חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה בין ריח לבין עיצוב פנים

מאת: רונית מרוםעיצוב פנים18/12/2011938 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם דרכים שונות להכניס הביתה ריחות נעימים, החל בריחות מעוררי תיאבון של בישול ואפייה דרך ריחות מפתים המופצים בעזרת נרות דולקים, פתיתי סבון, קטורות דקורטיביות ומכשירים חשמליים נסתרים לתוספת ריח. אומנם לריח אין צבע או צורה, אבל לאלמנט ממנו הוא מופק יש גם יש.

כמעצבת פנים עם ניסיון של שנים בתחום אני יכולה להעיד כי אמנם ריח אינו ויזואלי אך השפעתו על רמת עיצוב פנים הבית גדולה.


פרחים: הדרך הפשוטה והאהודה ביותר להכניס ריח נעים לבית היא באמצעות פרחים. זר נרקיסים, זר שושנים או ורדים, או סידור מהודר של מבחר פרחים, יכניסו לבית ריח מרענן וטבעי
ניקיון: הסבון של היום כבר לא מיועד רק לרחצה, אלא גם להפצת ריח וליצירת אופי בחדר.ישנם מחרוזות ריחניות של סבונים בצורות שונות, אשר ניתן לתלות בחדר הרחצה, בצדה הפנימי של דלת ארון הבגדים ואפילו במזווה דחוס.
נרות: מגוון הנרות כיום הוא עצום, הן בגודל, הן בצורה והן במרקמים. חלק מהנרות מעוצבים עם עלי ורדים, צדפים ופולי קפה, והאפקט המרצד של אור הנר מוסיף לחלל ערך מוסף ומספק תאורה חמימה וחושנית.
קטורת: הקטורות המודרניות עדיין מפיצות את הריחות של פעם, לצד ניחוחות חדשים יותר, שמאפשרים למי שנמצא לידם להיזכר באירועים טובים, שכן לריח, כמו למראה עיניים או למגע, יכולת להזכיר לנו נשכחות.
ריח מחשמל: הדרך המשוכללת ביותר להכניס ריח לחלל היא באמצעות מפיצי ריח חשמליים. כל מה שצריך הוא למקם בשקע את מפיץ הריח וללחוץ עליו מדי פעם כדי לשחרר ריח. הריח דווקא נעים, אך העיצוב של הכלים הללו נותר פלסטי ומגושם, ולכן חשוב למקמו במקום נסתר מהעין.
פיסות קרמיקה ריחניות: מוצר חדש יחסית לתוספת ריח בבית הן פיסות קרמיקה ריחניות, המגיעות בשלל צבעים וצורות. פתרון מצוין לארון הבגדים, לתצוגה דקורטיבית על שידה פתוחה ואפילו במדפי הספרים.
כריות: כרית נוי בחדר המגורים יכולה להפוך גם לכרית ריח. פשוט, פותחים את רוכסן הציפית ומזליפים מספר טיפות של שמן ארומתי לתוך המילוי הרך. אחת למספר שבועות, כשהריח מתנדף, חוזרים על הפעולה.
ניחוח שקוף: מבערים מזכוכית המשלבים שמנים ארומתיים יוצרים הנאה כפולה, גם אור נר מרצד המופץ מהזכוכית השקופה, וגם מהריח הנעים המתפזר בחלל.
שמנים בריאות ארומתית: הארומתרפיה, היא תורת הניחוחות הבריאותית המייחסת לריחות סגולות מרפא ייחודיות. על פי התורה, בעזרת תמציות של פרחים, צמחים ותבלינים, המשולבות בשמנים ארומתיים אתריים, ניתן להפיק ריחות שונים שיש להם השפעה רבה על ההרגשה הנפשית והפיזית. 
מעבר לריפוי, משפיעים השמנים הריחניים על האווירה בחלל ויכולים לשנותה כליל.
.

איזה אווירה תרצו ליצור, ומה הריח הנדרש?

ניחוח אהבה: לבנדר, פצ'ולי, ורדים, תותים
ניחוח בריאות: רוזמרין, לבנדר, אקליפטוס
ניחוח של הצלחה: תותים, ג'ינג'ר, סיגליות
ריח שמעורר אנרגיה: דובדבן, אורנים, קינמון, רוזמרין
ריח להגנה: קוקוס, ציפורן, לוטוס
ריח אפקטיבי לטיהור: קינמון, לימון, אקליפטוס, מרווה, אורן
ניחוח סקסי: מוסק, ורד, וניל


חשוב לזכור! ריחות מוצלחים יעשו לנו את היום, יעוררו בנו יצירתיות, רומנטיקה ושלווה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונית מרום, אדריכלות ועיצוב פנים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית מרום

מאת: רונית מרוםשיפוצים23/12/101755 צפיות
השיפוץ כבר מזמן לא רק נחלתם של בתים מוזנחים שהקירות בהם לא ראו צבע שנים, או שמערכת האינסטלציה על סף קריסה. גם בתים חדשים יחסית, אפילו דירות מקבלן, מבקשים היום מגע של שיפוצניק.

מאת: רונית מרוםעיצוב פנים30/10/10911 צפיות
החלטתם לעבור דירה? מזל טוב! הכינו נעלי ספורט והיכונו להתרוצצויות אינסופיות. אחרי סידורי הרכישה, טפסי המשכנתא, סידורי ההובלה ועוד. רגע לפני שאתם נכנסים למרוץ המטורף אחר כל הנושאים הבוערים הדורשים טיפול, כדאי לשבת בנחת ולהכין רשימה של כל הסידורים "הקטנים" שעלולים להשמט מזיכרונכם ולהשאיר אתכם עם בית מעוצב למשעי אך עם תוהו ובוהו...

מאמרים נוספים בנושא עיצוב פנים

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים06/09/222450 צפיות
ברור כי כדי לקבל היתר בנייה, יש להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית, וככל שזו תחליט לאשר את הבקשה להיתר בנייה, ניתן יהיה להפיק את היתר הבנייה מכוחה של אותה החלטה, כל עוד היא בתוקף. מועדי תוקפה של החלטה ליתן היתר בנייה, ואפשרויות הארכת תוקפה, קבועים ב-תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), תשע"ו-2016 (להלן: "התקנות").

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/222695 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202884 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202728 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאת: גיא רונאלעיצוב פנים14/05/202797 צפיות
הדפסה על זכוכית הינה טרנד עולה בעולם עיצוב הבית והמשרד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימושים רבים שלא התאפשרו קודם להדפסות מסוג זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות ומכאן את השימושים המומלצים עבורה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים02/04/202243 צפיות
הבאנו לכם כמה טיפים איך לתחזק את השטיח שלכם בצורה הנכונה כדי שתישמר לאורך זמן במראה המקורי

מאת: דוד כהןעיצוב פנים11/03/202221 צפיות
גם היום בעידן המודרני או הפוסט המודרני, בעידן בו אנחנו מחפשים עיצובים מינימליסטיים, עיצובים שמתאימים יותר לרוח התקופה ובוודאי למאה ה-21, הרי שיש תחומים מסוימים בהם אנחנו דווקא מעדיפים להיצמד לעיצובים קלאסיים, עיצובים ישנים וטובים, כאלה שאנחנו מכירים וכמו שטיחים קלאסיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica