חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רהיטים: הקונסטרוקציה כאמירה עיצובית

מאת: rihutריהוט 07/05/2009859 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
רהיטים:  הקונסטרוקציה כאמירה עיצובית  רהיטים בנויים משלד שעליו ציפויים שונים. בעבר עשו המעצבים רבות על-מנת להסתיר את מבנה הריהוט. המגמה כיום שונה ורהיטים הקונסטרוקציה היא למעשה שלד הרהיט פורצת החוצה ומתגלה במלוא הדרה.
הקונסטרוקציות של הרהיטים יוצאות החוצה ומקבלות  תפקיד חדש כחלק מתפיסה עיצובית. רהיטים אלו מאופיינים ברגליים גלויות,  מבני מתכת גלויים, חיבורים בין שכבות. רהיטים אלו נבנים בגישה ארכיטקטונית, ויש בהם אלמנטים כמו צינורות מכופפים. אם תסתכלו רגע על תחום הארכיטקטורה ודאי תבחינו אי לאחרונה החלו להשתמש בקונסטרוקציה כשהיא מובלטת מחוץ לכותלי הבית, מודגשת על ידי מחיצות שקופות, או מהווה ב מעין מחיצה חורגת ומעניינת. בתחום הרהיטים, הדבר מעט שונה, הקונסטרוקציה לא רק מספקת את קווי המתאר של פירט הריהוט אלא גם מקשטת ומבליטה אותו. רהיטים מקבלים את סגנונם באמצעות המבנה הגלוי באופן נועז. ניתן לראות  את שלדי הרהיטים שהם מורכבים מחומרים שונים שלא תמיד שייכים לעולם החומר הקונבנציונאלי. רהיטים אלו זוכים למורכבות ואופיים תונה לשפות עיצוב רבות.. אופיים המעניין של הרהיטים כאילו מנטרל לחלוטין את חשיבות הקישוטים והעיטורים שהיו נהוגים בעבר. בימים אלו  מככבת הקונסטרוקציה בזכות עצמה. המראה שמתקבל בעיצוב הרהיטים הוא נטול גימורים, מה שמאפשר תהליך של התבוננות מעמיקה אל נבכי הרהיטים. בתחום עיצוב הרהיטים מדובר באסתטיקה מסוג חדש. הרהיטים נראים כאילו  הם נפלטו בטעות בתהליך פס הייצור, ונותרו ללא "פיניש" או מעטפות ריפודים. נושא האסתטיקה: בעבר כידוע לכם ,שלטה תפיסה של עיצוב רהיטים בה קיימת מעיין אמת מוחלטת, כלומר הצורה היא תוצאה של התפקוד. המבנה של הרהיטים  בא לידי ביטוי באופן לא ישיר. כיום השתנה המצב,  והשלד משמש כמיתר שעליו מתלבשת צורה. רהיטים של שנות השישים הן דוגמה מצוינת לכך : לדוגמא: שעון שקוף שהמנגנון שלו גלוי לחלוטין והוא  ומשמש בעצם כעיטור של המוצר. דוגמה אחרת היא סדרת כורסאות המבוססות על רשת של חוטים מפלדה אשר מולחמים , והם למעשה הסטרוקטורה עצמה.  מסורת יותר ארוכה, כמו הרהיטים הבורמזים בהם  היו שרפרפים העשויים מחומרים כמו  במבוק , והסטרוקטורה למעשה קובעת את צורתם באופן ישיר. התפיסה העיצובית הנוכחית של הרהיטים חוזרת הקצנה – לשלד הרהיטים  קיים ערך אסתטי של עצמו. הקידמה הטכנולוגית אפשרה ליצור חומרים שדרכם ניתן לראות את הקונסטרוקציות הבנויות מרשתות, חומרים פלסטיים ועוד.
קחו דוגמא ,כיסא  שעשוי כולו אלומיניום מבריק, מה שגורם לקונסטרוקציה עצמה להיות למוצר נקי שאינו דורש תוספות. דוגמה נוספת, כיסאות שבנויים ממוטות מתכת בקוטר של 10 מילימטר. המוטות מכופפים בצורת קווי מתאר של כיסא סטנדרטי שעליו מתוחות גומיות רחבות המהוות את המושב והמשענת. במקרה זה משמשת הקונסטרוקציה לא רק לדקורציה, אלא יש בה סוג של  אמירה אומנותית . היא הופכת להיות מהות העבודה.
עיצוב רהיטים בסגנון זה נתן לנו גם סדרת כורסאות שמעוצבות בקווים גיאומטריים חדים ומזכירות בצורתן מבנים הנדסיים קונסטרוקטיבים , ולמרות זאת הן זוכות  לאופי רך, נטול אלמנטים תומכים הנראים לעין.
עיצוב הבית  מעצבים ישראליים
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתוך פורטל הרהיטים

http://www.rahitim.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת rihut

מאת: rihutריהוט 07/05/091018 צפיות
ארונות יש את היועץ הטוב ביותר שעימו תפגשו והוא נראה לכם מבין גדול מאוד בתחום ארונות, זהו שהדגש הוא על נראה לכם, בכל דבר כולל בתחום ארונות בחנו את הדברים או ארונות בשבע עיניים. המפתח להצלחתו של מנהל המכירות בתחום ארונות הוא שהוא שואל את השאלות המטומטמות ביותר, למרות שהוא אחד האנשים המבריקים ביותר שפגשת חשוב לנבור בכל פרט בתחום ארונות אם אנחנו מחפשים איכות ועיצוב חדשני.

מאת: rihutריהוט 07/05/093846 צפיות
ארונות קיר מודרנים ארונות קיר, כבר מזמן אינן רהיט פונקציונאלי המצוי בלית ברירה באחד החדרים בבית. כיום עיצובי ארונות הקיר אלגנטיים , מהודרים ותורמים לשדרוג המראה הכולל של החדר בו הם מוצבים.

מאת: rihutריהוט 07/05/091212 צפיות
חדרי ילדים- עולם מופלא של אפשרויות חדרי ילדים הם עולם מופלא של אפשרויות . חדרי ילדים משתנים בכל מספר שנים עקב גדילתו של הילד והעיצוב משתנה בהתאם כך מקובל בחברת ברזילי ששומרת מזה שנים על הסטנדרט המותאם אישית ללקוח. ניתן לקנות רהיטים לחדרי ילדים שיש להם מראה קלאסי , כך שהם בהחלט יכולים לגדול עם הילד, ולעבור סוגים שונים של שדרוגי מראה. שינוי מראה של רהיטים לחדרי ילדים יכול להיות שינוי צבע הרהיט, שינוי סוגי ידיות, והסרה של חלקים שאינם נחוצים עוד. חדרי ילדים מעוצבים ומוקפדים יכולים לתרום להרגשתו של הילד, על רמת הריכוז שלו, רמת הנינוחות והשמחה.

מאת: rihutריהוט 07/05/091183 צפיות
חדרי שינה- הפונקציות השונות של חדרי השינה חדרי שינה ממלאים אחר פונקציות רבות. הם מקום לשינה ומנוחה, אך גם מרכז בידור וחלל הלבשה ואיפור. חדרי שינה מודרניים הם בעלי מראה מוקפד ואלגנטי, ממש כמו חלל הסלון או המטבח הביתי. לפני שקונים רהיטים לחדרי שינה, יש לערוך רשימה של השימושים הריאליים של הריהוט בחלל. שימושים ריאליים כוללים את הדברים שתאם נוהגים לעשות בתדירות גבוהה, כמו צפייה בטלוויזיה, סידור ארונות ועוד.

מאת: rihutריהוט 07/05/091141 צפיות
חדרי תינוקות חדרי תינוקות כיום מייצגים אנושיות ורגיעה אצל התינוק. העידן המודרני שם דגש מיוחד על רווחתו הפיזית והפיסית וכן המנטאלית והנפשית של התינוק בחדרי תינוקות וכן לאדם. כיום זה נהיה אופייני כאשר האדישות כלפי היחיד, הבאה לידי ביטוי בלוגיקה, מסיקה את המסקנה הדרושה מן התהליך הכלכלי המתבטא המוצרים חדגוניים על פי רוב. היחיד נהפך למכשול בפני הייצור המכאני הקר.

מאת: rihutריהוט 07/05/091540 צפיות
סוגי הכורסאות והאופנות הקיימות כורסאות הן מרבץ אינטימי, הן פריט ריהוט חשוב ובעל משמעות עיצובית בחלל. ממש כמו הכיסאות, כך גם הכורסאות, סיפקו אתגר עבור מעצבים בעיקר בשל שילוב המרכיבים הכרוך בעיצובן- חשיבה על נוחות מרבית, ארגונומיה, עמידה בעומסי משקל, ובחירת חומרים חזקים ומעניינים לעבודה . ההיסטוריה שלנו מספקת לנו מספר רב של אדריכלים נחשבים ומובילים שזקפו לזכותם עיצוב כורסא שהפכה לאייקון המזוהה איתם.

מאת: rihutריהוט 07/05/091332 צפיות
כורסאות טלויזיה כורסאות טלויזיה הם המחר, כורסאות טלויזיה הם סמל הנוחות, כורסאות טלויזיה הם סמל הקדמה. האדם היחיד חופשי לשבת על כורסאות טלויזיה ולעשות בה כרצונו. בכלל בעידן המודרני לקראת המאה ה- 21 אם בליבראליזם האינדיווידואליות של חלק מן האוכלוסייה שייכת להסתגלות של החברה כולה לרמה טכנית מסוימת, הרי דורש כיום תפקוד המנגנון הכלכלי הכוונת המונים שאינה מופרעת על ידי האינדיווידואליות. כיוון החברה כולה, הנקבע על ידי הכלכלה כורסאות טלויזיה ועוד קיבעונות שהטביעו מאז ומעולם את חותמם על מצבם הרוחני והגופני של בני האדם, גורם לניוון אותם איברים של היחיד, אשר פעלו בכיוון העיצוב האוטונומי של קיומו.

מאמרים נוספים בנושא ריהוט

מאת: tiloniריהוט 12/11/201571 צפיות
אז קנים בית חדש? מזל טוב! סוף סוף יש לכם האפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם ולא לגור בשכירות. סוף סוף תוכלו לעצב את הדירה בדיוק לטעמכם, לבחור את צבע הקירות, הריצוף או הפרקט, הוילונות ועוד. זה עכשיו זה שלכם!

מאת: רוני הכהןריהוט 16/09/201149 צפיות
מה מוביל את הצרכנים לרכישה של מיטה בשנת 2020? כן כל הפרטים.

מאת: אבי דוידיריהוט 16/02/201705 צפיות
עבודה נכונה עם צבע עץ לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מאת: ניב אבןריהוט 09/01/201792 צפיות
זה דבר אחד להניח סחורה ולרכוש ציוד עבור יצירה של חנות פעילה, וזה דבר שונה לחלוטין לעבור על פני כל מה שחנות צריכה על ידי עיצוב חכם.

מאת: דוד כהןריהוט 07/02/191601 צפיות
צימרים הם מקור פרנסתם של משפחות רבות בישראל. התחרות על הצימרים הולכים וגוברת מדי שנה ואנשים רבים מעדיפים להשכיר לילה בצימר מאשר במלון, בשל הקרבה לאטרקציות השונות, ההנאה מהאווירה הפסטורלית, הפרטיות וכמובן המחיר האטרקטיבי יותר. אחד המדדים החשובים ביותר המבדילים בין צימרים איכותיים לבין צימרים פחות אטרקטיביים הם הרהיטים ועיצוב הגינה במקום.

מאת: דוד כהןריהוט 30/01/191582 צפיות
איך לבחור חדר שינה ולמקם את המיטה ושאר הרהיטים באופן אופטימלי במרחב החדר ולבסוף להתאיםם לריהוט תאורה וצבעים

מאת: רוני הכהןריהוט 16/01/191578 צפיות
אם שואפים לשדרוג חכם של הדירה, צריכים לחשוב חכם ולהציב שטיח pvc במקום זה העשוי חוטי בד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica