חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרגום טכני - חשיבות בתחום השיווק

מאת: דקלהשיווק13/12/20101227 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


הקו המאחד כל  תרגום טכני הוא היכולת של המתרגם להעביר באופן ברור הוראות טכניות לשפת היעד מאחר וחומר זה נועד בעיקר לתת הנחיות פשוטות לביצוע פעולות מעשיות. למשל הכנס את השקע לתקע וסובב את הכפתור ימינה. הנחת הבסיס של כל תרגום טכני טוב היא פשטות ובהירות, שימוש במילים גבוהות יוצרת תחושת ניכור ואצל אוכלוסיה מסוימת אי הבנה לא מאפשרת לפעול בהתאם להוראות ולהנחיות.
יש לזכור גם שאחריות על המוצר נגזרת לעתים קרובות מהפעלה נכונה של המוצר לפי הוראות היצרן. לכן תרגום טכני רשלני עלול לגרום לנזק כספי רב עקב הסרת האחריות בגלל שימוש לא נכון במוצר בגלל הוראות הפעלה לא ברורות.

ידוע שלכל שפה יש מבנה של משפט שהוא ייחודי לה, ולכן תרגום טכני חייב לתרגם את הטקסט בנוסח ברור שכל המשמעות תובן ולא רק מילה במילה. תרגום טכני חייב להעביר את המשמעות של ההוראות בלי לסרבל את הטקסט שלא לצורך.תרגום טכני של הוראות הרכבה של מוצר להרכבה עצמית, הוא בעיה שונה ומורכבת יותר.
מטבע הדברים הוראות ההרכבה של מוצר להרכבה עצמית המיוצר בארץ זרה, יהיו כתובות בשפת המקור ותרגומם לשפת היעד מהווה אתגר בפני עצמו. תרגום טכני של מוצרים מסוימים יוצרים קושי מיוחד בהעברתם לשפת היעד למשל מוצרים טכנולוגים חדשניים בשטח המחשוב והתקשורת. מוצרים אלה הם תחום חדשני הנמצא בהתפתחות מהירה ובעקבות זאת נוצרים מונחים חדשים שיוצרים שפה חדשה בכלל ושפה טכנית חדשה.
כפי שנאמר תרגום טכני שכזה, המשתמש במונחים ובשפה חדשה מעמיד את המתרגם בדילמה רצינית: האם לתרגם אותם לשפת היעד או להשאיר אותם בשפת המקור. מילים חדשות רבות נשאבות ומשתלבות בשפת היעד וניתן למוצא למשל מילים כמו אנטר או ווינדוס בכל שפה ברחבי העולם, וכל אחד יבין במה המדובר. תרגום טכני של מילים אלה הוא למעשה תהליך פשוט מאד משאירים אותן בשפת המקור. חברה כמו מייקרוסופט יצרה מוצר שכבש לא רק את העולם כולו אלא שלא במתכוון וללא תכנון יצרה תוכנת מייקרוסופט גם מונחים טכניים כלל עולמיים שאין צורך לתרגמם והם יהיו מובנים לדובר כל שפה שהיא לא אנגלית. אולי זו תחילתה של שפה טכנית אחת וכל נושא של תרגום טכני יהפוך למיותר...

 



תגיות המאמר: תרגום טכני


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דקלה

מאת: דקלהטיולים בחו"ל30/03/111386 צפיות
בעולם המודרני חופשה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מאורח החיים. המילה חופשה מגלמת בתוכה את המילה חופש. חופש מכל המתחים ומהעול של חיי היום יום כמו עבודה, ילדים, שרות צבאי, לימודים ועוד. אבל, עצם תכנון החופשה יכול להפוך למעין חזרה למצוקות היום יום. מדוע? בגלל שהצורך לתכנן את הטיול מציב בפני המתכנן מטלות רבות שעיקרן מתח. כמו: מציאת הטיסה הזולה ביותר, מלון האיכותי אבל גם הזול, תכנון המסלול והארוחות, שכירת רכב ועוד כהנה וכהנה נושאים.

מאת: דקלהליסינג והשכרת רכב17/03/112079 צפיות
בשוק הרכב הישראלי קיים מגוון רב של אפשרויות לרכישת רכב בתשלומים, בין אם מדובר ברכב חדש ובין אם ברכב משומש. יש אופציה למימון רכישת רכב על ידי הלוואה מהיבואן או סוחר הרכב, ועל ידי הלוואה מהבנקים ומחברות מימון. המבינים בנושא ממליצים לבדוק היטב את נושא המימון, זאת לאור מספר אירועים לא סימפטיים שבהם לקוחות שרכשו רכב באמצעות מימון חוץ בנקאי, איבדו את רכבם משום שלא טרחו להעביר את הרכב על שמם, והחברה שעל שמה היה רשום הרכב פסקה מלפעול ופשטה רגל.שיטת אשראי כזו היא חלק משיטת המכירה של חברות ליסינג פרטי...

מאת: דקלהליסינג והשכרת רכב17/03/111722 צפיות
מטיילים מנוסים יודעים עד כמה קשה ואפילו כמעט בלתי אפשרי, לנוע ממקום למקום ולבקר באתרים נידחים בלי רכב שכור בחו"ל. רכב צמוד מאפשר נוחיות מרבית, גמישות בבחירת מסלול הטיול ובכלל, טיול ממונע נותן למטייל הרגשת חופש אמיתי. השכרת רכב באוסטריה כמו בכל מדינה אירופאית אחרת, היא משימה קלה. יבשת אירופה וארצות הברית הן שני אזורים רחבי ידיים, שקל לשכור בהם רכב. אירופה בזכות גוש היורו שהוא המטבע האירופי האחיד וארצות הברית שבה הדולר הוא המטבע היחיד.

מאת: דקלהביטוח רכב26/12/101352 צפיות
תחום ביטוח אוטובוסים ומוניות כוללת גם ביטוח של אוטובוסים זעירים ומיניבוסים, כשלכלי רכב אלה יש צרכים מיוחדים גם בגלל שהם עוסקים בהובלה של נוסעים וגם בגלל שהם סובלים מבלאי גבוה ומשיעור גבוה של גניבות. ביטוח אוטובוסים כמו גם ביטוח מוניות כולל שלושה סוגים שונים של ביטוחים. הראשון הוא ביטוח חובה לרכב, הביטוח השני הוא ביטוח רכב מקיף והביטוח השלישי לרכב נקרא ביטוח צד ג' לרכב.

מאת: דקלהקורסים וסדנאות13/12/102050 צפיות
מכונאי רכב מטפל בכל תקלות הרכב, בין אם כתוצאה מתאונות דרכים, ובין אם כטיפול שוטף ברכב. לימוד מכונאות רכב כרוך בשלושה שלבים כאשר כל שלב מעלה את רמתו של המכונאי. הטכנאי, במהלך עבודתו אמור לאבחן את מצב הרכב להבין היכן תפקודיו לקויים ולהעניק את הטיפול המתאים ביותר למצב. מכונאי רכב אמור לדעת לעבוד עם כל סוגי הרכבים וגם להכיר את כל המערכות המתוחכמות במכוניות, כמו מערכות אלקטרוניקה, מכניקה, הידראוליות ועוד. כל אלה מצריכים מקצועיות, ידע, והבנה מעמיקה בתחום מכונאות הרכב.

מאת: דקלהלימודי תעודה ומקצוע13/12/101181 צפיות
מכללות ומוסדות חינוך שונים מציעים לימודי תעודה במגוון תחומים, כמו: רפואה משלימה ובריאות, הנהלת חשבונות כספים ומזכירות, מקצועות המחשב, ענפי התקשורת והבמה, מקצועות הטיפוח והיופי, תחומי העיצוב אומנות ויצירה, לימודי שפות, ניהול משאבי אנוש ושוק ההון ועוד ועוד.

מאת: דקלהלימודים אקדמאיים13/12/101317 צפיות
מתי נתקלתי בפעם הראשונה בתרגום רפואי? כאשר ראיתי את חברתי שלמדה רפואה מתמודדת עם מאמרים בתחום הרפואה בשפה האנגלית. היא לא הזדקקה לעזרה בתחום זה של תרגום רפואי, אלא התמודדה לבד. בסך הכל אנגלית היא יודעת, והמחלות הן בלטינית, וגם כל אברי הגוף הם בלטינית, אז אולי באמת חשוב לדעת איך אומרים עמוד שידרה באנגלית, אבל מי שלומדת רפואה, יש לשער שלא תהיה לה בעיה להתמודד עם שמות האברים בגוף האדם בעברית ובאנגלית.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222334 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213570 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213742 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175459 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162609 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162953 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162065 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica