מן הספורט: לא לחינם קבוצות שונות בענפי ספורט תחרותי דואגים ליצור מדים אישיים לכל קבוצה. אין זאת רק כי מדים מאפשרים להבדיל בין הקבוצות השונות – המדים הקבוצתיים הופכים לחלק אינטגרלי מן הזהות של חברי הקבוצה ולנדבך בלתי נפרד מן האתוס הקבוצתי.

לסיכום

בגדי עבודה הם בעלי ערך רב מכל בחינה: פונקציונאלית, תדמיתית ורגשית. עם זאת, על מנת ליהנות מן היתרונות הרבים המגולמים במדי עבודה, עליהם להיות מתוכננים בקפידה, מעוצבים היטב ועשויים על הצד הטוב ביותר. בגדי עבודה לא איכותיים, לא זו בלבד שיכולים לא לעזור, אלא שביכולתם אף להסב נזק לארגון. מדי עבודה איכותיים, יכולים להשיב את עלותם עשרת מונים ולהצעיד את הארגון אל האלף החדש ואל ההצלחה בשוק התחרותי. אגב, למי שעובד בתחום הכושר ולא אוהב להיות רשמי, הרי שהרוויח מכל הכיוונים, מפני שהמדים שלו הם בגדי ספורט ובכך תפסנו שני ציפורים במכה אחת!


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182618 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181299 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181096 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131802 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא עובד-מעביד


מאת: vodplaceעובד-מעביד21/04/162838 צפיות
לא צריך לחכות לפסח בשביל לנקות את המשרד, חברות רבות מספקות שירותי ניקיון לעסקים בכל ימות השנה ובמיוחד לקראת החגים על מנת שהמשרד יהיה כחדש כל הזמן. זה טוב גם בשביל העובדים וגם בשביל המעביד.

מאת: ירון בוניעובד-מעביד24/09/153433 צפיות
אחד הכלים הכי חזקים לקבל שת"פ מלקחות , עובדים -הוא באמצעות ההומור ! אבל, איך עושים את זה?.. ..הו ..

מאת: yossi dעובד-מעביד26/03/151615 צפיות
קליפורניה היא יעד מועדף לעבודה בחו"ל. אנשים רבים בוחרים לטוס למדינה זו בשביל להרוויח כסף טוב ולהנום מהחופים והאווירה.

מאת: snunitעובד-מעביד13/03/148243 צפיות
אם אתם מחפשים דרך לשבור את השגרה באירוע חברה ולהוסיף קצת פלפל, שווה לכם לשקול להוסיף לאירוע שאתם מארגנים גם סדנא.

מאת: snunitעובד-מעביד12/03/148189 צפיות
כיצד תשמרו על בריאות העובדים בחברה שלכם?

מאת: אלירון קוגןעובד-מעביד06/11/138542 צפיות
על עבודה כאופר בחו"ל, איך לעבוד כאופר, איך למצוא עבודה כזאת, האם זה מתאים לכולם? הכל במאמר הזה!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica