חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ברית מילה – מכל הסיבות הנכונות

מאת: רוני מיכאלברית ובריתה13/12/20101234 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טקס ברית מילה נהוג בקהילות ישראל במשך אלפי שנים. כידוע, מדובר במצווה הלכתית, המסמלת את הברית בין העם היהודי לאלוהיו. כמו בכל הליך רפואי אחר – גם לברית מילה מספר חסרונות, אולם היתרונות – והם רבים – הופכים את מצוות ברית המילה למצווה שכדאי מאוד לקיים.

ברית מילה – הסיבה ההלכתית
ברית מילה כהלכתה היא מצווה שניתנה לעם היהודי עוד בימי התורה. היא המצווה הראשונה בה נצטוו אברהם וזרעו ע"י אלוהים, והיא מסמלת, כאמור, את הברית הנצחית שבין אלוהים לעם היהודי. היא יכול להתבצע על ידי מוהל מוסמך, רב או רופא, וכוללת שלושה שלבים: מילה - חיתוך העורלה, פריעה - חשיפת העטרה והפרדתה מן הקרום שנותר תחת הערלה, ומציצה - מציצת הפצע עד ליציאת דם. ברית מילה נהוג לקיים בנוכחות מניין – אולם אין על כך חובה הלכתית.

בכדי לקיים את מצוות ברית מילה, יש לקיים את הטקס כאשר התינוק בן שמונה ימים (בימים אלו כלולים יום הלידה ויום הטקס). ניתן לקיימה בכל שעות היממה – אך עדיף לקיימה בשעות הבוקר ("הזריזין מקדימין למצוות"). מצוות ברית המילה חשובה עד כדי כך ביהדות, שעל מנת לקיימה במועדה דוחים שבת, חג, ואפילו יום כיפור. עם זאת, ניתן לדחות אותה אם קיים חשש שקיומה יביא לחילול שבת, וכמובן – אם נשקפת סכנה לבריאות התינוק.

ברית מילה – הסיבה החברתית
עם זאת, ברית מילה אינה רק מצווה הלכתית – היא גם מסורת הנהוגה מזה אלפי בשנים קרב בני העם היהודי, ומסמלת את הצטרפותו של הרך הנולד לא רק לעם היהודי – אלא גם למשפחתו ולקהילתו. לכן, מקיימים אותה גם חילונים גמורים. כך, למשל, תפקיד הסנדק, אשר אינו הכרחי מבחינה הלכתית – אולם הענקתו למישהו מסמלת כבוד כלפיו, ועל כן נהוג לתיתו לסב התינוק, או לאדם קרוב אחר. במהלך הברית יושב הסנדק על כסא אליהו, מחזיק את התינוק ומסייע למוהל.

סביב מצוות המילה נקשרו טקסים ומנהגים שונים, המשתנים מעדה לעדה ומקהילה לקהילה. בקרב עדות המזרח נהוג לערוך בלילה שלפני הברית טקס הנקרא "טקס ליל הזוהר", טקס אשר אינו קיים אצל האשכנזים – החוגגים, מצידם, סעודה בשם "שלום זכר", בשבת שלאחר הלידה ולפני טקס המילה. במהלך הברית עצמה, נוהגים חלק מבני עדות ספרד לומר את ברכת "בורא מיני בשמים", אשר אינה נהוגה בקרב בני אשכנז. בקרב הבוכרים, נוהגים להלביש את האב ואת התינוק בגלימות קטיפה, ובקרב בתימנים – נוהג הקהל לשיר לתינוק, עם כניסתו לברית אברהם אבינו, שירת הללויה. לברית מילה, אם כן, נקשרו מסורות ומנהגים, המשמשים אלמנט מאחד ומגבש מבחינה חברתית.

ברית מילה – הסיבה הבריאותית

אולם כידוע, ברית מילה נהוגה כיום לא רק בקרב יהודים, ונפוצה מאוד בקרב בני דתות אחרות – ולכך מצטרפת סיבה נוספת לביצוע ברית מילה ברך הנולד: הסיבה הבריאותית. מחקרים רפואיים מוכיחים כי ביצוע מילה מקל על שמירה על היגיינה באזור הפין, ומצמצם באופן משמעותי את הסיכוי ללקות בזיהומים בדרכי השתן, פימוזיס (הצרות של פתח השפכה) וסרטן איבר המין. בנוסף, מספר מחקרים שנערכו באפריקה בנושא ההידבקות באיידס, הצביעו על מספר נמוך יותר של נדבקים נימולים, בהשוואה למספר הנדבקים שאינם נימולים.

ברית מילה, אם כן, מבוצעת מסיבות רבות שאינן הלכתיות גרידא. לא מדובר רק באקט מסורתי-סמלי, המציין את הצטרפותו של הילד לחוג משפחתו, לקהילה שלו ולעם היהודי באופן כללי – אלא גם בפעולה רפואית התורמת לבריאות התינוק. על כן, אם נולד לכם בן זכר – ערכו עבורו טקס ברית מילה בלב שלם. זה הדבר הנכון ביותר עבורו, מכל הבחינות.

 



תגיות המאמר: ברית מילה, מוהל, מוהלים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157019 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152121 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156077 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153451 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141928 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא ברית ובריתה

מאת: רוני הכהןברית ובריתה20/05/193921 צפיות
מוהלים הם כאלה שעוברים דרכם דורות רבים של אבא ועד לנכד חדש, רק שקשה למצוא אחד שזמין ביום השמיני בשעה נתונה...

מאת: ניב אבןברית ובריתה26/07/181613 צפיות
להלן שני טיפים עיקריים אשר איתם יכולים להוביל אל ההחלטה הכי טובה לקראת היום השמיני שבו התינוק בצורה רשמית מצטרף אל הדת.

מאת: עופר שלוברית ובריתה29/05/181234 צפיות
בחירה של מוהל טוב ומקצועי מורידה קצת את החשש, ומאפשר לכם לדעת שהילד שלהם נמצא בידיים הכי טובות שיש

מאת: רוני הכהןברית ובריתה25/01/171627 צפיות
את הטקס רבים בוחרים לבצע במסגרת החגיגה של אירוע ברית בתל אביב באולם אירועים עם כל בני המשפחה והחברים, בעוד יש טרנד הולך וגובר של אנשים שמעדיפים שלא לערוך אירוע ביום השמיני אלא רק לערוך את טקס ברית מילה בבית הפרטי עם ההורים, ועוד כמה אנשים בודדים בלבד. מה מבין שני אלה טוב לכם?

מאת: רוני הכהןברית ובריתה11/09/162340 צפיות
הכל אודות בחירה נכונה של אולם מבין שלל של אולמות לברית בזמן קצר

מאת: אבי דוידיברית ובריתה17/06/161991 צפיות
טרנד אירועי שישי בצהריים, האם האורחים אוהבים אירועים בשישי בצהריים או לא?

מאת: רוני הכהןברית ובריתה04/05/162156 צפיות
הורים רבים מחפשים אחר מקום לבריתה שיהיה הכי מושלם שאפשר, אבל איך אפשר להתמודד אל מול רשימה כה ארוכה של מקומות ראויים לגמרי שנמצאים במרחק די קצר מן הבית ובהם ניתן לערוך התאספות של כל מי שרצה לברך אתכם למזל טוב וטרם הספיק? קראו הלאה ותדעו את כל מה שצריך למציאת מקום לאירוע המרגש שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica