חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב וסידור הבית בעונת מעבר

מאת: רונית מרוםעיצוב פנים30/10/2010912 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החלטתם לעבור דירה? מזל טוב! הכינו נעלי ספורט והיכונו להתרוצצויות אינסופיות. אחרי סידורי הרכישה, טפסי המשכנתא, סידורי ההובלה ועוד. רגע לפני שאתם נכנסים למרוץ המטורף אחר כל הנושאים הבוערים הדורשים טיפול, כדאי לשבת בנחת ולהכין רשימה של כל הסידורים "הקטנים" שעלולים להשמט מזיכרונכם ולהשאיר אתכם עם בית מעוצב למשעי אך עם תוהו ובוהו...

ולא משנה אם  אתם עוברים לבית צמוד קרקע עם גינה, או שוכרים דירה בקומה 20 בלי מעלית עם שותפים מעצבנים- ההיערכות והתארגנות לקראת המעבר דומות מאוד. מעבר להתרגשות הגדולה ותחושת ההתחדשות, מלווה תהליך המעבר גם בלא מעט תקלות- מובילים שלא עמדו בלוח הזמנים, סבלים ששברו, שרטו או איבדו, קופסאות שנשכחו בדירה הקודמת, ארגזים שחודשיים אחרי המעבר עדיין לא נפרקו...

לרגל הפתיחה הלא רשמית של "עונת המעבר" לפניכם טיפים חשובים שרכשתי מנסיוני כאדריכלית ומעצבת פנים, לאיך עוברים בשלום את המעבר:

הפרידה..

מעבר דירה הוא זמן מצוין לבדק בית, מיון ופרידה מכל מה שהגיע שעתו לעבור לעולם טוב יותר, להימכר או להיתרם: בגדים, נעליים, מצעים ומגבות, ספרים, ניירת, מוצרי חשמל, מלאי המזווה, רהיטים, אביזרי תאורה, וילונות, אוספים חפצי נוי ותמונות. עברו חדר חדר והכינו רשימה מה הולך לתרומה, מה עובר לשכנים או לחברים ומה הולך איתכם.

סמנו את כל הארגזים.

תכולת הארגז -- צעצועים, ספרים, כלי מטבח, כלי נגינה אם יש וכו'.

חדר יעוד -- לאיזה חדר מיועד הארגז, ניתן לעשות שימוש ע"י מדבקות צבעוניות.

שביר -- יש להתייחס אליו במשנה זהירות ולהעיר את תשומת ליבם של המובילים לכך.

מספר סידורי לארגזים -- לא חובה, אבל אם יש לכם זמן וסבלנות רצוי להכין רשימה מלאה של כל הארגזים, שתישאר אצלכם ותוכלו לעקוב אחרי הארגזים ולוודא שכולם הגיעו בתום ההובלה.

פינוי והובלה:

עלות ההובלה נקבעת בהתאם למספר פרמטרים, מספר החפצים, נפחם, מרחק נסיעה, גובה הקומה ממנה מתבצע המעבר וגובה הקומה אליה פורקים. פרמטר נוסף הוא עיתוי המעבר, כאשר בקיץ המחירים גבוהים יותר.

אל תשכחו את כל הביורוקרטיה שיש בהעברת דירה:

בדואר קיים שרות עקוב אחריי הניתן ללא תשלום במשך שישה חודשים ואחר כך בתשלום, השרות דואג להעביר את הדואר שמגיע לכתובת הישנה ישר לביתכם החדש. דאגו לשינוי כתובת בתעודת הזהות. קופת החולים -  אם הינכם עוברים לעיר אחרת התקשרו לרופאיכם ובקשו את התיקים הרפואיים, חידוש של מרשמים שתוקפם עומד לפוג. רישום הילדים לגן ובתי ספר - מומלץ לברר במחלקת החינוך של רשות המקומית אילו גנים ובתי ספר יש בסביבת מקום מגורכם החדש, ולערוך ביקור בגנים במהלך שעות הפעילות, אם יש לכם העדפה לגן מסויים תוכלו לפנות בבקשה למחלקת החינוך עוד לפני שיבוצו של הילד ובכך תחסכו לעצמכם ניסיונות נואשים לשנות את "רוע הגזירה", לאחר שכבר התקבלו החלטות במערכת. העתקת מנויים – כבלים, אינטרנט, בזק - כדי שלא תרגישו מנותקים, דאגו להתחבר בהקדם לכל תשתיות התקשורת, וכדאי לתאם את החיבורים כבר ליום המעבר. מי עדן, עיתונים, וכדומה. רצוי להודיע לשכנים שהנכם עוזבים ואם יש לכם שכן שאתם סומכים עליו, לתת לו גם את הכתובת / טלפון החדשים.

"חבילת הצלה"

לפני ההובלה של הדירה, חשוב להכין "חבילת הצלה". מה כוללת החבילה? 
סט בגדים להחלפה, מגבת, מברשת שיניים, סבון, סט מצעים ולמעשה כל דבר שאתם חושבים שתזדקקו לו מיד אחרי ההובלה ויחסוך לכם את הזמן והטרחה של פירוק הארגזים וחיפוש אותם דברים. לכן כדאי להכין סט בגדים להחלפה, מגבת, סבון ומברשת שיניים, נייר טואלט.  אם יש לכם ילדים קחו עבורם שמיכות, צעצוע שהם אוהבים במיוחד ואפילו חיתולים אם מדובר בתינוקות.

חומרי ניקוי מסוגים שונים, כלי אוכל לכל בני הבית לארוחה אחת. ערכת עזרה ראשונה, ארגז כלים, שקיות אשפה.

את "חבילת ההצלה" דאגו לשים בצד ולקחת עימכם (ולא עם המובילים) בזמן המעבר.

מזיקים ומטרידים:

ההדברה היא פעולה חיונית בחודשי הקיץ, ובמיוחד הכרחית לפני שעוברים לבית חדש.

לפרוק מבלי להתפרק:

כמה ימים לפני המעבר, מומלץ להגיע לדירה החדשה ולתכנן היכן יונחו הארגזים ופרטי הרהוט השונים. את יום המעבר מומלץ לקבוע ליום חמישי, כדי שיהיה לרשותכם סופשבוע שלם להתארגן בבית החדש. בעת הפריקה חשוב להניח את הרהיטים והארגזים בחדרים המיועדים להם.

ישן מול חדש:

יש משפחות המנצלות את המעבר לבית חדש כד להחליף כמעט את כל פריטי הרהוט והאביזרים, יש אחרות המעדיפות לרענן רק חלק מהאבזור, אם מטעמי חיסכון ואם כתוצאה מחיבה גדולה לפריטים הקיימים. ועדיין, מעבר לדירה חדשה, בעלת מידות ותכנון שונים מהדירה הקודמת מצריך לא מעט שינויים החללי הבית השונים,  במיוחד במטבח ובסלון..אפשר לרענן את המראה ע"י החלפת ידיות הוספת כריות, צביעה מחדש של הרהיטים, לרפד בבד אופנתי.

זהו-זה, הגעתם בשעה טובה לביתכם החדש, כעת נותרו עוד מספר דברים שלא כדאי לשכוח לפני שאתם מסיימים את המעבר רשמית: עבדו בצורה שיטתית, חדר אחרי חדר, לפי סדר עדיפויות, והשאירו לעצמכם זמן למנוחה. תמונות, שטיחים, וילונות וחפצי נוי השאירו לסוף.

מומלץ לסדר קודם כל את המטבח, שהוא ליבו של הבית, משם לעבור לחדרי הילדים, כדי שתהיה להם תחושה של בית מיד בהתחלה, אחר כך לחדר ההורים, ולבסוף לסלון וכל השאר.

עכשיו אתם פנויים להכין משהו קל לאכול, לשתות כוס קפה, ו..לחזור לעבודה..

נו, מה חשבתם, פיקניק?

בהצלחה..

רונית מרום – אדריכלות ועיצוב פנים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונית מרום, אדריכלות ועיצוב פנים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית מרום

מאת: רונית מרוםעיצוב פנים18/12/11941 צפיות
אחד הגורמים החשובים והמשפיעים על התחושה הכללית בבית שלנו הוא חוש הריח. ריח טוב משפיע לחיוב על האווירה ומסייע בשיפור האנרגיה, בתחושת רגיעה נעימה ובעידוד הרומנטיקה, בעוד ריח מבאיש פוגע באווירה, גם בבית המושקע והאסתטי ביותר.

מאת: רונית מרוםשיפוצים23/12/101757 צפיות
השיפוץ כבר מזמן לא רק נחלתם של בתים מוזנחים שהקירות בהם לא ראו צבע שנים, או שמערכת האינסטלציה על סף קריסה. גם בתים חדשים יחסית, אפילו דירות מקבלן, מבקשים היום מגע של שיפוצניק.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב פנים

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים06/09/222482 צפיות
ברור כי כדי לקבל היתר בנייה, יש להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית, וככל שזו תחליט לאשר את הבקשה להיתר בנייה, ניתן יהיה להפיק את היתר הבנייה מכוחה של אותה החלטה, כל עוד היא בתוקף. מועדי תוקפה של החלטה ליתן היתר בנייה, ואפשרויות הארכת תוקפה, קבועים ב-תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), תשע"ו-2016 (להלן: "התקנות").

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/222723 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202893 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202737 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאת: גיא רונאלעיצוב פנים14/05/202803 צפיות
הדפסה על זכוכית הינה טרנד עולה בעולם עיצוב הבית והמשרד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימושים רבים שלא התאפשרו קודם להדפסות מסוג זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות ומכאן את השימושים המומלצים עבורה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים02/04/202251 צפיות
הבאנו לכם כמה טיפים איך לתחזק את השטיח שלכם בצורה הנכונה כדי שתישמר לאורך זמן במראה המקורי

מאת: דוד כהןעיצוב פנים11/03/202226 צפיות
גם היום בעידן המודרני או הפוסט המודרני, בעידן בו אנחנו מחפשים עיצובים מינימליסטיים, עיצובים שמתאימים יותר לרוח התקופה ובוודאי למאה ה-21, הרי שיש תחומים מסוימים בהם אנחנו דווקא מעדיפים להיצמד לעיצובים קלאסיים, עיצובים ישנים וטובים, כאלה שאנחנו מכירים וכמו שטיחים קלאסיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica