חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכירת כרטיסים ו- קניית כרטיסים - כל מה שרצית לדעת ולא העזתם לשאול!

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי01/11/20101256 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי מאיתנו לא חיפש או ראה לאחרונה את הביטויים הבאים באינטרנט:

"מעוניין להחליף כרטיסים, קניית כרטיסים, מכירת כרטיסים, מחפש כרטיסים..." וכו

האמת היא, שלאחרונה ביטויים אלו מופיעים יותר ויותר (לפי כלי החישוב שלל גוגל toolbar).

"למה?" אתם שואלים - הכל במאמר הבא:

מזה מספר שנים, שוק הכרטיסים "המשניים" (כרטיסים שכבר נקנו/נמכרו מהמקור וכעת מנסים למכור או לקנותם שנית) או בשמם הנפוץ כרטיסים יד 2, הולך וצומח. ישנם מספר סיבות לתופעה זו כאשר העיקריות שביניהן הינן:

1. אנשים מקדישים יותר זמן לפנאי ובידור וכתוצאה מכך יותר אנשים קונים כרטיסים לאירועי ספורט, תאטרון, קולנוע, מופעי מוזיקה וכו.

2. היזמים ראו שיותר אנשים משקיעים בפנאי ובידור והחלו להרחיב את הפעילות שלהם בתחום, החל מהבאת מופעים מחו"ל ועד לארגון אירועי תרבות שונים בארץ. וכך חוזר חלילה שיותר אנשים קונים כרטיסים וכך מביאים יותר אירועים (בכפוף כמובן למצב הפוליטי בארץ).

3. כתוצר לוואי ישיר מ-1 ו-2, נוצר מעגל שלם של כרטיסים משניים - כרטיסים שאנשים רצו למכור וכרטיסים שאנשים רצו לקנות.

קצת סטטיסטיקה: במהלך הקיץ, כאשר הופיעה בישראל מדונה, כ- 8000 איש חיפשו לקנות, למכור או להחליף כרטיסים למופע בשבועיים שלפני המופע, וככל שמועד המופע קרב כך עלה מספר המחפשים והקונים. כך גם קרה עם המופע של אלטון ג'ון ואף עם המופע של ריהאנה - למרות שכלל לא מכרו כרטיסים למופע זה באופן רשמי אלא הם ניתנו לאחר שצעירים התנדבו לטובת הקהילה.

המסקנה שעולה מן האמור הינה שלכמעט כל אירוע, בין אם מדובר באירוע ספורט, סטנד-אפ, תאטרון, קולנוע או מופע מוזיקה, נוצר מעגל משני של קנייה, מכירה והחלפה של כרטיסים.

והעיקר - מדוע זה טוב? התשובה: היצע וביקוש ושוק חופשי. ניקח דוגמא פשוטה על-מנת להמחיש את חשיבות המעגלים הללו ואת היתרונות שבהיווצרותם. דניאלה, תלמידה כיתה י"ב שעבדה כל הקיץ על-מנת לקנות כרטיסים למופע של מדונה חלתה בשפעת קשה יום לפני המופע. בפניה מספר אלטרנטיבות. ראשית, היא יכולה לתת את הכרטיס לחברה שלה, אבל בינינו, אלא אם אנחנו ממש לארג'ים - מי רוצה לזרוק סכום של 400-1000 שקלים לפח אחרי שעבדנו כל כך קשה. וזה לא כולל מקרים שקנינו 2-3 כרטיסים.

אפשרות נוספת הינה להחליף את הכרטיס שלה למופע השני שמתקיים לאחר מספר ימים בתקווה שתרגיש טוב יותר. אפשרות שלישית ואחרונה, בהנחה שאין מופע נוסף ובהנחה שדניאלה שלנו איננה מעוניינת לתת במתנה סכום כה גדול, הינה למכור את הכרטיסים במעגל השני.

בצד השני של הסיפור עומד דני, גם הוא תלמיד כיתה י"ב אשר עבד כל הקיץ לקנות כרטיסים למדונה אך לצערו הרב אזלו כל הכרטיסים בטרם הספיק לקנות. במקרה זה דני יכול להיכנס לאחד האתרים בהם מחליפים, מוכרים וקונים כרטיסים ברגע האחרון מן המעגל השני ולקנות כרטיס.

כך יוצא, שדני יכול למצוא כרטיס ואילו דניאלה אינה נתקעת עם הכרטיס שלה.

בשלב זה הרבה אנשים שואלים אותי את השאלה הבאה: "כן, אבל מה בנוגע לספסרות, הרי אם קונים כרטיס בסמוך ליום המופע או ההופעה אז המחירים בשמיים". אז זהו, שזה לא בדיוק נכון. אומנם יש אירועים שביקוש רב מן ההיצע אך כמעט תמיד, לקראת יום האירוע גם ה"ספספרים" למיניהם נלחצים ומורידים מחירים. מה גם, בחלק מהאתרים יש הקפדה על נושא הספסרות ומודעות למכירה של כרטיסים אשר נמכרים במחירים לא סבירים מורדים מן "הבמה" וכך מתקשים הספסרים למכור ונאלצים להוריד מחירים. כך למשל באתר יד 2 מזהירים את מפרסם המודעה בעת שהוא מעלה מודעה בל יסרסר כרטיסים ואילו באתרים כמו Goticket יש פיקוח מצד צוות האתר - כך לפחות נכתב באתר.

לרוב, העסקאות נעשות לפי השוק וגם המוכר וגם הקונה יוצאים מורווחים, שכן מוכר הכרטיסים אינו מאבד את כל ערך הכרטיסים ואילו הקונה משיג לרוב כרטיס במחיר מופחת. כמובן שישנם גם עסקאות של החלפת כרטיסים לשם שיפור מיקום, שינוי מועד וכדומה עם כי עסקאות אלו פחותות יותר.

לסיכום רק אציין, כי בדומה לכל דבר בחיים, ישנם יתרונות וחסרונות לכרטיסים מן מעגל השני, כאשר היתרון הברור (לרוב) הינו השגת מחיר טוב לקונה ומכירת הכרטיס למוכר אשר חושש להיתקע עם הכרטיס. כמו-כןף נחסכת הטרחה של המוכר ללכת לאירוע פיסית ולעמוד שם ולמכור את הכרטיס. החסרון העיקרי הינו אי-הוודאות שכן ישנם אירועים שכמות הכרטיסים הנמכרים במעגל השני קטן יחסית ואז קיים חשש שמא לא תמצאו כרטיסים.

ההמלצות שלי:

אתר Goticket – אתר חדש יחסית אך יעיל. אתר שמיעוד רק לזה. ממשק ניהול מודעות פחות מתקדם.

אתרwinwin – אתר יחסית וותיק אך אינו מייעוד לזה. לא ניתן לערוך חיפוש לפי תאריך או סוג האירוע. ממשק ניהול קצת פחות נוח.

אתר- יד2 –אתר וותיק בתחום אך אינו מייעוד רק לזה. כמו-כן, לא ניתן לערוך חיפוש לפי תאריך האירוע.

זהו לבינתיים...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו יועץ לבעלי אתרים/ ומקימי אתרים מסחריים (בעיקר בתחום הפנאי ובידור) בתחום ניהול מערך הלקוחות, הוספת שירותים בתשלום, רעיונות קידום יצירתיים והנחייה בעת הקמת העסק/אתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף דוד

מאת: אסף דודאינטרנט - כללי13/11/102158 צפיות
מחפשים פעילות לסוף שבוע או פעילות ליום שבת? נזכרתם ברגע האחרון שאין לכם כרטיסים או פעילות לסופ"ש ובא לכם להיות ספונטני? הילדים משגעים אותכם ואתם לא יודעים לאן לקחת אותם? הגעתם למקום הנכון! במאמר כאן בהמשך נציע לכם מספר פתרונות כיצד להתגבר על הבעיות המוזכרות.

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי07/11/102631 צפיות
אוהבים ספורט? מחפשים כרטיסים לאירועי ספורט? מחפשים מנוי למכבי במחיר מוזל? נתקעתם עם כרטיס למשחק וצריך למכור? רוצה לעבור יציע? כאן במאמר תוכלו לראות מהן הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת, כולל סקירה אודות מכירת כרטיסים לאירועי ספורט ומכירת כרטיסים לאירועי ספורט.

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי31/10/101597 צפיות
רוצים לקדם את האתר שלכם אבל לא יודעים איך? רוצים לערוך תחרות ברשת אבל לא בטוחים כיצד? במאמר להלן אפרט את כל השלבים והדגשים לעריכת תחרות אינטרנט מוצלחת, כולל השגת הפרסים, התקנון, היכן לשווק וסוגי התחרויות השונות.

מאת: אסף דודבידור ופנאי - כללי31/10/102198 צפיות
מכירים את זה שקונים כרטיסים להופעה, לקולנוע או כרטיסים להופעה מוזיקה מחו"ל ואז ברגע האחרון מגלים שלא תוכלו ללכת? או להיפך - נזכרתם ברגע האחרון וכבר לא מוצאים כרטיס אבל גם לא בא לכם לשלם מחיר מטורף לספסרים? אז עכשיו יש פתרון ודרך לקניית כרטיסים ברגע האחרון או למכירת כרטיסים ברגע האחרון.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181614 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165801 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161985 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/162000 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161926 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162061 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162754 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica