חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תנועטף, סדנאות ליווי בשיטת ורדי

מאת: קרינה פלמןהורות06/03/20111145 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סדנאות ליווי התפתחותיות נולדו מתוך ראית עולם הוליסטית הרואה בהתפתחותם האופטימאלית של ילדינו שילוב בין גוף, נפש ושכל. אין ספק כי כאשר אנו מניחים לילדנו לפתח מיומנויות בסיסיות, על ידי חשיפה לגירויים, רכישת הרגלי תנועה נכונים ופיתוח הסקרנות הטבעית הטמונה בו, הוא עושה את צעדיו הראשונים בעולם, בביטחון שאיש אינו יכול לקחת.

**********

סדנאות ליווי בשיטת ורדי מעמידות במרכז את מימוש הפוטנציאל של התינוק, במטרה להקנות לו
כלים נכונים להתפתחות קוגניטיבית ומוטורית . מדובר בסדנת למידה וחוויה החושפת את התינוק לגירויים באמצעות תנועה ומגע.

הסדנאות בנויות כך שהן משלבות תרגילים למען התפתחותו המוטורית של הילד – חיזוק חוט השדרה והגפיים, פיתוח יכולת מוביליות, זחילה, שכיבה במגוון תנוחות, גמישות וכדומה – התפתחותו הקוגניטיבית באמצעות משחקים מכווני קוגניציה, מוסיקה, ריתמיקה, והתפתחותו החברתית של התינוק אשר באה לידי ביטוי בקיום המפגשים בהרכב קבוצתי (אשר בה מצויים גם תינוקות וגם מבוגרים

 

מתוך כך שהן מהוות מקור לגירוי רב חושי, סדנאות הליווי ההתפתחותי ידועות כיום כאמצעי ראשון מסוגו לקידום התפתחותו הטבעית של התינוק, הן מבחינת הכרת העולם הסובב אותו והן מבחינת יכולותיו המוטוריות, וכן כאמצעי אפקטיבי במיוחד לזיהוי וטיפול בבעיות התפתחותיות שונות אשר עד לפני שנים לא רבות לא נמצא להן פתרון אלא בשלבים התפתחותיים מאוחרים הרבה יותר.

 

סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות והוריהם, הן סדנאות ליווי בשיטת ורדי והן סדנאות תומכות בשיטות דומות, פועל מתוך הדיסציפלינה הרפואית הרואה קשר ישיר בין ההתפתחות הפיזית וההתפתחות המנטאלית ומוצאת בקשר התקין או הבלתי תקין בין שני אלה את מקורם של רוב הלקויות ההתפתחויות הידועות לנו.

מטרתם של סדנאות הלווי בשיטת ורדי היא לקדם את התפתחותו הטבעית של התינוק באמצעות עזרים חושיים בלתי פולשניים, תואמי גיל ומהנים, וכמו כן לזהות לקויות מוטוריות וקוגניטיביות בשלבים המוקדמים של ההתפתחות ובכך למנוע את החרפתם בגילאים מאוחרים יותר.

 

מעבר לפעילות במהלך הסדנה, מוצעים להורים תרגילי התעמלות ומיני עיסויים אשר רצוי לבצע בבית על בסיס קבוע בכדי לשמר את הנעשה בסדנאות. עיסויים אלה, לדוגמה, עוזרים רבות בהקלה על כאבים שכיחים בגיל הרך כגון כאבי בטן הנובעים מגזים, או כאבים במהלך עיכול האוכל.

 

המחשבה העומדת מאחורי סדנאות הליווי בשיטת ורדי היא שהגיל משחק תפקיד משמעותי ביותר בשיפור התפתחות הטבעית של ילדינו וכן בטיפול בקשיים התפתחותיים בגיל זה. מושגים כמו "צעיר מידי" פועלים לרעת התפתחותו התקינה של התינוק, לכן ככל שזיהוי הליקוי מתבצע מוקדם יותר ישנו סיכוי גבוה יותר לטפל בו עוד לפני שהופך לקושי ממשי בעיני הילד עצמו.

באמצעות טיפול בגיל הרך נכסך מהילד התסכול ועגמת הנפש הנלווים לקיומם של קשיים מוטוריים ומנטאליים בשלבים בהם הקוגניציה כבר מפותחת מספיק בכדי להכיר בהם.

 

חשוב לזכור כי גם במקרים בהם תינוקות אינם סובלים מקשיים מוטוריים, מנטלים או התנהגותיים והתפתחותם היא על פי רוב תקינה, מציעות סדנאות הלווי בשיטת ורדי מרחב יעיל לקידום, שיפור ומיקסום התפתחותו הטבעית של התינוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תנועטף של קרינה

 

הפעלות ספורטיביות לתינוקות וילדים – קבוצתי + פרטני
tnuataf@gmail.com,
http://www.tnuataf.com/

בואו לגלות עולם של חוויה

050-7890300

 
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרינה פלמן

מאת: קרינה פלמןליקויי למידה20/12/101413 צפיות
להערכת המומחים כ-10 אחוז מכלל האוכלוסייה סובלים מלקות למידה כלשהי. לקות למידה הינה קושי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות על רקע נוירולוגי. מרביתם של הסובלים מלקויות למידה יכולים להתמודד עם אותן לקויות ואף להצליח בלימודים.

מאת: קרינה פלמןגני ילדים04/10/101513 צפיות
הילדים של היום הם לא הילדים של פעם ולגבי עובדה זו אין ויכוח, הילדים היום הם יותר בעניין של אינטרנט ומחשבים, טלוויזיה ובילויים שלא מצריכים מהם תנועה רבה מידי, דבר שלא תורם כלל וכלל למגיפת ההשמנה העולמית. ילדים צריכים לרוץ, לזוז ולהיות אקטיביים כמו שילדים צריכים להיות וכיום ניתן לשלב את הזמן שלהם בגן עם פעילויות ספורטיביות שילכו איתם הלאה לחיים ודווקא בעידן זה רצוי לעודד את הילדים שלנו להיות יותר אקטיביים.

מאת: קרינה פלמןהורות04/07/101161 צפיות
הדיאלוג אודות שימוש במנשא בד, מתחיל בדרך כלל עוד בשלב ההיריון. יש אימהות שמאוד בעד, אחרות נורא חוששות מצורת הקשירה ויש גם כאלה שלא מבינות האם זה באמת הכרחי. מתלבטת אם להשתמש במנשא מרצועת בד, הנה כמה דברים שאת חייבת לדעת, בדרך להחלטה שלך

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214031 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204612 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204657 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201463 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201451 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201494 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201631 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica