חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חנוכת הבית וקביעת מזוזות

מאת: משה ברבייהדות29/09/20101158 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טקס חנוכת בית הוא קודם כל אירוע משמח וחגיגי שבא לציין באופן רשמי בקרב חברים ובני משפחה את מיסודו של בית יהודי חדש. כשהבית הוא בארץ ישראל זוהי גם הזדמנות לחגוג את מצוות ישוב הארץ ובאופן פרטי יותר הוא נועד לחנוך את הבית בברכה כלפי יושבי הבית ובעליו.

טקס חנוכת בית סטנדרטי יכלול שלושה מרכיבים עיקריים : קביעת מזוזה, ברכת שהחיינו

וסעודת מצווה המלווה בלימוד תורה. הלכתית, מותר לכל יהודי לקבוע מזוזה, אך מקובל ומומלץ להזמין לחנוכת הבית את רב הקהילה או איש תורה ומצוות מכובד אחר שיתכבד בקביעת המזוזה ובברכה עליה.

אחרי קביעת המזוזה נהוג לברך "שהחיינו" על קביעת המזוזה ויש המוסיפים ברכות נוספות מין הכתובים, כמו תפילת 'אנא בכוח' ואפילו ברכות אישיות כיד הדמיון הטובה, הכל כדי לפאר, לרומם ולשבח את המקום שהתברכנו בו.

קלף המזוזה עשוי על פי ההלכות המקובלות לכתיבת סת"ם, המפורטות בין היתר במסכת סופרים, מהמסכתות הקטנות הנספחות לשישה סדרים. הקלף צריך להיות עשוי ביריעת עור של חיה כשרה (בקר) וישנם שני סוגי קלף עיקריים : קלף משוח הוא קלף שעובד במריחת תערובת סיד עליו שאמורה להקל את הכתיבה עליו. קלף שליל הוא קלף איכותי יותר ואינו מרוח בחומרים שונים. גם לגבי הדיו המיוחדת המשמשת לכתיבת סת"ם – ההלכות חלות מן הסתם גם על הדיו המשמשת בכתיבת המזוזה.

 

לאחר חלק הברכות בטקס, מקובל להזמין את האורחים לסעודת מצווה המלווה בלימוד קצר ודבר תורה מאת רב הקהילה או קרוב משפחה נכבד. לסיום ניתן לסיים בברכה על הבית ועל יושביו ולכבד את המוזמנים, החברים , אנשי הקהילה והמשפחה המורחבת במתן ברכות למשפחה הדרה בביתה החדש.

 



תגיות המאמר: מזוזות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הידור הסת"ם - משה רבי סופר סת"ם מומחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה ברבי

מאת: משה ברבייהדות29/09/101360 צפיות
לא במקרה סופר הסת"ם הוא בעל מקצוע מכובד ומוערך מאוד. על מנת להיות סופר סת"ם נדרש מאדם שילוב נדיר בין כשרון גרפי יוצא דופן, עם אדיקות דתית וקפדנות ואחריות רבה. ספרות הסת"ם מלווה כל יהודי בכל יום ויום, במזוזות , בתפילין שהוא מניח בכל בוקר ובספר התורה שבבית הכנסת ובאחריותם של סופרי הסת"ם לספק לציבור ישראל באשר הוא כתיבת קודש כשרה ומהודרת.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102947 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195586 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195652 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195668 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195627 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195651 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195644 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica