חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זום אין - איקארוס וצייריו

מאת: מכון קוויםציור03/05/20091289 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זום אין - איקארוס וצייריו
אם נערוך חתך פאנורמי של הידועים באמנים אשר השתמשו במוטיב איקרוס, נגלה שהמיתוס מפורק לכמה מרכיבים. כל אמן בחר לו קטע מתוך העלילה עוצרת הנשימה והקדיש לה תשומת לב כמיטב סגנונו הטיפוסי.


נעקוב אחר הקו העלילתי של האגדה המפורסמת כפי שהשתקפה באמנות הדורות. במיתולוגיה המסופרת בידי אובידיוס, מדובר על "חלוץ התעופה" דדלוס, שנמלט עם בנו איקרוס מהמבוך שבו היו כלואים באי כרתים, בעזרת כנפיים שהדביק האמן מנוצות של ציפורים. הבן מגביה עוף חרף אזהרות אביו, ואכן מגע קרני השמש ממיס את הדונג בכנפיו והא צולל לים איקאריה (בצפון הים האגאי).
קאנובה, פסל איטלקי מהמאה ה-18 מצייר את השלב ההתחלתי.


האב דדאלוס חובק את כתפי הנער, כנראה כדי לשכנעו בדרכי נועם להשתתף במשימה. הבן, עדיין ילד, מפנה לעומת זאת את ראשו הצידה, כמי שמוחה, ולו בניע-גוף קצר, על דבר שניכפה עליו. כל העתיד הגורלי והטראגי מקופל בתנועה הזאת, כאילו הכיר הבן לא רק במופרכות של התכנית הגרנדיוזית אלא גם בעכבה הפנימית האישית שלו. מאוחר יותר, בגבהי השמיים, עכבה זו עשוייה להשתחרר באופן קיצוני כאשר יפר את האיסור מצד האב להתקרב לשמש. בן רגע הופך אותו נער ביישן וכנוע לכאורה לסמל המרדנות ושכרון החופש... והיו לו ודאי כמה רגעי אושר, לפני שנחרכו כנפיו.


ללא מלים מוטלת האשמה על כתפי האב, הדור המבוגר שאינו רגיש לתחושות הפנימיות של הנעורים.

סאראצאני מצייר בצורה אקספרסיוניסטית ביותר את המעוף עצמו, מעל האי הפרוש למטה והאוקיאנוס המתרחק. השמיים "תפושים" על ידי שני הגופים האנושיים והבשרניים, רגע לפני האסון. האב דואה עם מוטת כנפיו האדירה, בלי להזכיר במאומה מעוף של ציפור כלשהי, כי גופו מוחשי, שרירי וכבד, וארציותו מגבירה את הפלא שבמראה אדם מעופף. מראה הבן דומה, אך בהבדל קטן, אחת מכנפיו מתחילה להתפרק, והצייר עצר אם כך את הרגע שבו בהכרח תגיע הנפילה והצלילה המואצת כלפי מטה, אל תוך האוקיאנוס המתקרב. הנקודה המעניינת ביותר בציור היא תנועת הסבת הראש אחורנית, מצד האב.


לא די שהפר את הצורה האווירודינמית... הדרושה למכאניות של התעופה, אלא שבשנייה זו הבין את המשמעות הטרגית של כשלונו, הפעם בלי יכולת להושיע, בשום תחבולה שהיא.


ברויגל התקדם הלאה בקו העלילתי. הפרספקטיבה הידועה של הצייר שימשה אותו בעבודה זו כדי להביע את אכזבתו מאטימותם של בני האדם "המסודרים" - אדישותם לערכי היופי, התעוזה והמאבק בסבל. האיכר המצוייד היטב במעגל הקדמי עוסק בחרישה יסודית ובתחושת ביטחון בעתידו. הדייג בשורה מתחת, גם הוא מתמקד בעיסוקו מתוך סבלנות מוצקה ומחוסרת דאגות. הספינה במרחב המים שטה לה לדרכה, עמוסת סחורות וצמודה למסלולה המסחרי הקבוע. רק גופתו של איקרוס, ששקועה כבר בחציה במים, צונחת לה בודדה ובלתי מובחנת, כשרגליו עד מפשעתו עוד מגיחים לאויר העולם בפרפור אחרון.


ציורו של מאטיס קרוב מכולם לסגנון המופשט. האקספרסיוניזם מובע בצבעי כחול ואדום עזים, כאשר
צלליתו של איקארוס דואה ללא כיוון ברחבי השמיים, ונקודת הלב האדומה לוהטת כשמש. נראה כי איקרוס בצורתו הבלתי ברורה מביע יותר מהאחרים את חוסר הכיוון שהגיע אליו האדם המודרני, השואף לגבהים אך בלתי מצוייד בחוסן הפנימי התואם את קצב הקידמה.

  לאוהבי עיצוב פנים , אדריכלות , אמנות ועוד -

חומרים מענינים באתר הבית של קווים - http://www.cavim.co.il/


למאמרים נוספים על אמנים / זרמים ואמנות בלינק הבא

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכון קווים , מכון ללימודי עיצוב פנים ואדריכלות , לימודי מסלול לעיצוב פנים ואדריכלות , מכינות לעיצוב , הנדסאי לעיצוב פנים ואדריכלות , תוכנות , סדנא לעיצוב הבית .

http://www.cavim.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכון קווים

מאת: מכון קוויםעיצוב11/04/101365 צפיות
לימודי עיצוב פנים ללא כל צל של ספק הפכו יותר ויותר פופולריים בשנים האחרונות. אולם חשוב לציין כי כל אותן תוכניות אינסטנט לעיצוב הבית שאנו רואים במסך הטלביזיה ולאחרונה מופיעות כמו פטריות אחריי הגשם - לא תמיד עושות חסד לתחום עיצוב הפנים ובמקרים נדירים אפילו חוטאות לתחום המרתק והנרחב הזה. ובוודאי שאי אפשר ללמוד מהן על האספקט הכל כך חשוב - לימודי עיצוב פנים.

מאת: מכון קוויםעיצוב21/03/101411 צפיות
לימודי עיצוב גרפי תכליתם להכשיר מעצבים במדיום טכנולוגי - המחשב. עיצוב גרפי נמצא בכל מקום; הוא נמצא באריזות המוצרים שאנו קונים, בעטיפות הספרים והתקליטורים, באופן בו העיתונים מעוצבים, בפרסומות אותן אנחנו רואים. למעשה, אפילו הגופנים שאנו רואים במקומות שונים הם תוצאתו של מעצב אשר סיים לימודי עיצוב גרפי. במילים אחרות, כמעט כל דבר מעשה ידי אדם קשור במידה כזו או אחרת עם עיצוב גרפי. מהו עיצוב גרפי? האם מדובר באמנות או מקצוע? וכיצד אפשר להשלב בתחום?

מאת: מכון קוויםעיצוב11/03/101200 צפיות
מכינה לעיצוב, מסגרת לימודית שמעניקה כיוון ותשובות לצעירים רבים שמעוניינים להתקדם ולהשתלב בעולם האמנות והעיצוב. בין רבים שיחשקו במוסד לימודים מוצלח לעיצוב, מעטים יצליחו להתקבל, ושאננות היא לא הדרך הנכונה. גם אם אתם כישרוניים ואוחזים במכחול ובעיפרון מגיל אפס, הסיכויים שלכם להתקבל לא תלויים אך ורק בכישרון הטבעי שלכם. כל מוסד לימודים רציני לעיצוב ידרוש מכם תיק עבודות מגוון וחזות אמנותית מגובשת.

מאת: מכון קוויםעיצוב07/03/101170 צפיות
לימודי עיצוב בתעשייתי לא נולדו בחלל ריק, הם תוצר של המהפכה התעשייתית כולה, והתפתחו מתוך תחרות ומתוך הצורך ההולך וגובר מצד צרכנים להתמקד לא רק בטיבו של המוצר כי גם במראהו. הספרות מצביעה על שנת 1865 כתחילתו של עידן חדש, עידן שבו החל להתפתח אצל הצרכן שאיפה למוצרים שונים כגון: רהיטים ומוצרי חשמל - כך שיהיו לא רק נוחים ופונקציונאליים כי אם גם מרשימים. בנוסף העולם נחשף בשנים אלו לחומרי ייצור חדשים חלקם טבעיים כגון שנהב או שריון צב וכן לחומרים חדשים מעובדים דוגמת - צלולואיד מלאכותי. ועל אף שבסוף המאה

מאת: מכון קוויםעיצוב28/02/101188 צפיות
מכינה לעיצוב אופנה - הכניסה לעולם העיצוב מדוע מכינה לעיצוב אופנה ? ובכן, עולמו של מעצב האופנה מאתגר ותחרותי. תלאות הדרך מתחילות עוד לפני הכניסה למוסדות הלימוד - רק המוכשרים והטובים ביותר זוכים להתקבל אליהם. לימודי עיצוב אופנה נחשבים פופולריים כבר שנים רבות, וכל מי שחוש האופנה טבוע בו פונה ללמוד את המקצוע הזוהר. כל שנה מאות של אנשים מוכשרים מנסים להתקבל לאחד מבתי הספר ללימודי עיצוב אופנה וכמובן, רק מעט מן המעט זוכים ללמוד בהם בסופו של דבר. בדורות עברו היה מספיק כישרון וחזון כדי להתקבל ללימודים של עיצוב אופנה, היום נדרש גם ידע שאדם לבדו לא יכול לרכוש. ואכן - אחוז ניכר מהניגשים לבחינות של בתי הספר לעיצוב אופנה עוברים קודם מכינה לעיצוב אופנה. מכינה לעיצוב אופנה מגדילה באופן ניכר את הסיכויים של הלומדים בה להתקבל ללימודי העיצוב הנחשקים.

מאת: מכון קוויםעיצוב18/02/101220 צפיות
לימודי פוטושופ - להצטרף אל עולם המחר... לימודי פוטושופ מהווים בבואה להתפתחויות של ימינו, עם התפתחותו של עולם הצילום והמעבר מצילום על פילם לצילום דיגיטאלי, עלתה חשיבותן של התוכנות לעיבוד תמונה. פוטושופ הייתה מתחילתה התוכנה הפופולארית ביותר בתחום עיבוד התמונה כבר בתחילת דרכה והיא נשארה הנפוצה ביותר גם כיום, כמעט עשרים שנה אחרי שיצאה לאור. השימוש הנרחב בתוכנת פוטושופ בקרב צלמים, משרדי פרסום וגרפיקאים, הפכו לימודי פוטושופ למקצוע מבוקש ביותר בקרב סטודנטים לעיצוב, צלמים, בוני אתרים אינטרנט ותחומים נוספים בעולם הגראפיקה והצילום. לימודי פוטושופ הם למעשה הכרח בתחומים האלו מכיוון שבכל משרד פרסום, הוצאה לאור או סטודיו לעיצוב גראפי שמכבד את עצמו, עובדים עם התוכנה והכרת הפוטושופ הוא במקרים רבים תנאי מקדים לקבלה לעבודה.

מאת: מכון קוויםעיצוב13/02/101222 צפיות
לימודי עיצוב - המסלול שלך להצלחה בוודאי שאלתם את עצמכם מדוע עליכם להשקיע זמן ומשאבים לצורך לימודי עיצוב. ובכן רכישת השכלה בעיצוב, ממש כמו רכישת השכלה בכל מקצוע אחר, היא הכרחית וחיונית להצלחתו של המעצב לעתיד. לימודי עיצוב כוללים מגוון רחב של מסלולים וביחד מהווים דיסציפלינה שצומחת ומשגשגת בעולם כולו. תחום זה מזמן אפשרויות רבות לכל מי שמגלה עניין בעולם העיצוב. ייתכן מאוד שאתם כבר מעורבים בדרך זו או אחרת בעיצוב הסביבה שלכם, בוודאי יש לכם את הכשרון הדרוש על מנת להצליח בתחום הזה ומנה גדושה של יצירתיות, אך אין די בהם כדי לפצוח בקריירה משגשגת. יש צורך לרכוש השכלה מקצועית וביחד עם הכישורים המולדים - לסלול את הדרך להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/163173 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/152653 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/152855 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/152611 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/153260 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: מירה לויציור11/09/143188 צפיות
דברים בעקבות תערוכתו של שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: דודישציור01/09/148551 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica