חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השפעת ההתקן על סקס

מאת: Amosנשים - כללי28/10/20101542 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מירנה (Mirena) הוא התקן תוך רחמי שמיוצר על ידי חברת התרופות באייר שרינג פארמה. מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת סילסיה שבפולין קובע, שיתרונות ההתקן, כמו מניעת הריון יעילה בנוסף להפחתת הדימום הווסתי, עשויים להשפיע לטובה על חיי המין של האישה. יתכן שנשים שמרגישות בטוחות ומוגנות מפני הריון לא רצוי יהיו נינוחות יותר וייהנו מחיי מין פעילים יותר. יתרה מזאת, עם השימוש במירנה אין ירידה ברמות האסטרוגן ולכן אין חשש כי הלחלוח של הנרתיק יפחת.

תנאי המחקר ותוצאותיו

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעת המירנה על איכות החיים ועל התפקוד סקס המיני של הנשים. לצורך המחקר נאספו 150 נשים בגילאים 45-30 במרפאות גינקולוגיות, מתוכן 52 נשים משתמשות במירנה; 48 נשים היוו את קבוצת הביקורת הראשונה, שכללה נשים שיש להן התקן תוך רחמי שאינו מירנה; 50 נשים היוו את קבוצת הביקורת השנייה, שכללה נשים שאינן משתמשות באמצעי מניעה בשנה האחרונה, אולם פעילות מבחינה מינית. הנשים התבקשו למלא שאלון שכלל מספר חלקים: שאלות כלליות, שאלות גניקולוגיות, סוג אמצעי המניעה ומשך השימוש בו, וכן שאלונים שבוחנים את איכות החיים ואת התפקוד סקס המיני בארבעת השבועות האחרונים.

תוצאות המחקר: משך השימוש הממוצע במירנה היה שנתיים, בעוד משך השימוש הממוצע בהתקנים האחרים היה שלוש שנים. תוצאות המחקר הראו כי בפרמטרים הקשורים לאיכות החיים, כמו בריאות כללית, מגבלות עקב בעיות רגשיות, אנרגיה לעומת עייפות ובריאות רגשית, בקבוצת המירנה המצב היה טוב יותר ונמצאה עדיפות מובהקת סטטיסטית לקבוצת המירנה. בשאלת הבריאות הכללית, נשים שמשתמשות במירנה העריכו את בריאותן הנוכחית כגבוהה מאוד לעומת נשים בקבוצות האחרות. נשים בקבוצות הביקורת ציינו באופן מובהק יותר מאשר בקבוצת המירנה כי הן סובלות מעייפות וחוסר אנרגיה.

תפקודן בהקשר סקס המיני של הנשים

תוצאות ה-FSFI, שאלון להערכת התפקוד סקס  המיני בקרב נשים , הראו כי נשים בקבוצת המירנה דווחו על יותר פעילות מינית בהשוואה לקבוצות הביקורת. התוצאות הכלליות של ה-FSFI הראו, כי באופן מובהק סטטיסטית לנשים המשתמשות במירנה יש חיי מין טובים יותר. ההבדל הברור ביותר בין הקבוצות נמצא בפרמטרים תשוקת סקס מינית, עוררות מינית ודיספארניה (כאב בעת קיום יחסי מין או סקס ). לגיל הנשים לא הייתה השפעה על הפרמטרים הקשורים באיכות חיי המין של הנשים.

שאלון SFK-K להערכת הצרכים המיניים בקרב נשים אישר את מה שנמצא בשאלון ה-FSFI: התפקוד סקס הטוב ביותר נמצא אצל נשים המשתמשות במירנה. בעיות בתפקוד המיני נמצאו יותר בקבוצת התקני נחושת רגילים, מעט מאוד בעיות בתפקוד המיני נמצאו בקבוצת המירנה.

ייחודו של המחקר הנוכחי

מסקירה של הספרות נראה כי מעט מאוד תשומת לב ניתנה להשפעה שיש להתקנים תוך רחמיים על איכות חיי הנשים והתפקוד סקס . בדרך לל בספרות משווים את מירנה לגלולות למניעת הריון ולא להתקני נחושת.

מחקרים קודמים שבדקו את המירנה בהשוואה לגלולות למניעת הריון או בהשוואה לנשים שעברו ניתוח לכריתת רחם, הראו כי עם מירנה יש שיפור באיכות חיי הנשים וכן ירידה בכמות הדימום הווסתי ובכאבי המחזור, אבל לא הראו שיפור מובהק סטטיסטית בחיי המין של הנשים. גם במחקר הזה נמצא כי למירנה יש עדיפות בפרמטרים של איכות חיים. בנוסף לכך נמצאה עדיפות גם בפרמטרים של איכות חיי סקס של הנשים בהשוואה להתקני נחושת ובהשוואה לנשים שאינן משתמשות באמצעי מניעה בכלל.

במחקר הנוכחי נעשה שימוש בכלים אבחנתיים מקובלים ואמינים. נמצא כי נישואין מתקשרים באופן חיובי עם איכות חיים טובה יותר, בריאות כללית טובה יותר ותפקוד סקס טוב יותר. אולם, נחוצים מחקרים נוספים, פרוספקטיביים ואקראיים.

הניתוח שנעשה במחקר זה הראה כי נשים המשתמשות במירנה נהנות מאיכות חיים גבוהה יותר, ללא קשר לגיל, דבר הבא לידי ביטוי בייחוד בהיבטים של בריאות כללית, מרץ לעומת עייפות ורווחה רגשית. כמו כן נמצא יתרון מובהק למירנה בהקשר של תשוקה מינית, עוררות מינית ושכיחות נמוכה יותר של חוסר תפקוד סקס .

קרדיט ל www.doctors.co.il

 



תגיות המאמר: נשים, סקס, התקן, תפקוד מיני


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סקס , סמים , סקס ורוקנרול

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Amos

מאת: Amosנשים - כללי28/10/101498 צפיות
מסתבר שלא צריך הרבה בכדי לטפל בנשים עם הפרעה בעוררות המינית. מחקר חדש מצא כי בשליש מהנשים שטופלו בפלאסבו תועד שיפור משמעותי בחשק המיני

מאת: Amosחינוך ולימודים - כללי18/10/103253 צפיות
כהורה, ללמד את הילד שלך לקרוא ולכתוב הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה תעשה בשבילם. דרך לקחת את הזמן כדי לעשות את זה לפני שהם הולכים לבית הספר

מאת: Amosדיאטה18/10/101443 צפיות
להתחיל עם עצמך להשתלב עם אימונים וגם אופניים היא אחת הדרכים המהירה ביותר לרדת במשקל ולהרגיש טוב עם עצמך - וזה גם כיף.

מאת: Amosעיצוב18/10/101400 צפיות
ג'ינס סקסי וצמוד זה הדבר הכי חם בשוק כרגע - גם אם אתה לא כ"כ אוהב....................... המשך לקרוא

מאמרים נוספים בנושא נשים - כללי

מאת: tiloniנשים - כללי23/11/179309 צפיות
(חיפוש בגוגל תמונות, תמונות לא מצונזרות)

מאת: שלום כהןנשים - כללי23/05/1711388 צפיות
כמעט אין אדם שלא מכיר את המושג 'קנדידה', גם אם הוא אינו מכיר אותו בשמו. מדובר למעשה בפטריה מסוג שלרוב אינו מזיק, ואף קיים ככל הנראה בגופם של מרבית האנשים, אך במצבים מסוימים היא מביאה לזיהום ואיתו גירוי טורדני או אפילו כאב, ובמקרים נדירים של חולי קשה (כמו מחלות סופניות או כרוניות ספציפיות) היא אף מסכנת חיים. הטיפול בפטריית הקנדידה הוא פשוט, כמו גם אבחנתה, כך שכל עוד מקפידים לבדוק ולטפל, לא נשקפת כל סכנה לאדם הסובל ממנה - וכן מובטחת שמירה על איכות החיים שלו כפי שהיתה קודם לכן.

מאת: sharondan80נשים - כללי14/06/1610943 צפיות
ההכנות לחתונה, כל חתונה, נמשכות ברוב המקרים כמה וכמה חודשים, כשמטבע הדברים מקדישות הכלות לעתיד תשומת לב נרחבת לנושא השיער שלהן ביום המרגש ביותר בחייהן.

מאת: רוברטנשים - כללי06/09/152277 צפיות
תוספות שיער - שיער מלא וארוך גם אצלך! למה נשים כל כך אוהבות שיער ארוך? אם יש דבר שעדיין לא הצליח להשתנות מזה שנים על גבי שנים זה היופי בשיער ארוך של אישה. כולם יודעים ששיער ארוך אצל אישה זה אחד מן הסימנים הכי נשיים וסקסיים שיש. לא יעזור שינסו גם כמה גברים להאריך את שיערם ולחשוב שזה מתאים גם להם, מהאישה לא ניתן לקחת את יופי שיערה- זהו הכתר שלה. לכן, יותר ויותר נשים אשר שיערן אינה ארוך במיוחד או שהינו דליל ניגשות לפתרון הנהדר שהטכנולוגיה בתחום של עיצוב שיער מציעה להן- תוספות שיער.

מאת: רועי כץנשים - כללי09/08/151878 צפיות
תוספות שיער מהווה תוספת כח עצום למראה הטבעי שלך בכלל ולבטחון העצמי שלך בכלל. ישנם שיטות שונות להדבקת תוספות שיער. ישנם סוגים שונים של סוגי תוספות שיער, במאמר זה הביא כמה.

מאת: sharondan80נשים - כללי28/07/151809 צפיות
השמש הפציעה ורצית לעשות גיחה לחוף הים, אבל בגד הים מהשנה שעברה כבר לא יושב כל כך יפה? ואולי הוא לא עולה עליך בכלל? נשים רבות חוות את התחושות האלו בכל יום ולכן אספנו עבורכם את השאלות העיקריות על הצרת היקפים וסיפקנו תשובות.

מאת: אביגיל ולרנשים - כללי22/07/151986 צפיות
מצעים לילדים קונים בהמלצת ילדים בלבד. אין כמו הפעוט או המתבגר להסביר לנו באופן שאינו משתמע לשתי פנים על ההדפס של הדמות המצוירת או קבוצת הכדורגל שבלעדיהם אין למצעים רשות להיפרש על מיטתם. אם אצל ההורים המצעים נרכשים רק בחגים כמו ראש השנה ופסח, אצל הילדים הכל תלוי בסדרה המשודרת ובכוכבת המצוירת הבאה. קשה להחליט אם מצעים לילדים הם אלו שנרכשים בעקבות חלומות הילדות או שהם אלו שגורמים לחלומות בלילה להתעורר לחיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica