חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרציתם לדעת על תחרויות באינטרנט ו- הגרלות באינטרנט ולא העזתם לשאול

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי31/10/20101595 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיצד לערוך תחרות באינטרנט?

המאמר להלן יסקור בקצרה את תופעת התחרויות באינטרנט ויעניק מספר עצות יקרות מפז לעריכת תחרות יעילה ומוצלחת. הטיפים נלמדו לאחר עריכת מספר תחרויות בפועל ולאחר ייעוץ חיצוני לעורכי תחרויות.

בשנים האחרונות, וכחלק מניסיונותיהם ההולך וגובר של בעלי עסקים ואתרי אינטרנט למשוך לקוחות וגולשים, החלו לצוץ תחרויות אינטרנטיות רבות. ההצלחה של תחרויות אלו בהבאת לקוחות שנויה במחלוקת אך לצורך מאמר זה נניח כי כל עוד התחרות ערוכה ומנוהלת כראוי היא תהיה יעילה ומוצלחת.

סקירה קצרה אודות עולם התחרויות באינטרנט:

כיצד נולדו התחרויות ברשת? עיקרה של התופעה החלה לפני כשנתיים-שלוש כאשר הבינו גורמי הפרסום השונים את הכוח העצום הגלום ברשתות ובאתרים החברתיים ושאין די בפרסומות הטמונים באתרים אלו - גם אם מדובר בפרסומות אקטיביים כגון פרסומות פלאש, פרסומות "מדברות" וכדומה - שכן הגולשים כבר התרגלו אליהם והחלו להתעלם מהם. גורמים אלו ביקשו לנצל את תנועת הגולשים באתרים ולהפוך אותם ליותר מעורבים במוצר או בשירות על מנת ליצור היכרות ונאמנות טובה יותר. אך השאלה הייתה איך עושים זאת? מהר מאוד הם הבינו שהלקוח/גולש (בכל העולם אבל במיוחד בישראל) נוטה לשאול את עצמו את השאלה: "מה יוצא לי מזה?" (בהמשך נראה שלשאלה זו התווספה שאלה נוספת של: "האם המאמץ שווה את התמורה?"). כעת, לאחר שהבינו מה מניע חלק גדול מהלקוחות הם הגיעו למסקנה כי הכלי של התחרויות וההגרלות הינו כלי יעיל להעלאת המודעות והמעורבות - וכך החלו לצוץ להם לאט לאט יותר ויותר תחרויות.

סוגי התחרויות באינטרנט: כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של תחרויות באינטרנט אשר מופעים באתרים, ברשתות חברתיות, בבלוגים ובפורומים ופזורים על מגוון רחב של נושאים.

תחרויות אלו קיימות במספר צורות וסוגים כאשר ניתן לחלק את התחרויות ל-4 סוגים עיקריים:


    • תחרויות רישום - בתחרויות אלו כל שעל המשתתף לעשות הינו להירשם לתחרות ובכך לספק ליוזם התחרות מידע אודות סוג הלקוח הפוטנציאלי. בתחרות מסוג זה הלקוח נחשף למוצר, השירות או המותג החדש אשר מעוניינים להפיץ. 
    • תחרויות טריוויה - בתחרויות אלו על המשתמש לענות על שאלה או מספר שאלות כאשר בחלק מן התחרויות מדובר בשאלה "סמלית" שהתשובה לה ברורה ואילו בתחרויות אחרות מדובר במספר שאלות אשר אכן בודקות ידע מסוים ודורשות יותר מעורבות מצד המשתתף. תחרויות אלו בדר"כ נועדו לקדם מוצר על-ידי הפצת ידיעה אודות קיום המוצר - כך למשל לצורך קידום סרט או ספר חדש. 
    • תחרויות יצירתיות - בתחרויות אלו המשתתף לרוב נאלץ ליצור סרטון/שיר/סיפור/תמונה וכדומה כאשר היצירה הכי מוצלחת/פופולאריות זוכה בפרס. בתחרות מסוג זה הפרסים לרוב גדולים ומשמעותיים יותר שכן נדרש תמריץ עבור מאמץ המשתתפים. 
    • תחרויות פופולאריות - תחרויות אלו, או בשמם החדש - "תחרויות ה-LIKE" - הינן תחרויות שמשלבות תכונות מהתחרויות שהוזכרו אך המרכיב הבולט שבהן הינו אלמנט ההצבעה. המשתתף נאלץ לספר בדיחה, לעלות מתכון, לשלוח תמונה וכדומה ואז לקבל כמה שיותר קולות/הצבעות/לייקים על-מנת לזכות בפרס. גם כאן לרוב מדובר בפרסים גדולים עם כי עקב שחיקת השיטה יש ירידה בערך הפרסים. מטרת תחרות מהסוג הזה הינה ליצור מודעות רבה ככל שניתן למוצר/שירות/אתר. לשיטה מספר חסרונות די מהותיים: עקב תחרויות אלו ורצונם של החברות הגדולות לקבל הרבה לייקים, נוצר מצב שבו כיום יש מאות אלפים של חשבונות פייסבוק פיקטיביים אשר שייכים לחברות עצמם או לאנשים בודדים. כך ייתכן מצב שתראו כמה מאות לייקים ותחשבו שאולי השתתפו מאות אנשים כאשר בפועל השתתפו שליש מהכמות אם לא פחות. שנית וחשוב אף יותר, שיטת הלייקים מאלצת אנשים להציק לחברים שלהם ובשלב מסוים אנשים אלו כבר מפסיקים לבקש עזרה מחבריהם דבר שמביא לירידה במספר המשתתפים בתחרות. לסיום, צריך גם לזכור, שתחרות מסוג זה גם מפחית את מספר המשתתפים כי כל אלו שאין להם חברים רבים בפייסבוק חוששים שאין להם סיכוי לזכות ולכן מראש לא משתתפים. אני לא טוען שלא צריך להיעזר בכפתור ה-לייק אלא פשוט לא להפוך את כמות הלייקים לתנאי לזכייה. 
    • שילוב ביניהם - כמובן שיש תחרויות אשר משלבות קצת מזה וקצת מזה.

ולעיקר-טיפים לעריכת תחרות באינטרנט - סליחה, התכוונתי טיפים לעריכת תחרות מוצלחת באינטרנט:

1. הכנה לתחרות ושאלות מכוונות - בחירת סוג התחרות - בטרם בחירת סוג התחרות יש לשאול מספר שאלות מכוונות כאשר לכל תחרות מטרה ואופי שונה כאמור:

א.      מהי מטרת התחרות? האם אני מנסה ליצור מודעות למוצר/שירות/אתר חדש? האם אני מנסה ליצור נאמנות בקרב לקוחות קיימים? האם סתם בא לי לפנק את הלקוחות הקיימים?

ב.      מה התקציב שיש בידי, אם בכלל? לצורך עריכת תחרות אין צורך בתקציב גדול, הכל תלוי במטרת התחרות, בסוגה ובמטרה שלכם.

ג.       מהו קהל היעד שלי?

לאחר שבחרנו את סוג התחרות עלינו להיערך לתחרות עצמה.

2. השגת הפרסים. ישנם 3 אפשרויות להשגת פרסים לתחרות שלכם:

א.      קניית הפרסים - שיטה זו מתאימה לאנשים/עסקים שיש להם תקציב גדול קצת יותר. השיטה פשוטה וברורה מאליה - אתם פשוט הולכים וקונים את הפרסים - כך למשל תוכלו לקנות שובר לספא זוגי, טיסה לחו"ל וכל דבר העולה בדעתכם. גם החיסרון ברור - זה עולה כסף...

ב.       עסקת חליפין - בשיטה זו מבצעים מעין עסקת חליפין עם מספר עסקים. הם מעניקים את הפרסים כנותני חסות ובתמורה מקבלים חשיפה ופרסום. שיטה זו נוחה מאוד לשני הצדדים שכן יוזם התחרות אינו נאלץ לשלם דבר מכיסו ואילו נותן החסות אינו נאלץ לשלם מזומן עבור פרסום אלא מעניק ממוצריו. עם זאת, לא קל בכלל לקבל חסויות מסוג זה עבור פרסים משמעותיים ויקרים (החל מ-300 שקל ומעלה) ועלייך להציג מודל שיווקי טוב לנותן החסות - מודל אשר יהיה כדאי לנותן החסות. כמו-כן, לא תמיד תרצו או תוכלו לקדם מוצרים של אחרים.

ג.       "מתווכי פרסים" ויועציי תחרויות - בהמשך ישיר לשיטה 2 לעיל, ניתן להיעזר בשירותים של "מתווכי פרסים" ויועציי תחרויות כפי שאני קורא להם/לנו (כי אני גם חלק מהם) אשר מבצעים את העבודה עבורכם. מדובר באנשי שיווק במהותם אשר יודעים כיצד לבנות ולנהל תחרות, וחלקם אף ישיגו את הפרסים עבורכם כחלק מהשירות. החיסרון - זה עולה לכם כסף. היתרון - הרבה פעמים זה עולה הרבה פחות מהמתנות עצמם.

2 טיפים חשובים בהקשר של הפרסים - חשוב שהפרסים יהיו קשורים לאופי האתר/שירות/מוצר. כיום ניתן לראות עורכי תחרויות רבים אשר מעניקים פרסים ללא קשר לפעילות הנדרשת מהמשתתף או לאתר אותו הם מקדמים. מצב זה יוצר ניתוק בין המוצר/שירות/אתר לבין התחרות ויש לזה השלכות בהמשך הדרך בהקשר של נאמנות ומודעות אצל הלקוח.

שנית, אל תתחילו את התחרות עד שאין לכם את הפרסים ביד או את המסמכים/שוברים של הפרסים. הרי אתם לא רוצים להגיע למצב שבסוף התחרות נותן חסות על פרס מסרב לתת את השובר או שפרס שתכננתם לקנות כבר אינו קיים...

3. מבנה התחרות והיעדר סיבוכים - כלל ברזל(!) - לא משנה איזה סוג של תחרות בחרתם - חשוב שההשתתפות בתחרות תהיה פשוטה עבור המשתתף. ככל שהתחרות תהיה מסובכת יותר כך תאבדו יותר משתתפים. וכן - למרות שאתם חושבים שההשתתפות בתחרות שלכם פשוטה - אני מבטיח לכם שהיא לא ואני מבטיח שחלק מהאנשים לא יבינו. תקראו היטב את הוראות התחרות - תראו שהבנתם - תקראו שוב ותתנו לעוד 2-3 אנשים לקרוא.

4. טופסי התחרות - כל תחרות שמכבדת את עצמה חייבת שתהיה לה תקנון - תקנון הינו מעין "חגורת בטיחות" של התחרויות. תפקיד התקנון הינו כפול: מחד להגן על יוזם התחרות מפני תביעות ו-2: להבהיר למשתתפים את הכללים - מה מותר ומה אסור. המידע צריך להיות ברור ולכלול, בין היתר: כיצד משתתפים? מה מותר ומה אסור לעשות. איזה זכויות יש למשתתפים ואיזה זכויות יש ליזם התחרות? מתי מתחילה התחרות ומתי היא מסתיימת? מהם הפרסים? של מי הזכויות ביצירות (בתחרויות שבהן יש יצירות)? וכו... תקנון טוב אמור להיות מספר עמודים. אני אישית ממליץ שלא לעשות כמנהג רוב בעלי האתרים הקטנים-בינוניים, ולא להעתיק תקנון מתחרות אחר ברשת כי אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה הן מצד משתתף עתידי שלא מרוצה ממשהו ואין לכם הגנה בתקנון, והן מצד יזם התחרות ממנו "השאלתם" את התקנון. [אני מבין שלפנות לעו"ד עולה כסף אבל יש כאלו שעושים זאת במחירים סבירים - וזה שווה את זה -  וניתן גם לפנות ליועצי התחרויות שהזכרתי לעיל (גילוי נאות - אני אחד מהם - אבל אני גם מוכן להפנות אתכם לגורמים אחרים)].

בנוסף לתקנון אתם צריכים להכין מראש עמוד "נחיתה" - זה העמוד באתר שלכם/בפייסבוק ובו כל פרטי התחרות והמידע היותר "כיפי" - איך משתתפים, מה הפרסים, תאריך התחלה ותאריך סיום וטופס/כפתור השתתפות.

5. הפצה של התחרות: ישנם מספר רב של דרכים בעזרתן ניתן להפיץ את התחרות:

א.      הפצה במייל: אם יש לכם רשימת גולשים שהסכימו לקבל מיילים מכם אז תדאגו לשלוח להם מייל אודות התחרות. אם הם לא הסכימו - אל תשלחו להם מייל כי יש סיכוי שהדבר ייחשב כעבירה לפי חוק הספאם (תלוי בעוד גורמים).

ב.      הפצה דרך הרשתות החברתיות: נצלו את הרשתות החברתיות, הקימו עמוד ייעודי לתחרות ברשתות אלו והפיצו את דבר התחרות. בקשו מחברים משפחה וכל מי שאתם מכירים לעזור בהפצת התחרות בשלב הראשוני.

ג.       פנייה לאתרים המפרסמים דברי תחרות: ישנם היום מספר אתרים מובילים אשר מפרסמים את התחרויות שיש ברשת. אין צורך לעשות פה פרסום חינם אבל ברגע שתכתבו בגוגל מילים כגון: פרסים, הגרלות, תחרות ותחרויות אתם תמצאו את רובן. מומלץ מאוד לפנות לאתרים אלו ולספר להם על התחרות שלכם. הם ישמחו לפרסם אותה.

ד.      פרסום: למי שיש תקציב קצת יותר גדול יכול לפרסם את התחרות באמצעי המדיה השונים - גוגל, באנרים, פייסבוק ועוד.

6. "האפטר פארטי של התחרות" - נצלו את התוצרים של התחרות. לאחר שהסתיים התחרות אל תסתפקו בהודעה על הזוכים. ישנם אמצעים רבים אותם תוכלו לנצל על מנת לרכב על הגל של התחרות ולקדם את המוצר/שירות/אתר שלכם. ניתן לפנות אליי לפרטים או לחכות למאמר הבא שלי...

7. תנמיכו ציפיות - אני מתנצל מראש - אבל זו האמת. אני יודע שרובנו חולמים שהתחרות שלנו תביא לאלפי ועשרות אלפי גולשים - אבל בפועל - אלא אם כן יש לכם תציב של כמה עשרות אלפי שקלים ולעיתים מאות אלפי שקלים - אל תצפו למספרים גבוהים מדי. (מה וכמה - זה תלוי בהרבה גורמים).

8 . זוכרים שאמרתי שבהמשך הגולשים שואלים "האם המאמץ שווה את התמורה?" - קחו בחשבון שהיחס בין גודל הפרס למאמץ שהמשתתפים יידרשו לתת הינו יחס ישיר כאשר מתישהו הקו של הגרף יהיה קו ישר. כלומר: ככל שהתחרות דורשת מאמץ גדול יותר מן המשתתף כך הפרס יצטרך להיות גדול יותר, ולא, אנשים פשוט לא ישתתפו. אך כאמור, בשלב מסוים, לא משנה מה גודל הפרס, קו הגרף מתיישר.

אלו בגדול הטיפים העיקריים לעריכת תחרות באינטרנט. כמובן שישנם טיפים רבים נוספים - אך לא את הכל אוכל לספר כאן במאמר אחד וחלק אני שומר עימי כסודות המקצוע. :-)

אסיים ואומר - עריכת תחרות דורשת מאמץ רב - תכנון, כתיבה, פיקוח, שיווק, ניהול, מתן שירות ומעקב לאחר מכן. מצד שני, זה כיף, זה מרגש, יש תמורה, אתה זוכה לפנק את הגולשים/לקוחות שלך ואתה מקדם את העסק שלך - כמובן שתמיד עדיף לעשות זאת כמו שצריך.

עד למאמר הבא...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו יועץ לבעלי אתרים/ ומקימי אתרים מסחריים (בעיקר בתחום הפנאי ובידור) בתחום ניהול מערך הלקוחות, הוספת שירותים בתשלום, רעיונות קידום יצירתיים והנחייה בעת הקמת העסק/אתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף דוד

מאת: אסף דודאינטרנט - כללי13/11/102155 צפיות
מחפשים פעילות לסוף שבוע או פעילות ליום שבת? נזכרתם ברגע האחרון שאין לכם כרטיסים או פעילות לסופ"ש ובא לכם להיות ספונטני? הילדים משגעים אותכם ואתם לא יודעים לאן לקחת אותם? הגעתם למקום הנכון! במאמר כאן בהמשך נציע לכם מספר פתרונות כיצד להתגבר על הבעיות המוזכרות.

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי07/11/102629 צפיות
אוהבים ספורט? מחפשים כרטיסים לאירועי ספורט? מחפשים מנוי למכבי במחיר מוזל? נתקעתם עם כרטיס למשחק וצריך למכור? רוצה לעבור יציע? כאן במאמר תוכלו לראות מהן הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת, כולל סקירה אודות מכירת כרטיסים לאירועי ספורט ומכירת כרטיסים לאירועי ספורט.

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי01/11/101255 צפיות
תחום מכירת כרטיסים באינטרנט ותחום קניית כרטיסים באינטרנט הפך ממזמן לתופעה מקובלת ומוכרת בקרב קהל הבליינים בישראל. כיום ניתן לקנות, למכור או להחליף כרטיסים לכמעט כל אירוע שרק תרצו לדמיין - החל ממופע רוק ועד למסיבת גיוס.

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי31/10/102197 צפיות
מכירים את זה שקונים כרטיסים להופעה, לקולנוע או כרטיסים להופעה מוזיקה מחו"ל ואז ברגע האחרון מגלים שלא תוכלו ללכת? או להיפך - נזכרתם ברגע האחרון וכבר לא מוצאים כרטיס אבל גם לא בא לכם לשלם מחיר מטורף לספסרים? אז עכשיו יש פתרון ודרך לקניית כרטיסים ברגע האחרון או למכירת כרטיסים ברגע האחרון.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181611 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165788 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161984 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161998 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161925 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162060 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162752 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica