חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תעשיית משחקים חדשה נולדה

מאת: משהמשחקי אונליין19/04/20091420 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

בשנים האחרונות חלה מהפכה בתחום משחקים - ההבחנה בין משחקים פשוטים שנמצאים ברשת וזמינים בדפדפן או שניתן להתקין אותם מדיסק, לבין משחקים "כבדים" ורציניים - היטשטשה. בין שני הקצוות הללו נוספו משחקים חדשים, שמיועדים לכל האוכלוסייה. משחקים "רציניים" עדיין דורשים מחשב חזק או קונסולת משחק ייעודית והשחקנים יכולים להקדיש להם כמה שעות טובות בשבוע, אבל גם מחשב בסיסי עם דפדפן יכול להספיק.

מזדמן ואיכותי

פעם הסתפקנו ב"סוליטייר" שמגיע עם כל גרסה של חלונות או במשחקי שש-בש ודומיהם ברשת, אבל כיום יש תעשייה שלמה של משחקי דפדפן וז'אנר של משחקים מזדמנים (או ?.(Games Casual? כמה מהשחקניות הבולטות הפועלות בתחום הן חברות ישראליות, כמו אוברון ונט-גיימז.

אחת הסיבות לפריחת המשחקים האלה היא כלכלית-עסקית. "פיתוח של משחק לקונסולות דורש זמן רב והשקעה שיכולה להגיע לעשרות מיליוני דולרים. לעומת זאת, פיתוח של משחק קז'ואל יכול לעלות כמה עשרות אלפי דולרים בלבד?,"? מסביר גיא בן-דב, יו"ר איגוד חברות המשחקים ?.GameIS? בן-דב מארגן את כנס ?,GameIS? שיתקיים במסגרת כנס

איגוד האינטרנט הישראלי בתחילת מארס, והוא גם מנהל ההפצה של ?,Shidonni? עולם וירטואלי המבוסס על יצירתיות של ילדים.

בן-דב טוען שהצלחת הז'אנר היא שהביאה להשקת קונסולת Wii של נינטנדו?":?זאת קונסולת משחק שפונה לקהל הרחב וגם המשחקים לא מיועדים רק לגיימרים?."? גם המעבר לחיבור בפס רחב, יחסית, תרם למשחקים: "פעם הורדה של משחק בגודל כמה מגה-בייטים בודדים הייתה סיפור. היום אין בעיה לטעון כמעט מיד משחק כזה בדפדפן ולהתחיל לשחק?,"? הוא מסביר.

פערי ההשקעה בין המשחקים השונים לא חייבים להתבטא בתוצאה הסופית - משחק קז'ואל, המגיע בדפדפן או כזה שרוכשים בחנות בדיסק, עדיין יכול להיראות טוב ולהיות אטרקטיבי למיליוני צרכנים.

פרסום על הדרך

 תעשיית משחקי הקז'ואל משתמשת באינטרנט בתור כלי הפצה עיקרי. כך, מציעים המפתחים לגיימרים לנסות את המשחק לפני שהם קונים אותו, אם כי שלב הניסיון מוגבל בדרך כלל לשלב אחד, לשלבים בודדים או לפרק זמן מסוים. יש פורטלים ענקיים של משחקים ברשת שמציעים לגולשים לשחק ללא תשלום, כשהמימון מגיע מפרסומות שמוצגות לצד המשחקים. פורטלים אחרים מציעים מגוון גדול של משחקים תמורת דמי מנוי חודשיים. אפשרות אחרת היא רמת משחק בסיסית בחינם, כשהשחקנים יכולים לרכוש שדרוגים שונים: חפצים לדמויות שלהם, שדרוג לחשבון המשתמש שלהם שיציג סטטיסטיקות שונות ועוד, ויש גם פרסום בתוך המשחק עצמו.

המשחקים משתלבים בכמה פעילויות שונות: בפורטלי משחקים ייעודיים, בתור חלק מאתרי תוכן שונים, בטלפונים הסלולריים וגם בערוצי טלוויזיה אינטראקטיביים.

גם חברות מסחריות משלבות משחקים בקמפיין הפרסומי שלהן: הגולשים מוזמנים ליהנות מהמשחק ועל הדרך נחשפים למוצר. כך, למשל, אסם הוציאה כמה משחקים בכיכובו של תינוק הבמבה, ואילו בזק בינלאומי הציגה משחק בלשי שבמסגרתו הוזמנו הגולשים לגלות מי ירה בתוכי, המפרסם את החברה.

"לדעתי, התעשייה התפתחה בזכות האינטרנט והיכולת להביא משחקים לקהל הרחב?,"? אומר דודי פלס, מנכ"ל חברת קוויז ארט, שמפתחת פלטפורמה להקמת ולתפעול אתרי משחקים. "ברגע שהתחילו לשחק דרך הרשת נוצרו מודלים עסקיים שבעזרתם אפשר להרוויח וזה הביא לפריחה של התחום?."?

הלקוחות מוכנים לשלם

פלס ובן-דב מסבירים כי בכל אחד מהמודלים העסקיים יש מספיק לקוחות משלמים שמאפשרים את קיום התעשייה. "אם גוגל עושה כל-כך הרבה כסף מפרסום לצד החיפוש, אפשר להצליח גם מפרסום לצד משחקים?,"? אומר פלס. "פעם לא היה תקציב לפיתוח של משחקי קז'ואל, היום יש משחקים שמגיעים לתקציבים של מאות אלפי דולרים?."? ליגה משלהן

פלס טוען שקשה לסמן קו ברור שמבדיל בין משחקי קז'ואל לבין המשחקים המסורתיים יותר: יש משחקי דפדפן או משחקי רשת שדורשים זמן והשקעה, ויש משחקים לקונסולות או למחשבים שהם "מזדמנים" יותר ולא מתמשכים. בדרך כלל שחקני קז'ואל מקדישים פחות זמן לכל משחק וגיימרים כבדים יכולים לשבת כמה שעות רצופות בכל סבב של משחק.

למה? סקר שערך איגוד משחקי הקז'ואל העולמי ב?2007-? מציע הסבר אפשרי: שחקני קז'ואל מחפשים כיף, בריחה קצרה מהמציאות והירגעות. לעומתם, גיימרים של ממש

מחפשים ריגושים ואת האדרנלין שנלווה לעניין.

משחקי קז'ואל פונים לקהל שלא התחבר לז'אנרים הישנים יותר. חלק מהמשחקים מתמקדים במשימות ניהול זמן שונות, כמו "דיינר דש?,"? שבו מפעיל השחקן מלצרית שצריכה להתמודד עם לקוחות תובעניים במסעדה, וגם המשחקים לילדים שודרגו ומציעים עולם וירטואלי שלם, כמו אקולוקו הישראלי.

בניגוד לדימוי הרווח של הגיימרים, מרבית השחקנים במשחקי קז'ואל הן שחקניות. נתוני איגוד משחקי הקז'ואל מראים כי ?51%? מהשחקנים הם נשים ואילו שי גיסין, מנהל אגף התוכן של אורנג?,'? מספר כי ?76%? מכלל הגולשים באזור המשחקים של אתר אורנג' טיים הן נשים. מסקר שפירסם לאחרונה משרד החינוך עולה כי ?77%? מהילדים משחקים ברשת, אבל הנתונים של אורנג' מראים כי רוב הגולשים באתר החברה הם בני 25 ומעלה, וחלקם גם מעל גיל ?.40?

גיסין מגלה כי במשחקים המיועדים למכשירי הסלולר יש רוב לגברים וייצוג גדול יותר לצעירים, כיוון שמדובר בדרך כלל במשחקי פעולה וספורט, בגרסאות סלולריות של משחקים מוכרים כמו פיפ"א. גם הוא מסכים כי משחקי קז'ואל פונים יותר לנשים מפני ש"בדרך כלל צריך להפעיל בהם יותר חשיבה, ולבצע כמה פעולות במקביל" - כישורים שנשים, לפי הדעה הרווחת, מצטיינות בהם יותר מאשר גברים.

הניקוד נשמר

לא רק אורנג' בעסקי המשחקים. גם חברות הסלולר האחרות מציעות משחקים להורדה לטלפונים הסלולריים. גם בזק השיקה לאחרונה מחדש אתר משחקים שבו היא מציעה הן משחקים כבדים לגיימרים והן משחקי קז'ואל. המשתמשים יכולים לקנות חבילות משחקים המיועדות להורדה לסלולר, או לשלם עבור מנוי חודשי לאתר ולשחק ללא הגבלה של כמות המשחקים.

אבל למה שמישהו ישלם עבור המשחקים באתר אורנג' או באתרים מתחרים, אם אפשר לשחק בחינם בעשרות אתרים אחרים? "אצלנו אפשר תמיד לשמור את הניקוד ולחזור אל אותה נקודה שבה עזבת את המשחק?,"? מסביר גיסין. "זה יתרון משמעותי לשחקנים שמתקדמים ומגיעים לרמות גבוהות יותר. בנוסף, אנחנו עובדים עם חברת אוברון, אחת המובילות בתחום, ומציעים משחקים איכותיים?."?

כולם מסכימים כי המשחקים המזדמנים לא פוגעים בתעשיית המשחקים לגיימרים, שכן מדובר בז'אנרים נפרדים שפונים לאוכלוסיות שונות?".?במידה מסוימת דווקא עכשיו מתחיל להיווצר בארץ שוק רציני יותר של משחקים - עד עכשיו התעסקו בתחום בעיקר משוגעים לדבר ורבים העתיקו משחקים?,"? אומר פלס. כיום כאמור אפשר לשחק במחירים נוחים יותר או בחינם ואין צורך לשדרג את המחשב. ומכיוון שגם יצרניות המשחקים מרוויחות מהחשיפה ומהפרסומות הנלוות - הרי שמדובר כאן במשחק שכולם מרוויחים ממנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר משחקים עם מאות משחקי פלאש בחינם

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה

מאת: משהמשחקי אונליין10/12/092922 צפיות
כמה פעמים יצא לכם לשמוע על המשחק באבלס? כמה פעמים קראתם מאמרים על באבלס או כמה פעמים יצא לכם לראות המון משחקי באבלס באתרי משחקים בחינם שונים?

מאת: משהמשחקי אונליין15/05/091291 צפיות
פוקר הנו משחק המשוחק בחדרי פוקר בבתי קזינו בכל העולם. יש המתארגנים ומשחקים פוקר גם בבתיהם עם החבר'ה לשם הנאה. לחדרי פוקר חוקי פוקר שונים, עליך לבדוק בכל מקום מהם הגבולות ומה מצפה לך, לפני שתתחיל במשחק.

מאת: משהביטוח - כללי13/05/091220 צפיות
חוסר התאמה בין התנאים שהובטחו לחוסך במוצר הפנסיוני לבין מה שניתן בפועל, הוא לא מחזה נדיר. דוגמה בולטת לכך היא גביית דמי ניהול גבוהים ממה שהובטח. סוכן הביטוח הבטיח לכם הנחה? כך תוודאו שקיבלתם אותה

מאת: משההכרויות24/04/091443 צפיות
את יודעת שקשרים אחרים שהיו לך והתחילו כך - נעלמו כלעומת שבאו. הוא מציע ללוות אותך, ואת לא מתנגדת לעוד כמה דקות במחיצתו. אתם הולכים מחויכים לעבר ביתך ואת יודעת שאסור לך להציע לו לעלות, אבל משהו בך לא רוצה שהלילה הזה ייגמר

מאת: משהמשחקים באינטרנט29/03/091165 צפיות
מתים לשחק Crysis - אחד מה משחקים עם דרישות החומרה הגבוהות ביותר ז'אנר - דרך הפיירפוקס? קרן מוזילה מעורבת בפרוייקט שמנסה להעביר גרפיקה תלת-מימדית לדפדפן, כך מדווח Cnet.

מאת: משהמשחקי אונליין02/03/091939 צפיות
מומחי הגיימינג של ספר השיאים של גינס התכנסו ובחרו את המשחקים המשפעים ביותר בהיסטוריה של התעשייה. מסופר מריו קארט ועד אאוטראן 2

מאמרים נוספים בנושא משחקי אונליין

מאת: עדי לויןמשחקי אונליין13/09/172376 צפיות
אני מניח כי הילדים והילדות יודעים שהחופש הגדול הוא החופש הכי כיף בעולם שהם הכי מחכים לו. כל הילדים והילדות מחכים בקוצר רוח לחופש הגדול ומחכים שהוא כבר יתחיל והם יהנו ממנו, אך יש בעיה אחת גדולה בחופש הגדול. רוב הילדים והילדות לא יכולים להנות מכל הקיטנות השונות, החוגים השונים וכל הדברים שחלק מן הילדים הולכים ונרשמים אליהם, ולכן רוב הילדים בכלל לא נהנים בחופש הגדול ולא מוצאים שום דבר לעשות בו.

מאת: עדי לויןמשחקי אונליין13/09/172420 צפיות
אני מניח שהילדים והילדות כבר יודעים שהמשחקים שנהפכו להיות המשחקים האהובים והמוכרים ביותר בקרב הילדים והילדות בשנים האחרונות אלה כמובן משחקי אונליין. משחקי אונליין נהפכו בזמן האחרון למשחקים המוכרים והאהובים ביותר בקרב ילדים וילדות שרוצים להעביר את הזמן שלהם מבלי להשתעמם לרגע, ואני יכול להבין את הילדים ומדוע הם כל כך אוהבים ומעריצים את המשחקים הללו.

מאת: עדי לויןמשחקי אונליין13/09/176744 צפיות
המשחק באבלס הפך לדבר כל כך חריף ועצבני, באבלס הוא משחק ממכר שכל אחד התמכר לו ואפילו יצא לי לראות את מיכאל לביא מהשכבה שלי מדבר עם עוד כמה ילדים על המשחק באבלס הוא סיפר איך הוא הפך להיות אלוף הבאבלס של כל העיר שלו, בין סימון סיפר כי חיפש בגוגל את המונח "באבלס" ולאחר מכן נכנס לאתר דרדסים.נט משחקים, שיחק במשחק "באבלס" ונוכח לדעת שזהו משחק מאוד ממכר וכיף.

מאת: רוני הכהןמשחקי אונליין17/04/152706 צפיות
המאמר מציג את אתר פריקס, אתר משחקים חדשים ברשת.

מאת: דניאל רוברץמשחקי אונליין08/01/148211 צפיות
משחקי רשת הם כמובן משחקים אשר נמצאים ברשת האינטרנט הענקית, ולהם יש הרבה מאוד סגנונות ותחומים מגוונים, כגון 'משחקי פעולה', 'משחקי אסטרטגיה' ואף 'משחקי בנות' שהם משחקים ייחודיים לבנות מכל הגילאים, אשר כוללים משחקים המתאימים במיוחד להן.

מאת: דניאל רוברץמשחקי אונליין19/12/138272 צפיות
משחקים לילדים אילו משחקים הפופלארים ביותר בקרב משחקים ברשת.

מאת: דניאל רוברץמשחקי אונליין19/12/138020 צפיות
בעולם המודרני של היום יש המון סוגי משחקים שונים למשל: משחקי מחשב, משחקי פלסטיישן, משחקים ברשת, משחקי דפדפן וכדומה. במאמר זה כפי שכבר הבנתם מכותרת המאמר הסביר על סוג אחד של משחקים אשר נקרא "משחקים ברשת".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica