חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כסאות במרוצת הזמן

מאת: ד"ר גברהיטים24/10/2010878 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאז תחילת קיום האנושות נראה שהצורך בכסאות תמיד היה קיים, האדם הקדמוןישב על אבנים או על אדמה לפעמים כיסו אותה בעלים גדולים על מנת לעשות אתה"כסא" נוח יותר ופחות קר. האנושות הייתה צריכה לחכות ליוונים הקדמונים עלמנת לקבל את הכסא הראשון שלה.
כסאות בימיינו הפכו ללאספק למוצר הכרחי, הם נמצאים בכל מקום במגוון אדיר של צורות וגדלים. אולםבעבר כסאות לא היו משהו כל כך שגרתי, בשלבים המוקדמים של אבולוציית הכסא הםנחשבו מוצר מותרות והיו זמינים רק לאנשי המעמד הגבוה מלכים ושליטיםלמינהם.

המצרים הקדמונים ידועים בתור התרבות שהשקיעה הכי הרבה מאמץ בקישוט הכסאות של המלך והמלכה שלהם. כסאות שבתחילההיו פריט ריהוט עבור העניים והעשירים כאחד, הפכו בזמן השושלת השניהלמעוטרים באבני חן ושנהב ורק עבור בני המלוכה. הכסאות הפכו למסובכים יותרלייצור וקישוט. היוונים הקדומים קפצו ישר ללייצר כסאות בעלי ארבע רגליים שיותר מאוחר התפתחו לקליסמוסים שהיו כסאות קליםואלגנטיים בעלי משענת גב. כסאות אלה היו די נפוצים בכל מקום בממלכה היווניתהקדומה.

כסאות הפכו להיות סחורה נפוצה רק במהלך המאה ה-17, בעיקר בעקבות תקופתהרנסנס. לקח לנגרים עוד מאה שנים להבין שכסאות צריכים גם להראות טוב וגםלהיות נוחים לישיבה, מהלך זה הוביל לדור כסאות שהניע את הגלגל לכיוון כסאות כפישאנו מכירים אותם כיום. לצרפתים הייתה השפעה גדולה על איך שהכסאות שלנונראים כיום, מעצבים ובעלי מלאכה צרפתיים היו הראשונים ליצור את האבות טיפוסהמבשרים על הכסאות הקלים והנוחים של ימיינו. בעוד לפני כן כסאות שימשו לאכילה ולעבודה רעיונות חדשים הביאו לעולם כסאות בגבהים שונים, כורסאות, כסאות נדנדה ועוד.

במאה ה-18 כאשר כסאות עדיין היו מיוצרים בעבודת יד, החלו להתווסףלעיצובם יותר ויותר עיקולים. יותר עיקולים משמעו יותר חומר גלם שכן על מנתלגלף עיקולים מורכבים יותר היה צורך ביותר בולי עץ לעבודה. מרגע הפיכתהכסאות לסחורה נפוצה עיצובם השתנה בעקבות אופנות כאלה או אחרות ברחביהעולם.

בעוד במאה ה-19 כסאות לא השנתו הרבה והמשיכו להיות מיוצרים ומעוצביםבאותה צורה כמו במאות הקודמות, המאה ה-20 הביאה עימה את השימוש בטכנולוגיהחדשה לייצור ועיצוב כסאות. הפוקוס השתנה לייצור כסאות ארגונומיים מחומרים שאינם עץ על מנת להגדיל את המגוון ולהאט את כריתת העצים העודפת. סוגים חדשים של כסאות נולדודוגמת כסאות מתכת מתקפלים, פופים, כסאות פלסטיק ואחרים. עם התקדמותהטכנולוגיה קיבלנו את הכסאות המתכווננים, ספות שיכולות  להפוך למיטותבלחיצת כפתור, כסאות משרדיים, כסאות מנהלים ועוד המצאות רבות.

אי אפשר להתווכח על העובדה שכסאות הם חלק בלתי נפרד מחיינו, לא משנהבאיזו פעילות אנו עוסקים - למידה, אכילה, מנוחה או עבודה הכסאות פה על מנתלהישאר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר גב מייצרת ומשווקת מושבים אורטופדיים, כסאות , כורסאות T.V,  כורסאות עיסוי ,מזרונים , מיטות, כריות שינה ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר גב

מאת: ד"ר גבריהוט 01/07/111276 צפיות
הרכבנו מספר טיפים שימושים לביצוע מחקר ובחירת כורסת עיסוי המתאימה בדיוק לצרכייכם. ישנן הרבה אפשרויות והמון מאפיינים לבחור מתוכם, רוב כורסאות העיסוי מגיעות מצויידות בחזית הטכנולוגיה ובנוחות מקסימלית

מאת: ד"ר גבריהוט 28/06/111089 צפיות
מזרונים ניקנים תוך בתחשבות במידותיהם, רמת הקושי שלהם וכמובן במחירם. מבחר המזרונים המוצע הינו עשיר ונותן מספר גדול של פתרונות שינה, דוגמת מזרונים עם שלט רחוק, כן מזרונים המסוגלים לאפשר לכם לבחור את הטמפרטורה בה תרצו לישון.

מאת: ד"ר גבקניות 28/06/111368 צפיות
בחירת כורסאות טלויזיה היא לא משימה קלה, אבל שימוש בטיפים שלהלן יעזור לכם לבחורה כורסת טלויזיה או כורסת עיסוי מושלמת עבורכם ובמחיר הגיוני. בהצלחה!

מאת: ד"ר גבריהוט 11/06/111182 צפיות
קניית מזרונים לבית הם לא רכישה קלה. מזרון הוא פריט ריהוט המלווה אותנו בכל לילה, ותומך בגב שלנו בסופו של עוד יום עבודה מאתגר. אבל אם אתם כבר מתחבטים בשאלה "האם צריך לקנות מזרון חדש?" זהו סימן די ברור שהמזרון או מזרונים הנוכחיים שלכם כבר לא עושים את העבודה ותמוכים בכם בצורה טובה כמו בעבר.

מאת: ד"ר גבריהוט 11/06/111051 צפיות
קניית מזרון חדש היא לא מאורע שכיח במיוחד, אבל כיוון שמדובר באיכות השינה ובבריאות הגב שלנו מומלץ מאוד לבצע סקר שוק ולבצע רכישה מושכלת.

מאת: ד"ר גברהיטים01/06/111042 צפיות
מזרון הוא לא פחות ולא יותר מאשר פריט הריהוט הכי חשוב שיש לנו בבית. מספר שעות לא מבטול במהלך כל יממה ויממה בחיינו, אנו מבלים על מזרונים ללא תזוזה רבה

מאת: ד"ר גבריהוט 21/05/111162 צפיות
ישיבה ממשוכת בכסאות שמעוצבים לא כראוי יכולה לגרום לפציעות בשרירים ולכאבי גב, בגלל תמיכה לא מספקת לגוף היושב.במאמר כמה נקודות שכדאי להתחשב בהן כאשר בוחרים כסאות מחשב לבית או כסאות משרדיים למקום העבודה.

מאמרים נוספים בנושא רהיטים

מאת: yoni romרהיטים25/06/204824 צפיות
איך מזמינים רהיטים אונליין? כיצד חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על איכות הרהיט?

מאת: רוני הכהןרהיטים04/06/196000 צפיות
המיומנות של יצירת חדר שינה מתאים, כאשר חייבים לבחור ריהוט מתאים לצד מזרונים מומלצים שמורידים את הלחצים מהגוף של הישנים.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182639 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: shiritרהיטים26/08/181784 צפיות
אם אתם זקוקים לארונות הזזה מעוצבים באופן חסר תקדים,

מאת: רוני הכהןרהיטים12/08/181756 צפיות
קראו את הדברים הבאים לפני שאתם מגיעים אל חנות של דלתות ולא מבינים על מה מדובר.

מאת: shiritרהיטים12/06/181865 צפיות
כאשר אתם מחדשים דלתות בבתים בעלי סגנון עיצוב וינטאג', עיצוב עץ הוא כמובן בלתי ניתן להתפשרות.

מאת: shiritרהיטים11/06/181626 צפיות
אם אתם מעוניינים לגבש בביתכם ריהוט עתיק מהזן האיכותי ביותר, לא רק איכותם חשובה אלא גם הכרת סגנונות העיצוב בתחום הזה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica