חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על יתרונותיה של פעילות גופנית לגיל הרך בגני ילדים

מאת: קרינה פלמןגני ילדים04/10/20101508 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הילדים של היום הם לא הילדים של פעם ולגבי עובדה זו אין ויכוח, הילדים היום הם יותר בעניין של אינטרנט ומחשבים, טלוויזיה ובילויים שלא מצריכים מהם תנועה רבה מידי, דבר שלא תורם כלל וכלל למגיפת ההשמנה העולמית.

ילדים צריכים לרוץ, לזוז ולהיות אקטיביים כמו שילדים צריכים להיות וכיום ניתן לשלב את הזמן שלהם בגן עם פעילויות ספורטיביות שילכו איתם הלאה לחיים ודווקא בעידן זה רצוי לעודד את הילדים שלנו להיות יותר אקטיביים.

הגיל הרך הוא הגיל המושלם לעודד את הילדים לפעילות פיזית וספורטיבית, אין ספק כי הם נהנים מהפעילויות הפיזיות אך בו בזמן הפעילות תורמת להתפתחותם התקינה ולגירוי היכולות הפיזיות שלהם, כמו כן קיימת זיקה בין הפעילויות הספורטיביות של הילדים ובין ההתפתחות התקנית של מערכת העצבים ולמעשה ככל שהילד נמצא בסביבה מרובת גירויים כך מערכת העצבים שלו מתפתחת באופן תקין יותר.

ילדים הם כמו ספוג, ככל שתרבו לספק להם אפשרויות כך הם ינצלו אותם, המערכות השכליות והתפיסתיות שלהם משתכללות ככל שמספקים להם יותר גירויים פיזיים ושכליים וכך גם המערכות הנוירו פיזיולוגיות, כך גם הם יוכלו לבצע פעולות מורכבות יותר. הילדים מינקות חוקרים ומגלים פעילויות תנועתיות תוך שהם מתרגלים אותם, הם משפרים את עצמם תוך רצון לשלוט על הגוף ועל המרחב ואין ספק שהוספת גירויים יכולה רק להוסיף.

חוגי ספורט בגן יכולים לספק לילדים אימון מבוקר בסביבה תומכת תוך הנאה ושיפור של ביצוע פעולות כגון זחילה, ניתור, גלגול, תפיסה, אחיזה, יציבה, קפיצה, דילוג, שמירה על שיווי המשקל. כמו כן אין ספק כי חוגי ספורט מסייעים לילדים להיות מודעים יותר לגוף שלהם, לבצע תנועות מורכבות וללמוד להסתגל למצבים גופניים שונים.

ולנושא חשוב לא פחות בעניין זה : התעמלות גופנית בגיל הרך מסייעת רבות בתחום הקשב והריכוז, לזיכרון ולביטחון העצמי ואלה הם שלושה נושאים מהם לא ניתן להתעלם בעידן של היום. בעניין הקשב והריכוז יש לציין כי התעמלות גופנית מלמדת אותנו להתאפק, לשלוט על התנועה שלהם ומסייע לילדים להתחשב באחרים במקום לחפש סיפוקים מידיים.

בעניין הביטחון העצמי אין ספק שלפעילות גופנית יש השפעה רבה בגיל הרך שכן הפעילות הגופנית מספקת להם את התחושה שהם מסוגלים ויכולים, היא מספקת להם עצמאות ויכולת לעמוד במשימות.

חשוב להבין שילדים בגיל הרך לא סובלים מחוסר כוח ויש לנצל אנרגיות אלו בצורה המועילה ביותר והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פעילות גופנית, הילדים צמאים לפעילות זו. פעילות גופנית של 30 דקות יכולה לעשות את העבודה אם היא נעשית בקביעות, ישנם חוגים רבים שמספקים פעילויות כגון אלו למגוון רחב של גילאים החל מגיל הינקות. ניתן לשלב בחוגים אלו פעילויות עם אביזרים, בועות סבון, כדורים, מצנחים ועוד שלל אביזרים שהופכים את החוויה למהנה במיוחד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תנועטף של קרינה

 

הפעלות ספורטיביות לתינוקות וילדים – קבוצתי + פרטני
tnuataf@gmail.com,
http://www.tnuataf.com/

בואו לגלות עולם של חוויה

050-7890300

 
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרינה פלמן

מאת: קרינה פלמןהורות06/03/111142 צפיות
סדנאות ליווי התפתחותיות נולדו מתוך ראית עולם הוליסטית הרואה בהתפתחותם האופטימאלית של ילדינו שילוב בין גוף, נפש ושכל. אין ספק כי כאשר אנו מניחים לילדנו לפתח מיומנויות בסיסיות, על ידי חשיפה לגירויים, רכישת הרגלי תנועה נכונים ופיתוח הסקרנות הטבעית הטמונה בו, הוא עושה את צעדיו הראשונים בעולם, בביטחון שאיש אינו יכול לקחת.

מאת: קרינה פלמןליקויי למידה20/12/101410 צפיות
להערכת המומחים כ-10 אחוז מכלל האוכלוסייה סובלים מלקות למידה כלשהי. לקות למידה הינה קושי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות על רקע נוירולוגי. מרביתם של הסובלים מלקויות למידה יכולים להתמודד עם אותן לקויות ואף להצליח בלימודים.

מאת: קרינה פלמןהורות04/07/101158 צפיות
הדיאלוג אודות שימוש במנשא בד, מתחיל בדרך כלל עוד בשלב ההיריון. יש אימהות שמאוד בעד, אחרות נורא חוששות מצורת הקשירה ויש גם כאלה שלא מבינות האם זה באמת הכרחי. מתלבטת אם להשתמש במנשא מרצועת בד, הנה כמה דברים שאת חייבת לדעת, בדרך להחלטה שלך

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152757 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151927 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142756 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132166 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131983 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138491 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138682 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica