חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה ניתן ליבא?

על מנת ליבא מכונית כלשהי,המייבא צריך להשיג אחד משלושת האישורים הבאים:יבוא רכב
1.אישור מתן שרות מהיבואן – כלומר היבואן מתחייב להביא חילקי חילוף ולהעניק שרותלרכב במקרה של תקלה.
2.אישור מתן שרות ממוסך מומחה – זה אישור ממוסך היודע לטפל בדגם.
3.אחריות בין לאומית מטעם היצרן – יצרנים אחדים נותנים אחריות בין לאומית למותגאותה חייבים לכבד.
עוד עקרון חשוב ליבוא רכב הוא נציגות רשמית של הייצרן בארץ.לא ניתן לייבא לארץ רכב שאין לו נציגות רשמית בארץ גם אם היצרן נותן אחריות בין לאומית.למשל לפרארי אין נציגות רשמית בישראל לכן לא ניתן לייבא פרארי לארץ.
לאור כל זאת אם נרד לעומק העניין נראה שבפועל קיימות רק שתי דרכים להשגת אישור יבוא.לרוב כשמדובר במוסך היודע לטפל בדגם מדובר במוסך של היבואן,וכאשר היבואן לא נותן אישור ברור שהמוסך שלא לא יתן אישור גם כן ולהעניק שרות לרכב.הדרך היחידה שלא דורשת את אישור היבואן היא יבוא תוך כדי ניצול האחריות הבין לאומית הניתנת ע"י חלק מהיצרנים.
אז מה בעצם האפשרויות? אנו יכולים ליבא לארץ אך ורק דגם שיש לו נציגות רשמית בארץ ורכב שקיבל אישור יבוא .רכבים ללא אישור וללא נציגות לא יכולים להיות מיובאים לארץ ישראל.

לגבי מסים ומחירים
– ביבוא האישי גם עניין המיסוי הוא עניין מסובך התלוי בהסכמיסחר שונים.כעט נראה שתי רמות מיסוי שונות ביבוא האישי.יבוא מכוניות
1.מס של 105.5 אחוז – מס זה חל על מכוניות המיובאות ומיוצרות בארצות הבאות: ארה"ב, מקסיקו, קנדה, טורקיה, ספרד, לוקסנבורג, יוון, הולנד, גרמניה, דנמרק, בלגיה, אירלנד, איטליה, אסטוניה, לטויה, ליטא, מלטה, קפריסין, סלובניה, הונגריה, צכיה, פולין, שוודיה, פינלנד, אוסטריה, צרפת, פורטוגל, בלגיה, רומניה, איסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה, שוויץ. כלומר הארצות שיש לישראל הסכמי סחר בילטרליים איתן וארצות בהסכמי אפט"א.
2.מס של 120 אחוז – מס זה חל על רכבים המיובאים מארצות שלא ניכללות ברשימה הנ"ל.או שמיובאים ממדינה שיש עמה הסכמי סחר אך לא מיוצרים בה.
נציין שאם בחרתם דגם שמיוצר בקנדה אך מיובא מארה"ב, תאלצו לשלם מס של 120%, למרות שהסכם הסחר עם ישראל זהה לשתי הארצות.עם זאת האיחוד האירופאי נחשב לגוף אחד ולכן ניתן ליבא מכוניות במס נמוך אך ורק המיוצרות והמיובאות ממדינות הנכללות באיחוד האירופאי.

כאן לא ניגמר הסיפור. הנחה משמעותית על מכוניות היברידיות ביבוא האישי מתירה התקנה החדשה של רשות המסים. המס על יבוא רכב היברידי עומד על 60% בלבד ואם הרכב מיובא מאותה ארץ בה הוא מיוצר המס ירד ל 50%.
ההנחה במס תינתן גם לרכבים המוגדרים כ"משומשים".לכן ניתן ליראות סוכנויות יבוא אישי רבות המציאות מכוניות"כמעט חדשות" או עם מעט קילומטרים.לפעמים אפילו הקילומטרז משונה ברכבים חדשים לחלוטין בכוונה להתאים להגדרת רכב משומש.לעטים מדובר במכוניות משומשות באמת.
נסכם ונומאר שכאשר הרכב אותו אתם מיבאים גם מיוצר וגם מיובא מאותה המדינה והיא בעלת הסכם סחר עם ישראל(האיחוד האירופאי נחשב למדינה אחת) , המס שתשלמו יעמוד על סך 105.5%.
אם וכאשר הרכב שבחרתם ליבא לא יהיה מיוצר בארץ בעלת הסכם סחר עם ישראל או תרצו ליבא רכב מארץ שאין לה הסכם סחר עם ישראל תשלמו עבורו מס של 120%..

יבוא אישי

 



תגיות המאמר: יבוא אישי, יבוא רכב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בכבוד מנהלת אתר
יבוא אישי
אלן גוואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלן גוואי

מאת: אלן גוואירכב29/06/091152 צפיות
על הוועדה הציבורית, אשר הוקמה בינואר השנה לבחינת מכלול ההיבטים הקשורים ביבוא אישי של כלי רכב, ירדה חשאיות רבה. ניתן לציין שבתחילת פעילות הוועדה היתה שקיפות הראויה לציון. הוועדה הוקמה ביוזמת הוועדה לעיתונות של משרד התחבורה. הוועדה בנןשא יבוא אישי הופקדה בידי שופטת בדימוס ובה השתתפו מומחים ממשרד התחבורה, מהנדסים ונציגים מגופים ציבוריים. בהמשך הפעילות ירדה הוועדה בנושא יבוא אישי למחתרת.

מאת: אלן גוואירכב13/06/091102 צפיות
מה בדרך כלל לקוח פרטי אשר מעוניין לקנות רכב חושב, כאשר שומע – רכב ביבוא אישי? – מסובך! וזה אכן כך אם אתה חדש בתחום. למזלינו ישנם כאלה שהעיזו, השקיעו מאמץ והביאו רכב ביבוא אישי..גיבורים אלה ניתן לזהות בקלות לפי רכבים שאותם אנו מצלמים כשרואים אצלינו בכבישים..מתוכם יש גם כאלה שראו שהתוצר שווה את המאמץ ושמחים לעזור לאחרים להגשים חלום.הם ניקראים יועצים ביבוא אישי.

מאת: אלן גוואירכב17/04/091207 צפיות
על מנת לקבל רישיון יבוא למכונית פרטית המייבא חייב להציג אישור מהיבואן הרשמי בישראל, המייצג את יצרן הרכב המיובא.למשל טויוטה FJ קרוזר לא מיובאת ע"י יוניון מוטורס, נציגת טויוטה בארץ. באישור היבואן מצהיר שהוא מסוגל להעניק שרות לרכב המיובא. כאשר מדובר ביבוא של רכב מסחרי, הרוכש חייב להציג גם תצהיר המאושר ע"י עו"ד או רו"ח המעיד על כך שהרוכש אינו עוסק מורשה ושבכוונתו לייבא את הרכב לשימוש עצמי ושבשך שלוש שנים הרכב לא ימכר.

מאת: אלן גוואירכב17/04/091605 צפיות
למרות שהתהליך נראה פשוט לביצוע, בדרך ישנם מכשולים רבים.לאובדן של מאות אלפי שקלים עלולה ליגרום שגיאה פשוטה. אדם שמייבא מכונית ובה אפילו פרט קטן לא מתאים לתקינה ישראלית יצתרך להשיג אישור ממשרד התחבורה. תהליך זה יכול לארוך אפילו חודשים עבור אדם חסר ניסיון ביבוא. באותם החודשים הרכב יוחזק במכס ואם יעברו שנתיים מיום עליית הרכב לכביש יאלץ הקונה להחזירו לחו"ל.יבוא מכוניות

מאת: אלן גוואירכב17/04/093601 צפיות
ניתן לייבא, ע"י יחיד,לשימוש עצמי,רכב מנועי לנוסעים או רכב דו-שימושי לנוסעים ולמשא (סטיישן/ואגון) עד 2,200 ק"ג, או רכב מסחרי מעל 2,200 ק"ג,אך לא יותר מ-4,500 ק"ג או אופנוע - אם מתקיימים התנאים הבאים: 1. הרכב/האופנוע הוא מתוצר ודגם, שאושרו ליבוא ע"י משרד התחבורה; או הופק רשיון-יבוא ע"י משרד התחבורה לפני יבוא הרכב/האופנוע (לבירורים - יש לפנות למח' התקינה במשרד התחבורה,בטלפון מס':03-5657151). הערה: ביבוא רכב מסחרי ורכב שטח - חובה על היבואן להציג רשיון-יבוא שהופק ע"י משרד התחבורה.

מאת: אלן גוואיתחבורה ורכב - כללי17/04/091136 צפיות
על פי חוקי מדינת ישראל "ניתן לייבא ע"י יחיד לשימוש עצמי, רכב מנועי לנוסעים או לנוסעים ומשא".וכאן נוצרת הסתירה, הרי נציגי סוכנויות היבוא האישי אינם מייבאים את המכוניות לשימוש האישי, אלא לצורך מכירה. את המכונית המיובאות לישראל ביבוא מקביל ניתן לחלק לשני סוגים: הדגמים המשווקים ע"י יבואן רשמי כמו למשל פורשה קאיין.הסוג השני הוא דגמים שאינם מיובאים לארץ באופן רשמי ובדרך כלל אינם חדשים לגמרי כגון קדילאק אסקלייד. רכישת רכב משומש מקנה הטבות מס והופכת את המחירון לזול הרבה יותר מהמחירון של היבואן הרשמי.

מאת: אלן גוואיתחבורה ורכב - כללי17/04/091104 צפיות
באפשרותכם לחסוך יותר ממאה אלף שקלים... אין שום קשר בין המחיר של הרכב לבין עלותו.הרווחים של יבואני הרכב מטורפים יבואן מרוויח 150-300 אלף שקל על כל מכונית. ביבוא אישי הלקוח יכול לקבל רכב במחיר זול בהרבה גם לאחר שישלם הובלה,מכס ושכר טרחה. נראה כי יבוא אישי התחיל לזנק מתחילת 2008 .לפי נתוני משרד התחבורה רק בתחילת 2008 הונפקו 900 רישיונות ליבוא אישי,כאשר ב 2007 הונפקו 1,102 רישיונות בשנה כולה. היבוא האישי ניה פופולרי.למה דווקא עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213625 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204214 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205138 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192550 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181365 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181324 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181528 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica