חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יש גם יתרונות בכך שהיום מנפיקים פחות חברות

מאת: איריס אתגרדיני תאגידים18/01/20091848 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

יש גם יתרונות בכך שהיום מנפיקים פחות חברות

היתרון שיש לדירקטוריון בחברה פרטית על דירקטוריון של חברה ציבורית/עו"ד איריס אתגר

אלה התומכים במודל של חברות בעלות הון פרטי טוענים כי חברות אלה מתפקדות טוב יותר ומשיגות ביצועים טובים יותר מאשר חברות ציבוריות. יתרונות אלה, על פי התומכים במודל זה, נובעים לא רק מהנדסה פיננסית טובה יותר אלא גם ממנהלה חזקה יותר, היינו מדירקטוריון יעיל, מעורב, ומקצועי.

על פי סקרים שבוצעו בעבר, ניתן לקבוע כי דירקטוריונים מתנהלים באופן שונה בסוגי חברות שונות, ובעיקר ניתן לראות הבדל בהתנהגויות בין דירקטוריון בחברה ציבוריות לבין דירקטוריון בחברה פרטית, כאשר הבדלי ההתנהגות אלה נובעים, על פי ההשערה, מהבדלים במבנה הבעלות, שמירה על אינטרסים של הנהלה ודירקטוריון, ממנהלה, ורגולציה. דירקטורים ששירתו הן בדירקטוריון של חברות ציבוריות והן בדירקטוריון של חברות פרטיות מעידים כי התנהלות והתנהגות של הדירקטוריון של החברה הינו פקטור מהותי בהצלחת החברה, השגת יעדים ותוצאות.

הדעה הרווחות הינה כי חברות פרטיות בעלות הון עצמי, מתפקדות טוב יותר מאשר חברות ציבוריות. יש האומרים, כי עובדה זו נובעת, גם בין היתר, בשל כך שנושאי משרה מהותיים בחברה הינם גם חברי דירקטוריון.

בסקרים שנערכו על ידי London Business School's Private Equity Institute בחברות הרשומות ב FTSE100  וב  FTSE250 ( מדדי הבורסה של  לונדון)  ובחברות בבעלות  הון פרטי של כחמש מאות עד שבע מאות וחמישים מליון פאונד נתבקשו הנשאלים להעריך את היעילות הכללית באמצעות השוואה של ניהול אסטרטגי, ביצוע ניהולי, התפתחות ניהולית, ניהול בעלי עניין, ניהול מנהלתי.

מהסקרים עולה כי הדירקטוריון בחברות פרטיות, הינו בעל ערך מוסף גבוה יותר באופן משמעותי מאשר בדירקטוריון של חברות ציבוריות.

ניהול אסטרטגי - בחברות פרטיות הדירקטוריון פעיל באופן מהותי וחדור מוטיבציה בעיצוב ובניית אסטרטגיה של החברה ובתעדוף המטרות. לפיכך, הדירקטוריון בחברה פרטית הינו לרוב המקור של היצירה והעשייה של החברה המביאה תוצאות וקידום. לעומת זאת בחברות ציבוריות, הדירקטוריון הינו בתפקיד מלווה ומפקח יותר מאשר בתפקיד היוצר והיוזם. הדירקטוריון בחברה ציבורית מעצב ומחדד את הצעות מנהלי החברה אך לרוב אינו עוסק בבניה של האסטרטגיה.

ביצוע ניהולי - הביצוע הניהולי בחברות פרטיות הינו טוב יותר מאשר בחברות ציבוריות מאחר ובחברה פרטית הדירקטוריון מרוכז ביצירת ערך ולצורך כך לרוב מוגדרים על ידו מפתחות ביצוע, אשר ניתנים למדידה ולמעכב צמוד (key performance indicators). בחברות ציבוריות לעומת זאת, מבטו של הדירקטוריון  הינו מבט על מפרספקטיבה רחוקה יותר, פרספקטיבה שהינה ברמת המקרו ולא ברמת המיקרו. כך למעשה הביצועים נבחנים על ידי הדירקטוריון בחברה הציבורית מרמת העל ולא מרמת המעשה.

התפתחות ניהולית - דווקא בעניין זה, לדירקטוריון של חברות ציבוריות יש יכולת להיות מחוייב יותר לכוח אדם ניהולי מקצועי, לבחון מנהלים ומנהלים פוטנציאלים לעומק באמצעות שימוש בתהליכי קבלה וגיוס, ולהתייחס ליתרונות של כוח ניהולי המגיע מתוך החברה ולא מבחוץ. עם זאת, לדירקטוריון של חברה ציבורית יש מהירות תגובה פחות טובה כאשר שינוי מיידי נדרש.

ניהול בעלי עניין- דירקטוריון של חברה פרטית, לרוב נדרש לייצג בעלי עניין מאותו הסוג ומאותה הסביבה. לפיכך, ניתן לקבוע כי דירקטוריון זה הינו יעיל יותר. לעומת זאת, דירקטוריון של חברה ציבורית נאלץ להתמודד עם בעלי עניין מסוגים שונים (פרטיים, מוסדיים, חברות קטנות/גדולות, קרנות למיניהם) ולכן, ההתמודדות של דירקטוריון בחברה ציבורית עם אינטרסים של בעלי העניין, מורכבת יותר והכבדה זו על המשימה מביאה תוצאות פחות טובות. נכון שבדירקטוריון של חברה ציבורית יש נגישות להון ונזילות רבה יותר מאשר בחברה פרטית, אבל דירקטוריון בחברה ציבורית צריך בתמורה לבצע איזון גדול יותר בין האינטרסים של בעלי העניין ופחות לדאוג לאינטרסים של החברה/מנהלים.

ניהול מנהלתי - ניהול זה מתייחס בעיקר לעמידה בדרישות ניהוליות של החוק, תקנון ורגולציה. הדירקטוריון בחברה הציבורית כפוף לרגולציה, שבשנים האחרונות מחמירה עם החברות הציבוריות ומעורבת יותר במנהלת החברה, כך שחברה ציבורית נאלצת להבטיח, עד כמה שניתן, שקיפות מלאה אודות פעילות החברה, לרבות שקיפות בנושאים מנהליים כמו ביקורת, אודיט, סיכונים, ותגמול. עובדה זו תופסת מקום מכובד בשיקולי הדירקטוריון. אל לנו להתעלם גם מהלחץ הרבעוני שאליה נתונה החברה הציבורית. ניתן לומר כי הכללים על פיהם חייבת החברה הציבורית לפעול, מאטים את קצב הפעילות של הדירקטוריון כאשר אין לצד ההאטה הזו יעילות מאזנת, וכך קבלת החלטות מהותיות של הדירקטוריון מושפעת מהתנהלות זו.    

כך, נראה שהתוצאה היא שיכולת ההיגוי של החברה בעלת ההון הציבורי, פחות טובה. כאשר  לעומת זאת דירקטוריון בחברות פרטיות הינו יעיל יותר, בעל מוטיבציה גבוה יותר, בעל יכולת ביצועית יעילה יותר וטובה יותר וכך לרוב נוצרת חברה, הנהלה, ומנהלת מקצועיים יותר.

אם כך, נוכל לראות בכל זאת את הנקודות החיוביות בכך שכיום, פחות חברות מונפקות.

כותבת המאמר:איריס אתגר, עו"ד.

עו"ד איריס אתגר מייסדת משרד עורכי הדין ברדוגו - אתגר, עוסקת ומתמחה במשפט המסחרי אזרחי ובדיני החברות והשותפויות, דיני הרכש, הצרכנות,  שיתופי פעולה מיזוגים ורכישות, וקנין רוחני. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטה של עו"ד איריס אתגר באתר האינטרנט www.berdugo-etgar.com

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איריס אתגר

מאמרים נוספים בנושא דיני תאגידים

מאת: רוי ורלדיני תאגידים17/04/201269 צפיות
מימון אישי אינו נוגע רק לכסף. יש בו מידע נוסף על השכל הישר והמיושן. ניהול הכספים שלך הוא דבר שנלמד ורוב האנשים לומדים אחרי שהם כבר נקלעו לחובות. קחו את הטיפים הבאים ברצינות ונסו ליישם שינויים אלה בכספכם על מנת לחיות חיים מאושרים יותר ונטולי לחץ.

מאת: רוי ורלדיני תאגידים17/01/191348 צפיות
השקעות נדל"ן מפחיד את רוב האנשים, אבל זה לא חייב להיות ככה בכלל. לא משנה אם אתה רק מתחיל או כבר להשקיע בתחום הנדל"ן במשך זמן מה, העצה הבאה יכולה לעזור. המשך קריאה ותלמד מה צריך לעשות עם השקעה בשוק הנדל"ן.

מאת: רוי ורלדיני תאגידים23/10/171536 צפיות
If you are unable to get an unsecured credit card due to your low credit rating, sign up for a secured card. If you use it correctly, it will help improve your credit standing.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני תאגידים05/02/172125 צפיות
בהתאם לדו"ח הכונס הרשמי שפורסם ביום 18-12-2016, נא לשים לב להערות בדו"ח הכנ"ר,מהן ניתן ללמוד שקיימות חברות מתוך החברות הנ"ל, שסיימו את הליך הפירוק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני תאגידים01/02/172218 צפיות
עו"ד נועם קוריס כותב על תפקיד בעלי מניות בחברה

מאת: איתמר כוכבידיני תאגידים02/10/162055 צפיות
קיפוח הינו מניעת זכויות או הזדמנויות שוות תוך התנהגות שאינה הוגנת כלפי האחר. קיפוח מהווה אפליה לרעה או הבדלה לרעה כלפי מישהו.

מאת: איתמר כוכבידיני תאגידים22/04/163796 צפיות
ייפוי דוחות כספיים בחברות פרטיות בתהליך התמוטטות לא תמיד מוצג מצבה האמיתי של חברה, עם המתרחש בתוך כתלי החברה בפועל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica