חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרך הלא קלה לטבעת אירוסין מושלמת

יהלומים רבים, משתחררים , כשהם בעלי מגרעות מולדים ברמת הניקיון והצבע, למשל בועות אוויר, נקודות שחורות (פחם), או חריצים פנימיים. נזקים אלו שנוטים להיות בעלי חשיבות אינם נעלמים גם מעיניהם הפשוטות של הצרכנים הפשוטים בעיקר בשימוש בתכשיטים שנמצאים על ידי האישה רוב הזמן כמו טבעות אירוסין או טבעת נישואין.

תחום היהלומים פיתח סוגים רבים של טכניקות "טיפול" מלאכותיות לטיפול ב מומים מולדים אלו, שמטרתן להיטיב את רמת הניקיון או איכות הצבע של היהלומים הפגומים. אופני פעולה אלו ניתנות ליישום אך ורק על יהלומים שבהם המומים אורכיים, ומגיעים אל פני השטח של היהלום. קיימות שיטות טיפול רבות ואלה הן החשובות שבהן:
1. שטיפה ומילוי יהלומים: בשיטה זו, שמהווה את שיטת הטיפול הנפוצה ביותר ביהלומים פגומים, "נשטפים" הפגמים אל מחוץ ליהלום תוך ניצול בסדרת חומצות והרתחה עמוקה. בסיומו של שלב זה, נסתמים הפגמים והסדקים ביהלום בכמות מיקרוסקופית של חומר סילקוני חסר צבע, בעלי תכונות שבירת אור שוות לאלו של יהלומים טבעיים.
2. קידוחים בלייזר: טיפול שהוא מעין תהליך כירורגי ביהלום, כאשר החריצים קיימים בנקודה אחת של היהלום. במסגרת דרך טיפול זו, קודחים דרך היהלום באמצעות קרני לייזר, ו"שוטפים" את הסדק אל מחוצה לו.
3. צביעת יהלומים: טיפול במסגרתו יורים על יהלומים פגומי צבע ע"י קרן של אלקטרונים. טיפול צביעת יהלומים איכותי, עתיד להביא לשינוי צבעו הטבעי והפגום של היהלום.

4. High Pressure - High Temperature (טיפול HPHT): פרוצדורת טיפול מלאכותית, שמנסה לחקות עד כמה שניתן את המקום הטבעי בהם נולדים ומתפתחים יהלומים בבטן האדמה. מטרתה המרכזית של פרוצדורה זאת, היא להעלות את רמת הצבע של היהלום.
אם כן, נשאלת השאלה - יהלומים מטופלים זה דבר חיובי או שלילי?
התשובה כמו בדוגמאות רבות מורכבת ותלויה לעיתים בשימוש שנעשה ביהלום.
יהלומים מטופלים - למה זה טוב?
במיוחד, עקב המחיר של יהלומים אלו. מחירם של יהלומים מטופלים רוב הסיכויים שיהיה נמוך בכ- 40%, בהשוואה יהלומים לא מטופלים בגדלים פיזים דומים. בצורה זו, קיימת אפשרות לרכוש יהלומים גדולים יותר במסגרת אותה השקעה כספית, או לקנות תכשיטים מרובי יהלומים, כגון תליונים או צמידים טבעות אירוסין
בעלות יהלום גדול וכו'.
יהלומים מטופלים - למה זה רע?
החומרים הסיליקוניים השקופים המוכנסים למילוי הסדקים ביהלומים, מגלים לאחר תקופה מסויימת רגישות גבוהה לטמפרטורות גבוהות ולחומרים בעלי תכונות חומציות. על כן, היהלומים נוטים להישחק תוך מס' שנים מזמן הטיפול, לאבד מיופיים ולקבל מראה מעורפל ולא צלול. העובדה הזאת נכונה בעיקר לתכשיטים דוגמת טבעות אירוסין וטבעות יהלומים, הנמצאות בשימוש תכוף על יד האישה..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: