חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם מצברים לרכב

מאת: עידן ישררכב30/11/20101790 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהם מצברים לרכב, כיצד הם פועלים ומה תפקידם וכיצד ניתן לאבחן תקלות במצברים לרכב- כל זאת ועוד על במאמר הבא.

מהם מצברים לרכב ומדוע הם מתרוקנים?

אחת מן הסיבות השכיחות ביותר לבעיות ההנעה ברכב הינה מצברים לרכב חלשים. ה מצברים לרכב מתרוקנים בשל "צרכן חשמל" ברכב אשר נשאר דלוק, כמו למשל אורות, דיבורית, רדיו או כל צרכן חשמל אחר ברכב. מדוע הדבר מתרחש דווקא כאשר הרכב כבוי? ובכן אם נשווה לדוגמא בין מערכת החשמל ברכב לבין החשמל שאנו צורכים בבית, נגלה שאין הבדל גדול ביניהם בכל הנוגע לאספקת החשמל- בבית אנו מקבלים חשמל מ"חברת החשמל" כאשר מקור החשמל הינו גנראטור ענק אשר מופעל על ידי טורבינות גז, פחם מזוט וכו'. את הגנראטור אשר ברכב מפעיל המנוע על ידי רצועה. בזמן שהמנוע פועל, ה מצברים לרכב מוטענים על ידי גנראטור קטן אשר מותקן ברכב ונקרא אלטרנאטור (מְחוֹלֵל זֶרֶם חִלּוּפִין בעברית צחה). תפקידו של האלטרנאטור למלא את ה מצברים לרכב. כאשר אין פעולת מילוי, המצברמתרוקן בהתאם ליחס הצריכה, דהיינו, במידה ונשאיר אורות גבוהים למשך כמה שעות, סביר להניח שהמצבר יתרוקן, עד כדי כך שלא נוכל בכלל להתניע את הרכב בכוחות עצמו.
תחנת הכוח לאספקת החשמל ברכב נחלקת לשניים: חלק ראשון- כאשר המנוע כבוי, מצברים לרכב הם אלו שמספקים חשמל למכלול הרכב. חלק שני- כאשר המנוע דולק, האלטרנאטור הוא זה שמטעין את המצבר ועל ידי כך אנו יכולים למעשה להשתמש שעות רבות בכל מכלולי החשמל השונים ברכב.
סיבות נוספות אשר יכולות לגרום למצברים לרכב להיחלש הן: קצר פנימי במצברים, המגעים בין מחברי מצברים לרכב לקטבים (חיבורי המצבר) רופפים או עם קורוזיה וכך נמנעת טעינה רציפה למצברים, חוסר של נוזל המצבר (מים מזוקקים אשר מדללים את החומצה) עקב סדק שנגרם כתוצאה משבר וגורם לטעינה חלשה. כמו כן, ייתכן גם כי אין טעינה בכלל במצבר- זוהי תקלה אשר נובעת כתוצאה מבעיה באלטרנאטור או כתוצאה מרצועה קרועה (האלטרנאטור מופעל על ידי הרצועה).

מהו הפתרון להנעת הרכב כאשר הוא נתקע בשל בעיה במצברים לרכב?

הפתרון הנפוץ ביותר להתנעת הרכב הינו חיבור כבלי התנעה בין רכב אחד לאחר. מה בעצם עומד מאחורי הפעולה הזו? ובכן, כאשר אוזלת הסוללה במכשיר חשמלי, כמו לדוגמא טלפון נייד, אתם דואגים לחבר אותו מיד למטען ועל ידי כך גורמים לסוללה להיטען בשנית. פעולה דומה אתם עושים גם בשעת חיבור הכבלים לרכב אחר. חיבור כבלי ההתנעה מעביר מתח חשמלי בין ה מצברים לרכב המלאים לבין ה מצברים לרכב החלשים. בדומה לטעינה מחדש של הטלפון הנייד, בדרך זו אתם מספקים כוח למערכת החשמל ברכב, על ידי גורם חיצוני לרכב שברשותכם ומאפשרים את פעולת ההתנעה.
כיצד יש לבצע את הפעולה הזו באופן מדויק? ראשית, יש לדאוג שתמיד יהיו ברשותכם כבלי התנעה מאיכות טובה. כמו כן, חשוב לרכוש כבלים עבים- ניתן לראות את עובי כבל הנחושת הפנימי על ידי בדיקה וויזואלית באמצעות הסרת כיסוי גומי התפס המשונן בקצה הכבל. בנוסף, חשוב לרכוש כבלים בהתאם לסוג הרכב שלכם. כבל אשר מסוגל להתניע רכב ממוצע קטן, לא בהכרח יוכל להתניע רכב בעל מנוע דיזל או משאית לדוגמא. במידה וניתן רצוי להתייעץ עם חשמלאי רכב או עם בעל מקצוע אשר מומחה בתחום, על מנת שלא תגלו ברגע האמת שהכבלים אשר רכשתם אינם מתאימים לסוג הרכב שברשותכם.

כיצד ניתן לאבחן תקלות במצברים לרכב?

ניתן לאבחן תקלות במצברים לרכב על ידי כמה פעולות פשוטות. לחיצה על מתג הפעלת הצופר או הדלקת האורות, אמורים לפעול כאשר ה מצברים לרכב הינם תקינים. כאשר מצברים לרכב פועלים בצורה תקינה, הצופר צריך להישמע חזק והאורות צריכים גם כן להאיר בעוצמה מלאה. במידה ופעולתם תקינה, נוכל להסיק מכך שהתקלה אינה נובעת מהמצבר. במידה והצופר נשמע חלש והאורות הינם מעומעמים, התקלה נובעת ככל הנראה מן המצבר עצמו

 



תגיות המאמר: מצברים לרכב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניתוח אף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן ישר

מאת: עידן ישראירועים וחתונות – כללי07/02/111561 צפיות
"משלוחי פרחים במרכז הם לרוב דרך טובה מאוד להראות למישהו שהוא חשוב לך."

מאת: עידן ישררהיטים06/02/111548 צפיות
בסדרת המאמרים שלפניכם נדון במעלות או היתרונות של אותם מדפים שונים.

מאת: עידן ישרתחבורה ורכב - כללי25/01/111664 צפיות
בחירת חברת הסעות דורשת גם כן הכנה מוקדמת, לרבות: יש לבחון איזה סוג של אוטובוס אתם צריכים לשכור.

מאת: עידן ישרעסקים - כללי18/01/111951 צפיות
"בית קברות אזרחי הוא למעשה בית קברות בו נקברים ישראלים שאינם יהודים."

מאת: עידן ישרשיפוצים03/12/101677 צפיות
"ניסור בטון התקדם שנות דור מאז השנים הראשונות של תחילת התחום הזה."

מאת: עידן ישררכב29/11/102636 צפיות
"אחד מן הסיוטים הגדולים ביותר של כל אדם, הוא להתחיל את היום ברגל שמאל, כאשר יוצאים אל החנייה, נכנסים לרכב ומנסים להניע את הרכב ללא הועיל."

מאת: עידן ישרכירופרקטיקה16/11/109140 צפיות
"הכשרתו של כירופרקט כוללת שבע שנות לימודים בדומה לכל רופא אחר.."

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213806 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213936 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214116 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204584 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195550 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196244 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193500 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica