חפש מאמרים:
שלום אורח
12.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

728תז' רשל'צ-ביקורת-מנצח דניאל כהן-האופרה תא

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה04/11/20101001 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

728קונצרט תז' רשל'צ-מנצח דניאל כהן-האופרהתא צילומים-יחצ"ןכבכל תכנית בקונצרטים של התזמורת  הסימפונית הישראלית רשל"צגם בתכנית של הקונצרט ששמעתי אמש היו שני דברים חריגים לאשיגרתיים ומענינים. יצירה ישראלית של מלחין צעיר ישראלי, לי לפחות לא ידוע וקטעמחול בכוריאוגרפיה של עידו תדמור.המנצח דניאל כהן כותב על הקונצרט שזה חגיגה של פאנק וחוסרציות והוא מסביר(דבריו מובאים בתמציתיות רבה) : כל אחת מהיצירות של הקונצרט קוראות תיגר על המוסכמותוהממסד. קנדיד-יצירתו של וולטר יוצאת נגד האופטימיזם הפילוסופיושיטות מחשבה אבסולוטיות שופן-הרומנטיקן פורץ גבולות ,תוקף מוסכמות. תעלולי טיל הם כנגד כל גווני החברה שעל פיו אין מקום שחףמשפלות הרוח האנושית. פורת לוקח כהשראה משפט ששמע ומפתח אותו בתהליך קומפוזיטורירציני ושקול.דהיינו כל השראה לגיטימית.הקונצרט התחיל כאשר המנצח דניאל כהן נכנס בריצה אל הבמה ומידהתחיל לנצח מעל דוכן המנצחים על הפתיחה "קנדיד" מאת לאונרד ברנשטיין. כמושפעת מהריצה נוגנה גם הפתיחה שנשמעה עליזה יותר,קיצביתיותר,מקסימה וזוהרת. ביצוע מבריק לא שיגרתי, מלא מרץ.היתה לי הנאה מלאה משמיעתהבביצוע הזה תחת שרביתו של כהן.הקונצ'רטו לפסנתר מאת שופן למרות שמספרו 2 נכתב ראשון אךעיכוב בהדפסתו גרם לכך שהקונצ'רטו שנכתב אחריו קיבל את המספר 1. אלון גולדשטיין ניגן יפה ,שלט היטב בכלי ,אך נגינתו,לדעתי,היתה רצינית מדי. חסרה היתה לי הרומנטיקה,הרגש הופיע רק החל בפרק השניובצורה לא מספיקה. בהדרן שנתן- ריקוד מאת חינסטרה היה הביצוע מעולה.בנגינת קטעזה הוא הראה את יכולתו הוירטואוזית ואת זריזותו על הקלידים. סוג כזה של מוסיקה מתאימה לו ביותר.לאחר ההפסקה שמענו את יצירתו של מתן פורת "מותם של מותםשל השבלולים" הרעיון לכתוב את היצירה בא לפורת במקרה כאשר היה במשתה אצלמורתו ואחד האורחים הרים כוסית ככבוד למותם של השבלולים. פורת התבקש לאחר מכן לחבר מוסיקה וכך נוצרההיצירה. היצירה הנמשכת כ15 דקות יש בה 7 מיניאטורות-בגטלות הכתוביםבצורה סימטרית.אלה וריאציות על המשפט המהוה שם היצירה ורעיון המות. זאת יצירה שעצם הרעיון מענין .היא יותר מדי מודרנית.היא אמנםמיוחדת ומענינת אך נכתבה כהלצה וכך גם נשמעת.לסיון שמענו את" תעלוליו העליזים של טיל אוילנשפיגל" מאתריכרד שטראוס כאשר בקדמת הבמה חמישה רקדנים רקדו .את הכוריאוגרפיה כתב עידו תדמורשגם רקד. זה היה ריקוד טוב,מבדר,ברוטלי במקצת,מלא המצאות.כוריאוגרפיהמענינת מתחשבת בתנאי הבמה שבוצעה טוב מאוד . הצטיין בריקוד תדמור עצמו שהיה מעולה.לאחרונה הוא נבחר ע"ימבקרי מחול מהעולם לאחד מעשרת הרקדנים המודרניים הטובים בעולם ותואר זה מגיע לו בהחלט. הפעם המחול בכוריאוגרפיה של תדמור הוסיף למוסיקה ולא הפריעלה כפי שכתבתי בביקורתי על קונצרט עם מחול שערכה תזמורת אחרת.קשה לנצח ,לראות ולהיות באותו קצב עם הרקדנים הרוקדיםמאחוריך. הוא השתלט על כך יפה ושלט הן בתזמורת והן בתאום עםהרקדנים. דניאל כהן הכין את התזמורת היטב ניצוחו סולידי.סימניו ברורים ומדוייקים והתוצאה מעולה.לראות או לא לראות קונצרטמגוון,יפה,מענין ומבוצע טוב.מומלץ.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,01/11/2010 08:24אם אין תמונות באתר זה אפשר לראותןבאתרי ELYBIKORET.022.CO.ILאני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בוריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובתELYBIKORET.022.CO.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131368 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13965 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121290 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121475 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121257 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111324 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111253 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204852 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205326 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205331 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195976 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193579 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193536 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193814 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica