חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרציתם לדעת על טקס ברית מילה

מאת: רוני מיכאלברית ובריתה15/11/20101568 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תכנון טקס ברית מילה, ומציאת מוהל מתאים, היא אחת המשימות הקשות ביותר איתן נאלץ להתמודד זוג צעיר, שזה עתה נולד לו בן. כל לידה היא כמובן מבורכת, ובן שנולד מביא להוריו אושר גדול – אבל יחד איתו מגיעים גם שינוי הפתאומי בהרגלי החיים, מחסור בשעות שינה והצורך הדוחק ללמוד את הילד, לקרוא אותו ולהבין את צרכיו. בתוך כל זה, קיים גם הצורך לארגן מסיבת ברית מילה, הנחגגת בדרך כלל ברוב פאר והדר, והצורך אולי החשוב ביותר – מציאת מוהל מתאים.
בחירת מוהל אינה עניין של מה בכך. ברית מילה, כלומר הסרת העורלה, היא פרודצודרה רפואית לכל דבר ועניין, הנעשית על תינוק קטן שלא מבין ולא משתף פעולה. סטייה הכי קטנה יכולה לגרום נזקים: החל מדימומים וזיהומים, עובר בחסימת צינורית השופכה או צילוק, ועד אובדן חלק מהפין. במקרים נדירים ביותר, יכול תהליך המילה להסתיים במוות. למוהל, אם כן, חשיבות קריטית בהצלחת ברית המילה, לא רק לגבי הטקס עצמו - אלא גם לגבי בריאותו העתידית של הרך הנולד.

מהי מטרתה של המילה?
לאור הסיכונים שהוזכרו לעיל, כל הורה בוודאי חרד מעצם המחשבה על ביצוע ברית מילה בבנו. זה המקום להרגיע ולהזכיר, שסיבוכים מסוג זה נדירים ביותר, והרוב המוחלט של המילות עוברות בשלום, תוך גרימת אי נוחות מזערית בלבד לתינוק. כמו כן, אסור לשכוח את המטרה שלשמה נימול התינוק: הכנסתו בברית אברהם אבינו, קבלתו כבן לעם היהודי, וברוח חילונית יותר – קבלתו למשפחה ולחברה אליה נולד. לברית מילה, אם כן, תפקיד חברתי משמעותי, של קבלה ושייכות.
אולם ברית מילה אוחזת לא רק ביתרונות הלכתיים וחברתיים – אלא גם ביתרונות רפואיים, שבגינם אומצה בקרב בני דתות נוספות, והפכה להליך נפוץ מאוד בעולם המערבי. מחקרים מוכיחים כי המילה מסייעת לשמור על היגיינה, וכי גברים נימולים סובלים הרבה פחות מזיהום בדרכי השתן, מפימוזיס (היצרות של פתח העורלה), ומסרטן איבר המין. בנוסף, מחקרים שנערכו באפריקה הצביעו על כך שאחוז חולי האיידס בקרב נימולים נמוך יותר מאשר בקרב גברים שאינם נימולים.

מהו תפקידו של מוהל?
בניגוד למה שמקובל לחשוב, מוהל הוא לא רק האדם שמגיע לטקס ברית מילה, חותך את מה שחותך וממשיך הלאה. למוהל תפקיד חשוב הן בפן הרוחני – הוא זה שמכניס את התינוק לברית אברהם אבינו, והם בפן המעשי יותר – הוא זה שמלווה את ההורים בשלב מלחיץ זה, מרגיע אותם, מספק הסברים. הוא גם זה שבודק את התינוק לפני הטקס, במהלכו ואחריו. כאמור, בכל הנוגע לפרוצדורה הרפואית – הצלחת המילה ובריאותו של התינוק הן באחריותו הבלעדית.
מוהל טוב הוא מוהל שייפגש עם עם ההורים עוד לפני הטקס עצמו, יספר להם על חשיבותו של הטקס ועל המשמעויות ההלכתיות והרוחניות שלו, יסביר להם את תהליך המילה, שלב אחר שלב, ויצייד אותם ברשימת ציוד שיש להכין ליום הטקס. במהלך הטקס הוא יבצע, כמובן, את עבודתו על הצד הטוב ביותר – מומלץ לבקש מהמוהל המלצות. לאחר הטקס, הוא יגיע לביקור בית, לשם ביקורת ובדיקה של התינוק. הוא גם יסביר להורים למה עליהם לצפות בימים שלאחר המילה. 

מהם שלבי טקס ברית מילה?
תהליך ברית מילה הלכתי כולל שלושה שלבים: מילה – חיתוך העורלה בסכין (שלב הנעשה תוך שימוש במגן עטרה, בכדי למנוע פגיעה בעטרה); פריעה – חשיפת העטרה ע"י קילוף הקרום הדק שנותר לאחר שהוסרה העורלה מעליה; ומציצה – מציצת דם מהפין הנימול, תהליך הנעשה במילה חרדית ישירות ע"י פיו של המוהל, ובמקרים אחרים – ע"י שפופרת מציצה מיוחדת. הליך מילה רפואי עושה בדרך כלל שימוש במכשיר התופס את העורלה, מועך אותה וחותך אותה, ללא דימום.
התפילות והטקסים המלווים ברית מילה משתנים מעדה לעדה. הספרדים מקיימים בלילה שלפני הברית ליל לימוד מיוחד הנקרא "בית יצחק". האשכנזים מבצעים את הלימוד בסעודת השבת שלפני הברית. התינוק מונח לפני הברית על "כיסא אליהו", ובמהלך הברית – על ברכי הסנדק. ברכות שונות נאמרות לפני הטקס, במהלכו ואחריו, ובהן ברכה לבריאות התינוק. בסופו של דבר, זה אולי החלק החשוב ביותר במהלך ברית מילה -  שהתינוק יעבור אותה בקלות ובנוחות מירבית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157021 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152122 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156079 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153452 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142701 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141928 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141779 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא ברית ובריתה

מאת: רוני הכהןברית ובריתה20/05/193922 צפיות
מוהלים הם כאלה שעוברים דרכם דורות רבים של אבא ועד לנכד חדש, רק שקשה למצוא אחד שזמין ביום השמיני בשעה נתונה...

מאת: ניב אבןברית ובריתה26/07/181613 צפיות
להלן שני טיפים עיקריים אשר איתם יכולים להוביל אל ההחלטה הכי טובה לקראת היום השמיני שבו התינוק בצורה רשמית מצטרף אל הדת.

מאת: עופר שלוברית ובריתה29/05/181234 צפיות
בחירה של מוהל טוב ומקצועי מורידה קצת את החשש, ומאפשר לכם לדעת שהילד שלהם נמצא בידיים הכי טובות שיש

מאת: רוני הכהןברית ובריתה25/01/171627 צפיות
את הטקס רבים בוחרים לבצע במסגרת החגיגה של אירוע ברית בתל אביב באולם אירועים עם כל בני המשפחה והחברים, בעוד יש טרנד הולך וגובר של אנשים שמעדיפים שלא לערוך אירוע ביום השמיני אלא רק לערוך את טקס ברית מילה בבית הפרטי עם ההורים, ועוד כמה אנשים בודדים בלבד. מה מבין שני אלה טוב לכם?

מאת: רוני הכהןברית ובריתה11/09/162340 צפיות
הכל אודות בחירה נכונה של אולם מבין שלל של אולמות לברית בזמן קצר

מאת: אבי דוידיברית ובריתה17/06/161992 צפיות
טרנד אירועי שישי בצהריים, האם האורחים אוהבים אירועים בשישי בצהריים או לא?

מאת: רוני הכהןברית ובריתה04/05/162156 צפיות
הורים רבים מחפשים אחר מקום לבריתה שיהיה הכי מושלם שאפשר, אבל איך אפשר להתמודד אל מול רשימה כה ארוכה של מקומות ראויים לגמרי שנמצאים במרחק די קצר מן הבית ובהם ניתן לערוך התאספות של כל מי שרצה לברך אתכם למזל טוב וטרם הספיק? קראו הלאה ותדעו את כל מה שצריך למציאת מקום לאירוע המרגש שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica