חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו מקרן

טוב, מקרן מתי משתמשים בו? השאלה היא מתי לא? רוצים חווית קולנוע בבית? זה הפתרון... רוצים להעביר שיעור, הרצאה או מצגת ויזואלית גם כאן זה הפתרון, רוצים לעשות ערב צוות, חברה, משפחה ולהקרין סרטים, סרטונים או קליפים? גם כאן זה הפתרון.

מה זה מקרן?

לפיההגדרה הרשמית, מקרן הוא מכשיר המשמש להצגה של תכנים חזותיים על מסך הקרנה,התכנים המוקרנים יכולים להיות : שקופיות, תמונות, סרטים ועוד. השימושבמקרן מאפשר צפייה בתכנים כאשר הם מוצגים במקרן הגדול מטלוויזיה או מסךמחשב בכמה וכמה מידות, לכן נוצר מצב שבו לקהל גדול יחסית יש גישה אל תוכןהמוקרן.

המקרנים עצמם מגיעים בכמה סוגים, מידות ועוצמות. הכל מתחיל מעוצמת האור שנמדדת לפי היחידה ANSI lumens שאותה מקרין המקרן, ככל שעוצמת האור גבוהה יותר, כך חוזק המקרן וחוזק התמונה גבוהים יותר, לדוגמה: 
אם רוצים להקרין מצגת או סרט בכיתות לימוד קטנות, חדרי ישיבות והדרכהקטנים עד בינוניים או להקים בבית קולנוע ביתי, קרן אור בעוצמת  1000-2000ANSI lumensאמורה להספיק להקרנה טובה.
אם מקיימים אירוע רב משתתפים כגון אולם, אודיטוריום או מועדון אז כדי מאוד ללכת על מקרן עם עוצמת אור של 3000lumensANSIומעלה.

הרזולוציה
הרזולוציה מציינת את כמות הפיקסלים של ההקרנה, לפי רמת הרזולוציה נקבעתרמת החדות של התמונה שאותה אנו רואים.  ככל שכמות הפיקסלים גבוהה יותר כךאיכות התמונה טובה יותר. לדוגמה 600x400 כש 600 זה אורך ו 400 זה רוחב, רמה כזאת של פיקסלים היא נמוכה ולרוב נראה את זה בעין. 760x1024 זאת הרזולוציה  הנפוצה כיום בשוק.

משקל
למשקל ישנה חשיבות מסוימת בבחירת המקרן, מכיוון שהוא נייד, וגם מונח עלמשטחים שונים יש לקחת בחשבון את משקלו. המקרנים הנפוצים הם של 3 ק"ג,נחשבים למקרנים קלים ונישאים בנוחיות.

חיבורים
רוב המקרנים היום הם בעלי כניסות ויציאות רבות, ניתן לחבר את המקרן למחשב, DVD, ממיר של יס והוט, ישנם מקרנים עם כניסת HDMI ואף מקרנים עם כניסת אודיו ורמקולים מובנים מה שבהחלט יבטיח לכלום אירוע מהנה, מה שנותר עכשיו זה לתכנן את סוג האירוע וגודלו.

בדיקות
כאשר בוחנים מקרנים, חשוב לא ללכת שולל אחר הדגמות ברזולוציה גבוהה (HD)בלבד. חשוב מאוד לבחון את המקרן עם תכני DVD רגילים ואפילו להביא סרטיםמהבית עבור ההדגמה, בכדי לוודא שאיכות התמונה תספק אתכם. ישנם מקרנים רביםשיראו תמונה מרהיבה ב-HDTV, אולם איכות התמונה ב-SDTV עלולה להיות פחותה.

 



תגיות המאמר: מקרן, רנטסנטר, מהו מקרן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בעלת הבלוג  blog.tapuz.co.il/tipnefsh

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוריה ק

מאת: מוריה קמיתוג04/10/101012 צפיות
עיטוף רכבים הוא מושג חדיש יחסית בעולם הדפוס והפרסום. איך זה מתבצע, מי עושה את זה ומה המחירים. הכי חשוב מדוע זה כל כך טוב לבעלי עסקים

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195944 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189152 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183066 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181975 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171674 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171776 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171787 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica