חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ירושה ודיני משפחה

מאת: will-ilדיני ירושה29/09/20101058 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיני משפחה וירושה כוללים נושאים רבים כגון תביעות כספיות ואחרות ביןבני משפחה עקב סכסוכים בתוך המשפחה, צווי עשה ואל תעשה, הוצאת צו ירושה אוצו קיום צוואה, ערעור על צוואה, הסכמי ממון לפני נישואין ולאחר נישואיןועוד נושאים רבים שקצרה היריעה מלגוללם. הנושא השכיח ביותר בתחום דיניהמשפחה הוא הגירושין וכל הנובע מהם.

מאמר זה כוונתו לספק מידע ראשוני בלבד בעניין הזכויות והחובות של שניהצדדים במקרה של גירושין. אך, כל מקרה לגופו והתוצאה הסופית תלויה בנסיבותהאישיות של כל זוג שמתגרש.

הליך הגירושין הוא הליך רגשי סוער, אולם, חייבים לזכור כי לא משנה הסיבהשהובילה לגירושין, והסיבות הינן רבות ומגוונות, המטרה היא לפרק את הקשרהזוגי, בפן האישי והכלכלי, ולהישאר "שפויים" בסופו של ההליך כדי שתוכלולפתוח בחיים חדשים. הדרך ליישם זאת היא באמצעות הסדר בין הצדדים. בהסדר ביןהצדדים, ניתן ליישב עניינים בצורה הוגנת וחכמה, בעלות הנמוכה משמעותיתמהעלות בניהול משפט גירושין, כאשר התוצאה הכלכלית בסופו של הליך לא תהאשונה משמעותית.

כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, קיימים כמה עניינים עיקריים הדורשיםהתיחסות בהסדר: הגט עצמו וזכויות כלכליות בין הצדדים, ובמקרה של ילדיםמשותפים, מזונות, מדור וחינוך.
את הגט הפורמלי ניתן לקבל אך ורק לאחרעריכת טקס גירושין ברבנות. במקרה שבו לפחות אחד מבני הזוג אינו יהודי אושבני זוג יהודים נישאו בנישואים אזרחיים, יש לבצע הליך של התרת נישואיןבבית משפט אזרחי. במקרה של נישואים אזרחיים בין יהודים, רצוי לבצע גירושיןגם ברבנות, מסיבות הלכתיות.
הזכויות הכלכליות נחלקות, בדרך כלל, בין בניהזוג בחלקים שווים. כמובן שיש דברים יוצאי דופן כגון נכסים שהובאו על-ידימי מהצדדים מלפני הנישואים, נכסים שהתקבלו במתנה או בירושה, נכסים שהצדדיםהתייחסו אליהם במפורש בהסכם ממון וכו'.
דמי המזונות עבור הקטיניםכוללים בדרך כלל את צורכיהם הבסיסיים של הילדים למזון, ביגוד והנעלה,הוצאות המדור כגון ארנונה, מים וחשמל וכיוב’. נפסק כי צורכיו הבסיסיים שלילד ראשון הינם כ-1,200 ש"ח. אין זה אומר שבגין שני ילדים יש לקבל פי שנייםוכן הלאה !
דמי המדור הם ההוצאה למקום מגורים. בדרך כלל, דמי השכירותהמשולמים בגין הדירה בה גרים הילדים. נקבע כי דמי המדור בגין ילד אחד הינם30% מסך ההוצאה בגין מדור, 40% בגין שני ילדים ו-50% בגין שלושה ילדים.
דמי החינוך הם ההוצאה לפעוטון / משפחתון / גן ילדים / בית ספר. בדרך כלל הוצאה זו משולמת על-ידי הצדדים שווה בשווה.

יודגש, כי אלו הם צורכי הילדים - אין זה אומר בהכרח כי האב מחויב לשלםאת כל צורכי הילדים. החובה לתשלום בגין צרכי הילדים משתנה בהתאם לנסיבות שלכל זוג וזוג. זיכרו, אין תוצאה של מקרה גירושין אחד דומה בהכרח לתוצאה שלמקרה אחר, לכן נסו להימנע מהשוואות מיותרות שיכולות לסכל לכם את האפשרותלהגיע להסדר הוגן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כל מה שרציתם לדעת על
ירושות, עזבונות, דיני רכוש ודיני משפחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת will-il

מאת: will-ilדיני ירושה25/11/101155 צפיות
עיזבון הוא המקרקעין, הכספים והמיטלטליןאותם מוריש אדם שנפטר. גם חובותיו נחשבים כחלק מן העיזבון ומקוזזים ממנו.

מאת: will-ilדיני משפחה28/10/10948 צפיות
צוואה היא מסמך בעל חשיבות רבה ולכן צריך לכתוב אותה על ידי עורך דין כדי שתהיה ברורה, על פי החוקים המקובלים ובעלת תוקף משפטי. צוואה שנכתבת לבד ובצורה חובבנית עשויה שלא להיחשב כתקפה ובית המשפט עלול לבטלה. כאשר בצוואה יש פתח לאי הבנות, רצון המוריש עשוי שלא להתקיים. הצוואה יכולה ליצור אווירה עכורה בין בני המשפחה, הפסדים כספיים וחלוקת רכוש שונה ממה שתכוון לה המוריש.

מאת: will-ilדיני משפחה10/08/101004 צפיות
אפוטרופוס הוא אדם הממונה על ידי בית המשפט, על מנת שינהל את ענייניו של מישהו אחר שאינו מסוגל לסדרם בעצמו, בשל מצבו הפיזי או מצבו הנפשי. ההחלטה על מינוי אפוטרופוס, זמני או קבוע, נעשית בכל מקרה לגופו ונקבעת על ידי בית המשפט.

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201355 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201060 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191098 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191502 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181460 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152607 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144118 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica